• Thure Björkman

Att plocka upp efter sin hund?

Jag fattar inte varför man ska behöva plocka upp efter sin hund. Speciellt inte om man är i ett skogsområde, men även i andra områden.
    Det är ju ingen som plockar upp bajs efter rådjur, älgar, änder, gäss etc, dvs djur som lever i det vilda. Inte vad jag vet i varje fall.
    Nej, folk är alldeles för hysteriska när det kommer till lite hundskit.
    Hur svårt är det och se sig för? Och om inte...hur svårt är det att skölja av skosulan om oturen är framme.
    Lata och gnälliga är vad folk är!

• Svar på tråden Att plocka upp efter sin hund?
  • Thure Björkman
    MRK01 skrev 2016-10-20 10:16:08 följande:
    Du är inte särskilt snabb i tanken i alla fall så jag förstår att du tycker att vi ska utgå från att ingen tog upp efter hundar 1730.
    Inlägget du refererar till var en kommentar till något helt annat.
    Så om du påstår att jag inte är så snabb i tanken, får jag väl anta att du är gravt dyslektisk.
  • Studentpappa

Den dagen jag stöter på en mupp som lämnar hundskit efter sig där det inte ska vara kommer om hen inte tar det frivilligt få ta med det i fickorna.

Jag är minst lika förundrad över varför hästägare tycker det är ok att rida på vägar och cykelvägar och lämna hästskit efter sig.

Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Thure Björkman
    Studentpappa skrev 2016-10-20 17:50:46 följande:

Den dagen jag stöter på en mupp som lämnar hundskit efter sig där det inte ska vara kommer om hen inte tar det frivilligt få ta med det i fickorna.

Jag är minst lika förundrad över varför hästägare tycker det är ok att rida på vägar och cykelvägar och lämna hästskit efter sig.

Man får väl se sig för, och inte trampa i det.
    Jag har aldrig någonsin trampat i vare sig hund- eller hästskit.
    Jo, en gång trampade jag i älgskit men det var bara att spola bort!
  • MRK01
    Thure Björkman skrev 2016-10-20 14:46:41 följande:
    Inlägget du refererar till var en kommentar till något helt annat.
    Så om du påstår att jag inte är så snabb i tanken, får jag väl anta att du är gravt dyslektisk.
    Du får anta vad du vill. Det förändrar ingenting. Din slutledningsförmåga är lika med noll. Det enda logiska är att alla som har hund ska ta upp efter den om de rastar den i tättbebyggt område.
  • Studentpappa
    Thure Björkman skrev 2016-10-20 19:23:25 följande:

Det spelar väl för fan ingen roll, tycker du det är ok för en människa att skita på din uppfart också eller? Det räcker väl om du ser dig för så är det helt ok?
  • monkees
    Studentpappa skrev 2016-10-20 17:50:46 följande:

Hur tänker du att du ska få hundägaren att ta skiten i sina fickor? Om du tänker bruka våld så se till att det inte finns några vittnen för då kan du råka riktigt illa ut.

• molly50
    Thure Björkman skrev 2016-10-20 19:23:25 följande:
    Jag bryr mig inte s¨mycket om jag får hundbajs under skorna eller på kläderna.
    Det är inte det värsta. Det finns tvättmaskin.
    Det värsta är ju att det kan sprida smittor om hunden luktar i eller äter av bajset.
    Men du kanske inte bryr dig om ifall din hund blir sjuk?
    Mattias och Hannah.
  • Rymdmoln
    molly50 skrev 2016-10-21 09:32:00 följande:

Jag bryr mig inte s¨mycket om jag får hundbajs under skorna eller på kläderna.

Det är inte det värsta. Det finns tvättmaskin.

Det värsta är ju att det kan sprida smittor om hunden luktar i eller äter av bajset.

Men du kanske inte bryr dig om ifall din hund blir sjuk?

Precis. Det är inte helt enkelt att hela tiden "vakta" på sin hund när den nosar överallt så att det inte är bajs den luktar på. Ibland ser man inte så bra på kvällar osv.
  • molly50
    Rymdmoln skrev 2016-10-21 17:31:24 följande:
    Precis. Det är inte helt enkelt att hela tiden "vakta" på sin hund när den nosar överallt så att det inte är bajs den luktar på. Ibland ser man inte så bra på kvällar osv.
    Ja,det är det jag menar. 
    Det kan vara gjort på 2 sekunder.
    Mattias och Hannah.
  • Noname00

Tar alltid upp efter hunden om den bajsar på vägen eller vid sidan av någons tomt eller i närheten där man går.

Brukar dock inte göra det när hunden gör det i diket eller i skogen.

Svar på tråden Att plocka upp efter sin hund?