• typjag

BF vår/sommar 2017 efter IVF

Har plussat efter vårt 4 IVF och har BF 17 juli. Vore kul att följas åt med fler som plussat och ska ha barn under 2017. Kände mig inte "hemma" i vanliga BFgrupper för spontangravida så startade denna tråd

• Svar på tråden BF vår/sommar 2017 efter IVF
  • chbw
    jagkan skrev 2016-11-29 09:45:47 följande:

hur går det för er alla?

hemma från jobbet pga illamående. Var på vc idag och fick medicin. Tyvärr fel sort så ska höra med bm. Väntar på inskrivning 22/12. Väntar också på att bm ska ringa upp o se om det är möjligt att få ett ultraljud i samband med inskrivningen :) 
    hur är det själv?
  • lilsis
    jagkan skrev 2016-11-29 12:58:48 följande:

är det någon som vet vad som gäller om man vill duscha varmt? Fryser jämt och ständigt!

Inga problem. Man ska typ inte trycka i het bastu i flera timmar.
  • typjag
    chbw skrev 2016-11-29 12:59:14 följande:

hemma från jobbet pga illamående. Var på vc idag och fick medicin. Tyvärr fel sort så ska höra med bm. Väntar på inskrivning 22/12. Väntar också på att bm ska ringa upp o se om det är möjligt att få ett ultraljud i samband med inskrivningen :) 

hur är det själv?

Också hemma från jobb pga illamående.... man känner sig ju typ deppig...
  • hope88
    jagkan skrev 2016-11-29 10:19:23 följande:

åh så snart, och alldeles innan jul också! hoppas att allt går bra! När hade du det sista ultraljudet?

här är det ok, lite kramp och illamående hit och dit, men det får man ta! har inskrivning imorgon och ultraljud nästa torsdag, så vi får se hur det går då.

Hehe ja men för mig känns det som en evighet tills dess :p det hoppas vi med <3 I fredags i v14+2 på återbesök på gyn. Imorgon blir det v15+0.

Ja mem precis tänk på att då växer det o gror där inne :) Kul med inskrivning och mysigt med ultraljud kommer gå bra :)

Tror jag kände plutt idag! Var som ett dovt pickande under naveln i några sekunder <3
  • jagkan
    chbw skrev 2016-11-29 12:59:14 följande:
    hur är det själv?
    usch vad jobbigt! Hur är illamåendet, är det bara en känsla att du mår illa eller får du upp något? Idag var mitt illamående som värst hittills, det kommer nära tills man tycker att man behöver springa på toa, sedan så dämpas det när man sitter och knaprar salta kex eller något, men gick aldrig riktigt över idag. känslan fanns alltid där och gick upp och ner hela tiden. Annars är det ok, lite kramper och ilningar och onda bröst. Inskrivning för oss är på torsdag.
  • jagkan
    hope88 skrev 2016-11-29 17:11:48 följande:
    Hehe ja men för mig känns det som en evighet tills dess :p det hoppas vi med <3 I fredags i v14+2 på återbesök på gyn. Imorgon blir det v15+0.

Ja mem precis tänk på att då växer det o gror där inne :) Kul med inskrivning och mysigt med ultraljud kommer gå bra :)

Tror jag kände plutt idag! Var som ett dovt pickande under naveln i några sekunder <3
    åh vad roligt!!!!!! då känns ju allting så mycket mer verkligt!
  • chbw
    typjag skrev 2016-11-29 17:00:23 följande:
    Också hemma från jobb pga illamående.... man känner sig ju typ deppig...
    men verkligen! usch o läkaren skrev ut fel medicin igår... Får se hur det går på jobbet idag. 
  • chbw
    jagkan skrev 2016-11-29 21:39:29 följande:
    usch vad jobbigt! Hur är illamåendet, är det bara en känsla att du mår illa eller får du upp något? Idag var mitt illamående som värst hittills, det kommer nära tills man tycker att man behöver springa på toa, sedan så dämpas det när man sitter och knaprar salta kex eller något, men gick aldrig riktigt över idag. känslan fanns alltid där och gick upp och ner hela tiden. Annars är det ok, lite kramper och ilningar och onda bröst. Inskrivning för oss är på torsdag.
    Det är som ett konstant illamående upp i halsen typ. Blev alldeles kallsvettig och yr när jag var o handlade i måndags o på vc igår. Så får se hur det går på jobbet idag. Är rätt överkomligt om jag äter något, helst isglass, men kan inte äta hela tiden.. I måndags stod jag o hulkade men kom inget. Vc gav som sagt fel medicin men bm kan inget göra innan jag är inskriven :/ Så hoppas det går att stå ut tills dess. 

okej :) brösten går verkligen upp och ner. Ena dagen kan jag knappt titta på dem o nästa är det bara pytteömt. O livmorsan molar o värker, så hoppas det växer bra där inne! 
  • jagkan
    chbw skrev 2016-11-30 06:05:33 följande:
    Det är som ett konstant illamående upp i halsen typ. Blev alldeles kallsvettig och yr när jag var o handlade i måndags o på vc igår. Så får se hur det går på jobbet idag. Är rätt överkomligt om jag äter något, helst isglass, men kan inte äta hela tiden.. I måndags stod jag o hulkade men kom inget. Vc gav som sagt fel medicin men bm kan inget göra innan jag är inskriven :/ Så hoppas det går att stå ut tills dess. 

okej :) brösten går verkligen upp och ner. Ena dagen kan jag knappt titta på dem o nästa är det bara pytteömt. O livmorsan molar o värker, så hoppas det växer bra där inne! 
    ja ok, det är precis så jag har det. men som tur är det inte varje dag det är jobbigt. Idag känns mycket bättre än igår, så jag hoppas jag kan få i mig lite mer än jag fick igår. Det enda jag tycker är likadant varje dag är nog tröttheten. Så fort jag kommer hem somnar jag på soffan, min man väcker mig när det är dags för middag, sedan somnar jag igen efter detSkäms
  • hope88
    jagkan skrev 2016-11-29 21:41:59 följande:

åh vad roligt!!!!!! då känns ju allting så mycket mer verkligt!

Ja verkligen <3
Svar på tråden BF vår/sommar 2017 efter IVF