• Svar på tråden BF juli 2017
  • FrökenMp
    Rutis skrev 2016-11-07 18:51:40 följande:

Tack och detsamma till dig.

Jag gick på ett tidigt vul i v 9 och såg faktiskt inget hjärta. Fostret var dessutom mindre än vad det borde vara. Så vi intalade oss om att vi hade räknat fel och att det blev till senare än vi trodde. Men ja, det var för att stå ut i två veckor till då barnmorskan ville att vi skulle komma tillbaka för att göra vul igen. Någonstans visste man väl... men jag hade så starka symtom fortfarande och att kroppen liksom skulle "lura" mig så kändes så märkligt!

Skulle tillbaka två veckor senare, men hann aldrig det. Drygt en vecka efter vul började jag blöda och missfallet var ett faktum. Fick dessutom en jobbig infektion i livmodern efter det. Men allt läkte ju och kroppen verkar ha hämtat sig fint :) Hur var det för dig? Gjorde du tidigt vul då? Ska nog gå på ett i v 10 denna gång. Väntar lite längre.

Usch, vad tråkigt... Vet hur det känns.

Vi var på ett vul i början av vecka 6 och såklart syntes ju nästan ingenting för det var så tidigt och det var för mycket blod för att ens kunna se något. Det här var när jag anade missfall för jag hade börjat blöda en del men inte haft ont.

Dom trodde då att vi förmodligen inte hade gått så långt som vi trodde och att blödningen säkert inte var nån fara. Sen några dagar efter fick jag så otroligt ont att jag mådde illa och ut kom diverse klumpar, bland annat en som inte var röd som blod, utan mer som hudfärg... Svårt att förklara. Men förstod då att det var missfall. Så tragiskt...
  • citrus

Hej en till här som plussade idag BF 19/7, så lycklig hoppas allt ska gå bra.

• Rutis
    FrökenMp skrev 2016-11-07 19:54:04 följande:
    Usch, vad tråkigt... Vet hur det känns.

Vi var på ett vul i början av vecka 6 och såklart syntes ju nästan ingenting för det var så tidigt och det var för mycket blod för att ens kunna se något. Det här var när jag anade missfall för jag hade börjat blöda en del men inte haft ont.

Dom trodde då att vi förmodligen inte hade gått så långt som vi trodde och att blödningen säkert inte var nån fara. Sen några dagar efter fick jag så otroligt ont att jag mådde illa och ut kom diverse klumpar, bland annat en som inte var röd som blod, utan mer som hudfärg... Svårt att förklara. Men förstod då att det var missfall. Så tragiskt...
    Så sorgligt. Vi får hoppas att det går vägen den här gången, för oss båda!
  • FrökenMp
    Rutis skrev 2016-11-08 08:10:03 följande:

Så sorgligt. Vi får hoppas att det går vägen den här gången, för oss båda!

Ja, men verkligen! <3
  • AnnnaEm

Ansluter mig! Vi hade den senaste mens första dag den 6/10, vilket gör att bf är den 13 juli! Plussade första gången 13 dagar efter ÄL.

Vår första, bor i Östergötland och vid bf är vi 20 respektive 22år! Jag studerar till lärare och sambon jobbar :) 

• Beebii
    citrus skrev 2016-11-07 21:20:20 följande:

Hej en till här som plussade idag BF 19/7, så lycklig hoppas allt ska gå bra.

Hej och grattis! Vi har bf kring 12 juli och känns inte helt säkert än! Lång väg kvar men hoppet säger att det kommer gå bra!
  • AnnnaEm
    Beebii skrev 2016-11-08 21:07:28 följande:
    Hej och grattis! Vi har bf kring 12 juli och känns inte helt säkert än! Lång väg kvar men hoppet säger att det kommer gå bra!
    Åh då har vi ju bf princip samtidigt! Vad kul!! Grattis!! :D
  • Beebii
    AnnnaEm skrev 2016-11-08 21:10:39 följande:

Å va kul! Alltid kul att hitta fler med samma datum! Jag hade äl 19 oktober när var din (om du vet)
  • Beebii
    AnnnaEm skrev 2016-11-08 21:10:39 följande:

Å va kul! Alltid kul att hitta fler med samma datum! Jag hade äl 19 oktober när var din (om du vet)
  • citrus
    Beebii skrev 2016-11-08 21:07:28 följande:

Grattis till er med :). Helt säker kan man ju inte vara men vi håller tummar och tår och hoppas att vi kan följas åt i denna glädje :).
Svar på tråden BF juli 2017