• ahjltg93

BIM December 2016

Jag kanske är lite tidig men fler som planerar bebisverkstad med BIM i December? 

För oss blir det första försöket, andra barnet.

• Svar på tråden BIM December 2016
  • Linda2barnsmamma
    Livetsgång skrev 2016-12-08 09:43:33 följande:

Väntar nya test idag.. Hade ju dom dåliga testen från Tradera som fått otroligt dåliga omdömen så använde upp dom..

Nja inte alltid det visar.

När jag blev oplanerat gravid som 15 åring trots skydd fick jag inte positivt förens vecka 10 och fick då göra abort/skrapning vecka 11.

Då hade jag ingen aning om nått mer än små symptom som jag mer kopplade till pskyddet jag använde.

Ja ja har ju alltid varit en sån som plussat sent utan symptom alls... låghormonare kanske ?!

Första - 15 år plussa v.14 (abort)

Andra - 19 år plussa v.12 föddes BF-2

Tredje - 20 år plussa v.9 föddes BF+9

Då har ja antigen ej känt symptom eller så har testen visat negativt fram tills plus. :)
  • anonymis3ns
    Nykär15 skrev 2016-12-08 09:20:25 följande:

Tack - tumhållning för oss! Jo en lång cykel är skönt när man inte gör barn...vart olidligt under hösten bara när man så gärna vill. Detta blir vårt andra försök efter MA i juli...riktigt seg väntan på att komma igång igen. Så skönt ha lite medicinsk hjälp nu.

Samma här! Detta var väl egentligen vårt riktiga försök efter vårt MA i aug. Första äl efter MA känns inte som ett bra/riktigt försök och senaste äl var killen bortrest, jag tror vi missade äl precis. När jag blev gravid första gången tog det ju sig direkt, vilket påverkar förväntningar, tyvärr.
  • mariama
    Livetsgång skrev 2016-12-08 09:43:33 följande:

Väntar nya test idag.. Hade ju dom dåliga testen från Tradera som fått otroligt dåliga omdömen så använde upp dom..

Nja inte alltid det visar.

När jag blev oplanerat gravid som 15 åring trots skydd fick jag inte positivt förens vecka 10 och fick då göra abort/skrapning vecka 11.

Då hade jag ingen aning om nått mer än små symptom som jag mer kopplade till pskyddet jag använde.

Oj, ja då är du kanske en person som det kan vara så för! Man hör ju om låghormonare då och då men måste vara rätt ovanligt :) Jag har plussat äl+8 och 9, och känns som om "alla" gör det här på FL ;) Hur ska man veta då, får man gå på att mensen inte dyker upp alltså?
  • Nykär15
    Tussilago6 skrev 2016-12-08 09:27:02 följande:

Hoppas så på att det är din tur nu!!

Tack snälla <3
    anonymis3ns skrev 2016-12-08 10:24:23 följande:

Samma här! Detta var väl egentligen vårt riktiga försök efter vårt MA i aug. Första äl efter MA känns inte som ett bra/riktigt försök och senaste äl var killen bortrest, jag tror vi missade äl precis. När jag blev gravid första gången tog det ju sig direkt, vilket påverkar förväntningar, tyvärr.

Förstår det...blev gravid på första försöket med båda barnen, men är ju några år sen. Gravid på försök 2 denna gången men blev MF, gravid på försök 3 efter missfallet, men blev ju MA....så får se hur lång tid det tar nu. Fått svar på min prover och har nedsatt sköldkörtel, kan vara orsaken till mina missfall tyvärr, började med Levaxin i tisdags. Ska börja med Lutinus några dagar efte äl denna cykel med och så äter jag Trombyl. Så hoppas nu vi har lite tur denna gången :)
  • Linda2barnsmamma
    mariama skrev 2016-12-08 10:30:23 följande:

Oj, ja då är du kanske en person som det kan vara så för! Man hör ju om låghormonare då och då men måste vara rätt ovanligt :) Jag har plussat äl+8 och 9, och känns som om "alla" gör det här på FL ;) Hur ska man veta då, får man gå på att mensen inte dyker upp alltså?

Hehe ja ja vet ju inte då ja ej haft mens på 9 år . Har aldrig fått tillbaka den när jag slutat med preventivmedel heller då ja måste haft ÄL direkt när den gått ut. Så har ingen aning .. ja märkte typ bara att ja gick upp i vikt. Men ja pendlar upp o ner jämt så svårt att avgöra ibland...

Nu har jag varit utan sprutan i 2 veckor

(sen den gick ut).. så nu inväntar ja mens eller något.

Min ÄL har aldrig riktigt försvunnit trots p-sprutan , vet inte varför då det ska vara omöjligt enligt BM att ha ÄL undertiden man har sprutan.
  • anonymis3ns
    Nykär15 skrev 2016-12-08 10:33:26 följande:

Tack snälla <3Förstår det...blev gravid på första försöket med båda barnen, men är ju några år sen. Gravid på försök 2 denna gången men blev MF, gravid på försök 3 efter missfallet, men blev ju MA....så får se hur lång tid det tar nu. Fått svar på min prover och har nedsatt sköldkörtel, kan vara orsaken till mina missfall tyvärr, började med Levaxin i tisdags. Ska börja med Lutinus några dagar efte äl denna cykel med och så äter jag Trombyl. Så hoppas nu vi har lite tur denna gången :)

Justja! Skönt ändå att de hittat något som kan vara orsaken så att du kan få hjälp, även fast det inte är positivt att ha nedsatt sköldkörtel, men du förstår vad jag menar. Då kan du ju få den hjälpen du kanske behöver! :) Så ni ligger på nu då, som ni visserligen gör varje dag va? :)
  • Nykär15
    anonymis3ns skrev 2016-12-08 11:04:00 följande:

Justja! Skönt ändå att de hittat något som kan vara orsaken så att du kan få hjälp, även fast det inte är positivt att ha nedsatt sköldkörtel, men du förstår vad jag menar. Då kan du ju få den hjälpen du kanske behöver! :) Så ni ligger på nu då, som ni visserligen gör varje dag va? :)

Ja skönt få hjälp nu! Stämmer, ligger varje dag :)
  • mariama
    Vetare skrev 2016-12-08 12:16:53 följande:

Va tror ni om dessa tester? är på äl + 7-8 .. 

Ser ju lovande ut tycker jag, lir förhoppningsvis starkare. Är dock själv lite försiktig med redigering nu, fick ett tydligt rosa streck förra månaden efter redigering men det var inget ändå. Men tror du har lite bättre tester än mig ändå :) Hoppas!
  • Vetare
    mariama skrev 2016-12-08 12:31:16 följande:
    Ser ju lovande ut tycker jag, lir förhoppningsvis starkare. Är dock själv lite försiktig med redigering nu, fick ett tydligt rosa streck förra månaden efter redigering men det var inget ändå. Men tror du har lite bättre tester än mig ändå :) Hoppas!
    Den längst ner är oredigerad .. :/ syns kanske lite bättre i verkligheten..
Svar på tråden BIM December 2016