• Anonym (Karin)

Men alltså... snippa?

Usch, jag tycker detta ord är så hemskt!
    "Snippa" som motsvarighet till snopp?

Varför dög inte mus/fiffi/mutta?
    Varför måste musen döpas om till "snippa"?

Jag tycker ordet låter smutsigt och vämjeligt.

Hur kunde det bli så att musen generellt ska ha detta hemska namn?

• Svar på tråden Men alltså... snippa?
  • Anonym (Karin)
    Monkii skrev 2016-11-07 15:51:02 följande:
    Vi har ju redan konstaterat att snippa inte har samma negativa klang som fitta har så att drämma till med bitter-prefixet där kanske var lite dumt? Är du verkligen 70-talist?
    Du förstod alltså inte... ok.
    Vilka"vi" har konstaterat det? Om du och någon fler anser det så får ni "konstatera" det i er lilla grupp. Det är en åsiktsfråga, inget annat och jag håller inte med.

Dra inte i mig i dina vi-konstellationer tack.

Nej, inte 70-talist. Varför tror du det?
  • Monkii
    Anonym (Karin) skrev 2016-11-07 15:58:16 följande:

Vilka"vi" har konstaterat det? Om du och någon fler anser det så får ni "konstatera" det i er lilla grupp. Det är en åsiktsfråga, inget annat och jag håller inte med.

Dra inte i mig i dina vi-konstellationer tack.

Nej, inte 70-talist. Varför tror du det?

Den lilla gruppen som hört uttrycket jävla fitta...

Kanske minns fel ang din ålder?!
  • EnAnonumius
    Anonym (Karin) skrev 2016-11-07 15:20:02 följande:
    Så härligt, då kanske du borde ta hand om dig själv lite bättre så all din ilska och pessimism får sig en känga, vem vet... du kanske är trevlig innerst inne?  Förvånad

Jag har egentligen svårt för bitterfi**or men vissa har en charm på något märkligt sätt... Flört (Eller heter det bittersnippa nu för tiden?)
    Du jag är hellre en bitterfitta, med öppet sinne som jag har, än en trångsynt Dam som sitter och förfasar över samhällsutveckling och gnäller på vissa ord som inte passar dig.

Men men du kanske har behovet av att använda invektiv? Märkligt att jag, alltså EnAnonumius, som du sitter och gnäller på att jag spyr galla i olika trådar, ändå lyckas undvika att sitta och använda invektiv till dig och andra när jag deltar i olika trådar. 
    Tryter dina argument helt nu när du är tvungen att ta till invektiv på ett eller annat sätt? Cool

Du kanske skall lära dig av mig hur man kan "spy galla" utan att använda invektiv. Eller det kanske är lika verklighetsfrånvänt som att acceptera ett ny ord, snippa, som är vettigt att använda för flickor, så som snopp är vettigt att använda för pojkar?

Det ordnar sig nog för dig med Damen. Finns ju värre saker att gnälla på än ordet snippa. Som sagt du måste nog ha för mycket fritid, och inget vettigt att ägna dig åt när du startar en tråd om något så totalt trivialt som ett ord som du inte tycker om. Som sagt ta en kaffekast med lite extra socker i och slappna av. Ditt fall så skulle jag rekommendera 10-örings metoden när du blandar kaffekasken.D.v.s att man lägger en tioöring på botten, sedan fyller på med kaffe så att tio-öringen göms, sedan fylla på med vodka tills man ser tioöringen igen.

Din värld behöver ju knappast gå under bara för att det kommer att finnas ett vettigt bra ord för flickor som det finns för pojkar. Minns att det var du som startade denna tråd där du sitter och öser galla över ett ord.Flört

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Monkii skrev 2016-11-07 15:30:43 följande:
    Bitter-kisshål eller bitter-mellan-benen heter det.

snacka om att missa poängen....
    Japp och där lärde jag mig en härligt nytt uttryck med på vägen också.

Tack.
  • EnAnonumius
    Anonym (Karin) skrev 2016-11-07 15:58:16 följande:
    Sitt inte och ta ut dina tillkortakommanden på omgivningen. Det är du som inte förstod.
    Monkii var den som förstod, inte du Damen.
  • Anonym (mänsklig)
    Monkii skrev 2016-11-07 16:07:54 följande:
    Kanske minns fel ang din ålder?!
    TS är 50+, och således född senast på 60-talet. 
  • Anonym (EN)
    Anonym (Karin) skrev 2016-11-06 08:56:50 följande:

Klokt inlägg med fler infallsvinklar!

Tack!

Behöver nog inte säga att jag instämmer. 

Charmigt, Karin instämmer alltså i att kvinnans plats är i hemmet. Vilket århundrade är du ifrån?
  • Kirenaj68
    Anonym (Karin) skrev 2016-11-05 19:46:40 följande:

Varför inte bara säga underliv?

Eller slangklämma?
  • EnAnonumius
    Kirenaj68 skrev 2016-11-07 17:17:02 följande:
    Eller slangklämma?
    Ha ha...
    Trodde jag var ensam om att använda det ordet, jag brukade säga "slangklämma" på skämt om min när (ex)gubben kom hem efter att mekat med bilen och vi skulle ha sänggymnastik för två.. :-P

• Bibbidi

Varför kan man bara inte säga slida?

Snopp på killar och slida på tjejer? Man sa slida i alla fall när jag växte upp, har inte förstått varför man var tvungen att hitta på ett nytt ord för det.

♪ Bibbidi-Bobbidi-Boo ♫
Svar på tråden Men alltså... snippa?