• typjag

BF vår/sommar 2017 efter IVF

Har plussat efter vårt 4 IVF och har BF 17 juli. Vore kul att följas åt med fler som plussat och ska ha barn under 2017. Kände mig inte "hemma" i vanliga BFgrupper för spontangravida så startade denna tråd

• Svar på tråden BF vår/sommar 2017 efter IVF
  • hope88
    jagkan skrev 2016-11-30 12:16:26 följande:

är det därför man fryser? jag funderade lite på vad det kunde vara, trodde först det var för att man inte äter tillräckligt och går ner i vikt, då brukar man frysa också, men detta är nästan konstant. sitter med dubbla par strumpor och tre tröjor och fryser fortfarande.

Jag tror att man fryser för allt växer, flyttar på sig och att hormonerna exploderar :) Men kan förstås bero på att man går ner i vikt ocksp. Jag gick inte ner och frös ändå hela tiden :p

Usch då! Investera i en värmefilt som du kan lägga över axlar o rygg :)
  • jagkan
    hope88 skrev 2016-11-30 12:35:46 följande:
    Jag tror att man fryser för allt växer, flyttar på sig och att hormonerna exploderar :) Men kan förstås bero på att man går ner i vikt ocksp. Jag gick inte ner och frös ändå hela tiden :p

Usch då! Investera i en värmefilt som du kan lägga över axlar o rygg :)
    det låter logiskt... jag har en värmedyna som jag läste man inte skall använda.... kanske skall investera i en värmefilt då, om man får använda det... 
  • typjag

Idag var jag på första VUL i v 8 å såg en liten böna å det finaste tickande lilla hjärtat. den var precis rätt storlek för sin ålder och läkaren sa att allt pekar på en hälsosam, graviditet som kommer gå hela vägen!

• jagkan
    typjag skrev 2016-11-30 12:58:13 följande:

Idag var jag på första VUL i v 8 å såg en liten böna å det finaste tickande lilla hjärtat. den var precis rätt storlek för sin ålder och läkaren sa att allt pekar på en hälsosam, graviditet som kommer gå hela vägen!

woohoo! grattis!!! hur stor är normalt för vecka 8, om man får vara nyfiken?
  • jagkan
    lilsis skrev 2016-11-30 11:29:20 följande:

24+1, förkyld, gnällig och känner mig som en valross :p

Nu när jag drällt på i mitt vanliga tempo ett par dagar så känner jag mer sparkar igen, det är skönt

Ska hämta spjälsäng imorgon och i helgen bör det vara dags att sätta igång med rummet. Det behöver tömmas, tapetseras, fixa ny belysning, värme och färdigställa det nybytta fönstret.

Går ju inte på en helg men blir det bara tömt så känns det bra!

åh vad roligt det låter, att få göra iordning rummet och allt. lite att pyssla med i alla fall!
  • hope88
    jagkan skrev 2016-11-30 12:49:57 följande:

det låter logiskt... jag har en värmedyna som jag läste man inte skall använda.... kanske skall investera i en värmefilt då, om man får använda det... 

Tror att det är ok så länge man inte har den på magen och inte alltför långa stunder :)
  • hope88
    typjag skrev 2016-11-30 12:58:13 följande:

Wiiiee!! Så härligt!! Grattis :) Så underbart att se hjärtat slå!
  • typjag
    jagkan skrev 2016-11-30 13:11:42 följande:

woohoo! grattis!!! hur stor är normalt för vecka 8, om man får vara nyfiken?

1.2 cm var våran lille ?
  • typjag
    typjag skrev 2016-11-30 15:27:12 följande:

1.2 cm var våran lille ?

Vet inte varför de blev frågetecken haha hjärta skulle de va
  • typjag
    hope88 skrev 2016-11-30 15:09:17 följande:

Wiiiee!! Så härligt!! Grattis :) Så underbart att se hjärtat slå!

Jaaa helt overkligt <3
Svar på tråden BF vår/sommar 2017 efter IVF