• ahjltg93

BIM December 2016

Jag kanske är lite tidig men fler som planerar bebisverkstad med BIM i December? 

För oss blir det första försöket, andra barnet.

• Svar på tråden BIM December 2016
  • Nykär15

ÄL närmar sig, dagens nederst taget precis när jag vart uppe 3 timmar, tar ett till i em och fortsätter i morgon så jag kan se när ÄL är över. Skönt den kommer normalt i cykeln igen, det tackar jag Letrozole för! Förra månaden kom den på cd28...sjukt lång väntan. Tvåveckorsintervaller klarar jag mycket bättre :)

BIM på julafton alltså...kan bli antingen pannkaka eller fantastisk julklapp!

• Livetsgång

Grattis till er som fått plus :)

Själv är jag på ÄL+ 13 och mina tuttar ömmar som bara den nu :(

• Persson123

Hoppar in här. 3e försöket med första barnet. Är på CD 13 och testade pos idag på äl-test. Har märkt att äl alltid infaller på dag 13 så behöver bara använda ett test och pricka rätt :D nu får man ha lite bebis verkstad och hoppas på julklapp. Har Bim på julafton!

• anonymis3ns
    Nykär15 skrev 2016-12-08 08:55:50 följande:

ÄL närmar sig, dagens nederst taget precis när jag vart uppe 3 timmar, tar ett till i em och fortsätter i morgon så jag kan se när ÄL är över. Skönt den kommer normalt i cykeln igen, det tackar jag Letrozole för! Förra månaden kom den på cd28...sjukt lång väntan. Tvåveckorsintervaller klarar jag mycket bättre :)

Skönt att Letrozole haft effekt! :) Jag vet hur det känns med lång väntan på äl, har oftast äl mellan CD 20 - CD 22. Toppen med lång cykel förutom när man ska göra barn! ;) Jag har inte BIM på julafton, men några dagar före, det blir precis som du säger - antingen pannkaka eller bästa julklappen ever! Håller tummarna för oss!
  • Nykär15
    anonymis3ns skrev 2016-12-08 09:13:37 följande:

Skönt att Letrozole haft effekt! :) Jag vet hur det känns med lång väntan på äl, har oftast äl mellan CD 20 - CD 22. Toppen med lång cykel förutom när man ska göra barn! ;) Jag har inte BIM på julafton, men några dagar före, det blir precis som du säger - antingen pannkaka eller bästa julklappen ever! Håller tummarna för oss!

Tack - tumhållning för oss! Jo en lång cykel är skönt när man inte gör barn...vart olidligt under hösten bara när man så gärna vill. Detta blir vårt andra försök efter MA i juli...riktigt seg väntan på att komma igång igen. Så skönt ha lite medicinsk hjälp nu.
  • B B B

Grattis till er som har plussat! Så roligt för er! ^_^ Håller tummarna för alla er som väntar på bim!

Idag är det bim +1 för oss men fick ett toknegativt grav. test (ganska väntat) men ingen mens än.. Så det är bara på det igen! Nästa äl bör vara runt 22, med en stor flytt den 18, får se hur vi ska få till det.. :-P

• Tussilago6
    Nykär15 skrev 2016-12-08 08:55:50 följande:

Hoppas så på att det är din tur nu!!
  • mariama
    Livetsgång skrev 2016-12-08 08:59:33 följande:

Grattis till er som fått plus :)

Själv är jag på ÄL+ 13 och mina tuttar ömmar som bara den nu :(

Spännande!! Har du testat något mer nu? På äl+13 borde det ju synas bra då tycker jag, håller tummarna :)
  • Livetsgång

Hade tydligen tagit tempen i sömnen 6:30 men när larmet gick vid 8 hade jag högre temp.

6:30 visade 36,64
    8:00 visade 36,92

Men jag ska enligt NC använda den temp jag tar normalt vid 8:00

Har ju inte sovit dåligt, sovit hela natten förutom temptagning i sömnen haha, inte ätit eller druckit nått vid nattduksbordet (kontrollerat) ingen feber eller annat som stör och inga mardrömmar mer än skum dröm om att adopterade ett barn samt min farmor på 93 år jagade zombies på ett gigantiskt hotell hahahah.

ÄL+ 13 idag
  • Livetsgång
    mariama skrev 2016-12-08 09:31:02 följande:
    Spännande!! Har du testat något mer nu? På äl+13 borde det ju synas bra då tycker jag, håller tummarna :)
    Väntar nya test idag.. Hade ju dom dåliga testen från Tradera som fått otroligt dåliga omdömen så använde upp dom..

Nja inte alltid det visar.

När jag blev oplanerat gravid som 15 åring trots skydd fick jag inte positivt förens vecka 10 och fick då göra abort/skrapning vecka 11.
    Då hade jag ingen aning om nått mer än små symptom som jag mer kopplade till pskyddet jag använde.

Svar på tråden BIM December 2016