• Svar på tråden BF juli 2017
  • AnnnaEm
    Beebii skrev 2016-11-08 21:45:29 följande:
    Å va kul! Alltid kul att hitta fler med samma datum! Jag hade äl 19 oktober när var din (om du vet)
    Ja men verkligen!! Den 18 oktober hade jag äl! :) 
  • LollohZ

Hej! Hoppar in är med! Vi plussade i måndags! Vi har bf 4/7-17 , och gick in i v.7 idag :) första barnet för både mig och blivande sambon vi är båda 21 och bor strax utanför Växjö :) finns de några andra blivande föräldrar runt Växjötrakten ?:)

• Sabiinan

Var på vul igår v 6+2 såg ingenting. Togs blodprov och nu ringde läkaren mig angående att det troligen är ett utomkveds :(!! Usch

• AnnnaEm
    LollohZ skrev 2016-11-09 02:41:30 följande:

Hej! Hoppar in är med! Vi plussade i måndags! Vi har bf 4/7-17 , och gick in i v.7 idag :) första barnet för både mig och blivande sambon vi är båda 21 och bor strax utanför Växjö :) finns de några andra blivande föräldrar runt Växjötrakten ?:)

Åh grattis!! Vi är från Halmstad men bor i Linköping just nu, men himla kul att se någon annan lika ung som också väntar på sitt första :)
  • FrökenMp
    Sabiinan skrev 2016-11-09 08:21:22 följande:

Var på vul igår v 6+2 såg ingenting. Togs blodprov och nu ringde läkaren mig angående att det troligen är ett utomkveds :(!! Usch

Åhnej! Men får man inte jätteont då??

För ett år sen när jag var gravid och hade jääääättteont misstänkte dom utomkveds....

Usch hoppas för din skull att det inte är så och att du kanske inte är så långt gången som du tror. Så det inte syns än liksom<3
  • Sabiinan
    FrökenMp skrev 2016-11-09 10:46:19 följande:

Åhnej! Men får man inte jätteont då??

För ett år sen när jag var gravid och hade jääääättteont misstänkte dom utomkveds....

Usch hoppas för din skull att det inte är så och att du kanske inte är så långt gången som du tror. Så det inte syns än liksom<3

Ja alltså sist dom antog att jag hade utomkveds så hade jag fruktasvärt ont plus att jag blödde. Men inget nu. Ja jag hoppas att jag bara är tidig. För det fanns en hinnsäck dock ingen gulesäck. Väntar på att läkaren ska ringa mig igen för jag fick en tid nästa vecka på fredag men hon tyckte det var för lång tid att vänta så kanske idag eller imorgon ska jag åka in och kika igen. Min magkänsla säger att dom har fel. Hoppas jag kan lita på den :)!!
  • Preet90

Jag ansluter mig till denna tråd, plussade i söndags och enligt NC är jag i vecka 3+4, vet inte om detta stämmer. Har inga symptom ännu förutom att jag är så sjukt trött hela tiden. Plussade bim -5 på digital CB test. BF är 22 juli och ska på inskrivning 19dec :) .. Detta är vår första barn och vi plussade efter andra försöket. Nu hoppas jag bara att allt går bra och hen vill stanna.

• BaraStina

Hejsan allihop! Jag plussade som sagt i helgen bim +3 vilket för min del betyder att jag nu är i vecka 5 (4+3). Har fått tid hos mvc den 22a november för att se om vi kan se att allt är som det ska. Är nämligen som så att jag och min sambo plus våra familjer har bokat en resa till Dominikanska nu i december sedan länge. Kommer gå in i vecka 12 under resans gång. Men sen finns ju risken med zika-virus där borta :-/ hur hade ni resonerat kring att resa?

• Sofie1986

Hej alla! Igår kväll satt jag i soffan och trodde jag skulle dö, fick sån smärta i bröstet och tryckte rejält upp mot halsen. Blev livrädd. Men satt mig upp riktigt och det avtog. Halsbränna antagligen men redan? Herregud.
    Imorse nät jag gått ner i Soffan mådde jag äckligt illa. Fy. Kom aldrig nått men usch.
    Jag äter ju inget socker alls nu 3 veckan avklarad. Men ändå kan jag inte ha mina byxor längre. Spänner i magen.
    Vad fan kan hända i kroppen på en vecka?
    Mage, svullen, halsbränna och extrem illamående som dyker på mig.
    De andra 2 graviditeterna va ju allt problemfritt.
    Puh. Går och oroar mig för tvillingar också, mina brödrar är tvåäggs. Så har jag tur så hoppar det till min dotter men finns ändå en risk för mig. :/

Idag i V 6 köpte jag mina första mammabyxor! DET är galet!

Hur mår ni andra?

• AnnnaEm
    Sofie1986 skrev 2016-11-09 14:29:18 följande:

Hej alla! Igår kväll satt jag i soffan och trodde jag skulle dö, fick sån smärta i bröstet och tryckte rejält upp mot halsen. Blev livrädd. Men satt mig upp riktigt och det avtog. Halsbränna antagligen men redan? Herregud.
    Imorse nät jag gått ner i Soffan mådde jag äckligt illa. Fy. Kom aldrig nått men usch.
    Jag äter ju inget socker alls nu 3 veckan avklarad. Men ändå kan jag inte ha mina byxor längre. Spänner i magen.
    Vad fan kan hända i kroppen på en vecka?
    Mage, svullen, halsbränna och extrem illamående som dyker på mig.
    De andra 2 graviditeterna va ju allt problemfritt.
    Puh. Går och oroar mig för tvillingar också, mina brödrar är tvåäggs. Så har jag tur så hoppar det till min dotter men finns ändå en risk för mig. :/

Idag i V 6 köpte jag mina första mammabyxor! DET är galet!

Hur mår ni andra?

Men gud, låter inte alls kul :(. Låter kanske som tvillingar då?

Går in i v 6 imorgon och har ont i bröstvårtorna som bara spänner, fått hälsbränna, trött konstant (absolut jobbigast, vaknar kl 6, uppe någon timme o sen sover jag bort princip hela dagen), och igår kände jag hur illamåendet kom :( 

Hoppas du kommer må bättre snart!<3

Svar på tråden BF juli 2017