• typjag

BF vår/sommar 2017 efter IVF

Har plussat efter vårt 4 IVF och har BF 17 juli. Vore kul att följas åt med fler som plussat och ska ha barn under 2017. Kände mig inte "hemma" i vanliga BFgrupper för spontangravida så startade denna tråd

• Svar på tråden BF vår/sommar 2017 efter IVF
  • jagkan

i och med 6+0 så kom illamåendet som en storm. Äter även mer, hungrig blir man väldigt ofta, fast så fort jag börjar äta så blir jag snabbt fort, så det blir många gånger man äter, fast lite. Lunchen och frukosten har jag börjat dela upp på flera omgångar när jag jobbar, pluss frukt, lite salta kex eller pinnar att tugga på när det behövs. 

• typjag

Jag fick tips om nån åksjuketablett och armband som ska hjälpa mot illamåendet.. är i v 7 nu och såååå jobbigt med detta illamående..... bara ligger ner och sover och gnäller. Hoppas detta fungerar så man kan bli lite normal igen..

• jagkan
    typjag skrev 2016-11-24 13:47:08 följande:

Jag fick tips om nån åksjuketablett och armband som ska hjälpa mot illamåendet.. är i v 7 nu och såååå jobbigt med detta illamående..... bara ligger ner och sover och gnäller. Hoppas detta fungerar så man kan bli lite normal igen..

hahaha, känner igen det där. Fast jag är ju så tacksam ändå för att jag känner mig så för då vet jag att det händer något.  Men för mig funkar det väldigt bra med svarta katter som barnmorskan sade man kan ta. I alla fall än så länge. dem är ju i alla fall händiga att ha med sig överallt
  • chbw
    lilsis skrev 2016-11-24 11:16:46 följande:

Tre gånger om dagen är väl inte mycket?

Välj bra mat och mycket frukt och grönt :)

Mycket för mig som är van att äta en gång :p ska köpa hem massa frukt har jag tänkt! Idag har jag käkat morötter mellan måltiderna :p
  • chbw
    hope88 skrev 2016-11-24 11:48:54 följande:

Jobbigt med illamåendet :(

Försök äta ofta och mindre portioner istället för större måltider och 3 ggr om dagen.

Jag äter frukost, frukt, lunch, mellanmål, middag och nån kvällsfika så 3 ggr om dagen är ju inte så mycket.

Se till att alltid ha något nära till hands. Frukt, salta kex och karameller gick åt här när jag mådde som mest illa

Kul med ultraljud hoppas allt ser bra ut :) Håller tummarna!

Äter inte mkt åt gången. Blir mätt fort. Men försöker få till mellanmål också. Känns så himla ovant pga mina vanor att äta en, max två gånger/dag... :o har blivit minimorötter o smörgåsrån här då o då! :)

Tack!
  • hope88
    chbw skrev 2016-11-24 16:28:04 följande:

Äter inte mkt åt gången. Blir mätt fort. Men försöker få till mellanmål också. Känns så himla ovant pga mina vanor att äta en, max två gånger/dag... :o har blivit minimorötter o smörgåsrån här då o då! :)

Tack!

Ja blir också mätt väldigt snabbt men känner också ökad hunger hehe ibland nästan omättad hunger :p ja minimorötter är ju jättegott :) Ja då förstår jag att det känns jobbigt jag är van vid 3 huvudmål och 2-3 mellanmål om dagen men det var svårt när jag mådde illa så då smååt jag istället.
  • typjag
    jagkan skrev 2016-11-24 13:58:47 följande:

hahaha, känner igen det där. Fast jag är ju så tacksam ändå för att jag känner mig så för då vet jag att det händer något.  Men för mig funkar det väldigt bra med svarta katter som barnmorskan sade man kan ta. I alla fall än så länge. dem är ju i alla fall händiga att ha med sig överallt

Ja det är ju så! Man är så otroligt glad å känner sog hemsk som ens vågar klaga... va? Svarta katter? Va e de?
  • jagkan
    typjag skrev 2016-11-24 21:21:29 följande:
    Ja det är ju så! Man är så otroligt glad å känner sog hemsk som ens vågar klaga... va? Svarta katter? Va e de?
    salt lakrits, i tablettask. Man skall ju int eäta för mycket lakrits, men en eller två bitar har hjälpt mig, och som sagt, lätt att ha en i fickan.

mina symptom har börjat att avta nu, jag vet ju bättre att det går upp och ner, men det betyder ju inte att man blir orolig till tusen. sitter och funderar på om jag skall vänta till ul den 8e, eller om jag skall göra ett privat ultraljud bara för att se hur allt ser ut...
  • hope88
    jagkan skrev 2016-11-25 11:28:03 följande:

salt lakrits, i tablettask. Man skall ju int eäta för mycket lakrits, men en eller två bitar har hjälpt mig, och som sagt, lätt att ha en i fickan.

mina symptom har börjat att avta nu, jag vet ju bättre att det går upp och ner, men det betyder ju inte att man blir orolig till tusen. sitter och funderar på om jag skall vänta till ul den 8e, eller om jag skall göra ett privat ultraljud bara för att se hur allt ser ut...

Vilken vecka kommer du vara i den 8e vid ul? Förstår känslan av att vilja kolla innan. Det är så jobbigt att bara gå här utan att veta.
  • jagkan
    hope88 skrev 2016-11-25 12:05:53 följande:
    Vilken vecka kommer du vara i den 8e vid ul? Förstår känslan av att vilja kolla innan. Det är så jobbigt att bara gå här utan att veta.
    jag kommer vara 8+1, alltså vecka 9. Just nu är jag 6+2, vecka 7.
Svar på tråden BF vår/sommar 2017 efter IVF