• Anonym (Karin)

Men alltså... snippa?

Usch, jag tycker detta ord är så hemskt!
    "Snippa" som motsvarighet till snopp?

Varför dög inte mus/fiffi/mutta?
    Varför måste musen döpas om till "snippa"?

Jag tycker ordet låter smutsigt och vämjeligt.

Hur kunde det bli så att musen generellt ska ha detta hemska namn?

• Svar på tråden Men alltså... snippa?
  • EnAnonumius
    Anonym (Karin) skrev 2016-11-06 11:31:57 följande:
    Jag är politiker på kommunal nivå så lite har jag nog att säga till om, om än inte mycket. Folkvald kallas det. Glad Dock är detta fåniga ord inget för politiken.
    I vilken kommun kände många invånare sig så nödtvungna att straffa sig själva, och sin kommun, då de valde dig till kommunalpolitiker?

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Bibbidi skrev 2016-11-07 17:25:45 följande:
    Varför kan man bara inte säga slida?

Snopp på killar och slida på tjejer? Man sa slida i alla fall när jag växte upp, har inte förstått varför man var tvungen att hitta på ett nytt ord för det.
    Därför att slidan syftar enbart på "hålet" egentligen. Det kvinnliga könsorganet är ju mer än ett hål.

• Anonym (Karin)
    EnAnonumius skrev 2016-11-07 16:40:53 följande:
    Du jag är hellre en bitterfitta, med öppet sinne som jag har, än en trångsynt Dam som sitter och förfasar över samhällsutveckling och gnäller på vissa ord som inte passar dig.

Men men du kanske har behovet av att använda invektiv? Märkligt att jag, alltså EnAnonumius, som du sitter och gnäller på att jag spyr galla i olika trådar, ändå lyckas undvika att sitta och använda invektiv till dig och andra när jag deltar i olika trådar. 
    Tryter dina argument helt nu när du är tvungen att ta till invektiv på ett eller annat sätt? Cool

Du kanske skall lära dig av mig hur man kan "spy galla" utan att använda invektiv. Eller det kanske är lika verklighetsfrånvänt som att acceptera ett ny ord, snippa, som är vettigt att använda för flickor, så som snopp är vettigt att använda för pojkar?

Det ordnar sig nog för dig med Damen. Finns ju värre saker att gnälla på än ordet snippa. Som sagt du måste nog ha för mycket fritid, och inget vettigt att ägna dig åt när du startar en tråd om något så totalt trivialt som ett ord som du inte tycker om. Som sagt ta en kaffekast med lite extra socker i och slappna av. Ditt fall så skulle jag rekommendera 10-örings metoden när du blandar kaffekasken.D.v.s att man lägger en tioöring på botten, sedan fyller på med kaffe så att tio-öringen göms, sedan fylla på med vodka tills man ser tioöringen igen.

Din värld behöver ju knappast gå under bara för att det kommer att finnas ett vettigt bra ord för flickor som det finns för pojkar. Minns att det var du som startade denna tråd där du sitter och öser galla över ett ord.Flört
    Du får bara ett kort svar på din verbala spya, jag har inte kallat dig för något som du så duktigt kallar invektiv.

Undrar vem som har mest fritid, du eller jag. Solig Se så schas iväg med dig, jag orkar inte med dig längre! (Betyder i klarspråk att det inte blir några fler svar som du kan bemöta med en massa ovidkommande trams.)

Tråden handlar för övrigt ENBART om ordet snippa, inte om dig, Damer, kaffekaskar eller något annat som rör sig i din fantasi.

Bye! Spöke
  • Kirenaj68
    EnAnonumius skrev 2016-11-07 17:20:04 följande:
    Ha ha...
    Trodde jag var ensam om att använda det ordet, jag brukade säga "slangklämma" på skämt om min när (ex)gubben kom hem efter att mekat med bilen och vi skulle ha sänggymnastik för två.. :-P
    SkrattandeSkrattandeSkrattande. Tror inte det är så många som använder det ordet idag. Var vanligare förr. Sisådär 15-20 år sedan. "Oj. Kolla in den där slangklämman" kunde man säga om man såg en snygg tjej. Omoget och respektlöst, självklart. Men du vet ju hur killar/män kan vara. Det är därför jag föredrar kvinnorFlörtFlörtFlört.
  • Anonym (Mjo)

Snopp på killar och slida på tjejer? Man sa slida i alla fall när jag växte upp, har inte förstått varför man var tvungen att hitta på ett nytt ord för det.

För att slidan är en så liten del av hela könsorganet.
  • Anders 386

Helt otroligt! En superlång väldigt laddad tråd om värderingen av olika ord för könsorganen.Skrattande

Själv tycker jag alla namn funkar bra så länge jag förstår vad som avses..

Ibland tappar man tron på mänskligheten.    Rynkar på näsan

• Anonym (EN)

Slida är själva hålet, inte hela paketet
  • EnAnonumius
    Kirenaj68 skrev 2016-11-07 17:35:12 följande:
    SkrattandeSkrattandeSkrattande. Tror inte det är så många som använder det ordet idag. Var vanligare förr. Sisådär 15-20 år sedan. "Oj. Kolla in den där slangklämman" kunde man säga om man såg en snygg tjej. Omoget och respektlöst, självklart. Men du vet ju hur killar/män kan vara. Det är därför jag föredrar kvinnorFlörtFlörtFlört.
    He he.. Själv gillar jag i bland lite "manlig oförskämd humor".

Dock så skall du veta, kvinnor är inte alltid så "snälla i sin" heller när de ser ett "stycke snygg kött".

• pigglet

Har jag missat något? Slida - det är väl den där gången mellan livmoder och slidmynning? Något man inte ser över huvud taget?
    Lite som att kalla pojkars snopp för sädesledare?

Snippa - som sagt: hela paketet. Vilket för småbarn väl framför allt gäller det man ser. Väldigt långt ifrån slida.
  • Kirenaj68
    EnAnonumius skrev 2016-11-07 18:29:16 följande:
    He he.. Själv gillar jag i bland lite "manlig oförskämd humor".

Dock så skall du veta, kvinnor är inte alltid så "snälla i sin" heller när de ser ett "stycke snygg kött".
    Hehehe Ja. Jag kan tänka mig att det fälls en och annan mustig kommentar i ett damsällskap när humöret är på toppSkrattandeSkrattandeSkrattande.
Svar på tråden Men alltså... snippa?