K med lilla E skrev 2016-10-28 13:23:46 följande:
Man mammas och pappas önskan var att få vila i minneslund och det mycket pga att inga anhöriga skulle känna pressen på att ha en grav att sköta om. Det är ju så att anhöriga kan flytta eller bli oförmögna att ta hand om graven och då förfaller den.
Jag går ofta promenader till minneslunden och sätter ett ljus eller sitter på en bänk och pratar lite med mina föräldrar och det är hur fint som helst.
Om ni nu inte kan få en jordbegravning pga kostnaden så kan det bli så att ni måste tänka om. Jag läste nu lite noggrannare i trådstarten och det står att ni inte kan ta lån pga egna skulder och då kanske ni helt enkelt måste rätta mun efter matsäcken även om det är inte var ert förstahandsval.
Du skriver också i något inlägg att du inte tänker vara med på begravningen om det inte blir en jordbegravning, där måste du tänka om. Du skulle ångra ihjäl dig om du inte gick på din mammas begravning även om den inte blev precis som ni tänkt er.
Fast jag och brorsan sköter redan graven eftersom vår äldre bror vilar där.
Vill verkligen ha henne i samma grav. Hon kom aldrig över hans bortgång så detta är hennes ända önskemål!
Kyrkan är bokad.