• typjag

BF vår/sommar 2017 efter IVF

Har plussat efter vårt 4 IVF och har BF 17 juli. Vore kul att följas åt med fler som plussat och ska ha barn under 2017. Kände mig inte "hemma" i vanliga BFgrupper för spontangravida så startade denna tråd

• Svar på tråden BF vår/sommar 2017 efter IVF
  • Lee***
    hope88 skrev 2017-02-13 16:38:51 följande:

Idag gick vi ner till tvåsiffrigt! 99 dagar kvar nu till bf :)

Går in i v27 på onsdag. Har gått upp 12 kg och 5 utav dem kommer redan vid överstimuleringen så det är som det är. Försöker att inte stressa över det :)

Värdena ligger bra hos bm!

Jodå här är det rörelser och sparkar varje dag. Tror inte han sover haha :p

Hur mår ni? Jag är sjukskriven på 100% nu fram till i alla fall 31/3 pga foglossningen så får vi se sen hur det blir. En dag i taget!

Längtar nåt så otroligt nu!! Känns som om det både går snabbt och extremt långsamt detta..

Lycka till ni som har rul snart <3 Håller tummarna att allt ser bra ut!

Härligt med 2 siffrigt:).

Men tråkigt att din foglossning är så jobbig att du inte kan jobba, men skönt att du då kan vara hemma o ta det lugnt så det inte blir sämre.

Jag mår bra, lite ont i ryggen då och då, men den hade jag även problem med innan jag blev gravid. Väldigt trött är jag men går bra, jobbar 100% o orkar iaf göra lite grann efter jobbet. Sedan tar jag det väldigt lugnt tror det har med kämpandet med att bli gravid.
  • Lee***
    hope88 skrev 2017-02-13 16:38:51 följande:

Idag gick vi ner till tvåsiffrigt! 99 dagar kvar nu till bf :)

Går in i v27 på onsdag. Har gått upp 12 kg och 5 utav dem kommer redan vid överstimuleringen så det är som det är. Försöker att inte stressa över det :)

Värdena ligger bra hos bm!

Jodå här är det rörelser och sparkar varje dag. Tror inte han sover haha :p

Hur mår ni? Jag är sjukskriven på 100% nu fram till i alla fall 31/3 pga foglossningen så får vi se sen hur det blir. En dag i taget!

Längtar nåt så otroligt nu!! Känns som om det både går snabbt och extremt långsamt detta..

Lycka till ni som har rul snart <3 Håller tummarna att allt ser bra ut!

Angående vikten, +10 kilo , gick in i vecka 24+0 men jag är inte orolig. Alla är vi olika:)
  • Veronicasnart30
    Lee*** skrev 2017-02-12 19:12:22 följande:
    Ja, moderkakan menar jag förståss:). Jag längtar tills jag känner mer, men vet några som inte kände några direkta sparkar under hela graviditeten. Sedan är det svårt att avgöra hur mycket man skall känna när det är fösta barnet.

Hur har du mått under graviditeten. Jag har mått väldigt bra förutom tröttheten, någon vecka tillbaka har jag känt att jag inte orkar med samma tempo:) skönt att låta sambo få jobba lite o passa upp på mig;)
    Jag förstår det, man känner garanterat sen i slutet när barnet är så stort och det är så trångt, då känner man varje rörelse. Jag har tyvärr mått väldigt dåligt och mår fortfarande lite illa men kan äta bättre, känner av lite foglossning, halsbränna, förstoppning, trötthet, you name it etc. Ja det är skönt, min bm sa till och med åt min man att han får ta mer ansvar, vilket han redan gjorde och gör. Jag pluggar ju till bm och har praktik så jag försöker klara denna kurs och sen kanske det blir sjukskrivning eftersom jag får lite sammandragningar och foglossning, min bm tyckte jag skulle fundera över det. Säger bebisen ifrån så får jag lyssna men jag kör så länge jag orkar. 
  • chbw
    Idag var vi på RUL. SÅ läskigt innan. Var så nervös så jag mådde illa. Men Bubblan fick godkänt! Sprattlade på och det var så galet. Det är verkligen en liten person där inne nu!! :) <3 Moderkakan i framvägg så troligen skulle jag känt rörelserna starkare om den varit i bakvägg, men förhoppningsvis får jag känna mer än fladdrande sprattel snart! <3
  • jagkan
    chbw skrev 2017-02-21 20:09:36 följande:
    Idag var vi på RUL. SÅ läskigt innan. Var så nervös så jag mådde illa. Men Bubblan fick godkänt! Sprattlade på och det var så galet. Det är verkligen en liten person där inne nu!! :) <3 Moderkakan i framvägg så troligen skulle jag känt rörelserna starkare om den varit i bakvägg, men förhoppningsvis får jag känna mer än fladdrande sprattel snart! <3
    HjärtaHjärtaHjärta
  • typjag

RUL idag och allt såg finfint ut. Vi ska få en liten pojke <3 är så lyckliga!

• preggojojjo
    typjag skrev 2017-02-23 09:27:48 följande:

RUL idag och allt såg finfint ut. Vi ska få en liten pojke <3 är så lyckliga!

Ååh va kul!! Grattis <3
  • typjag
    chbw skrev 2017-02-21 20:09:36 följande:
    Jag hade också moderkakan där, men igår kunde jag känna ett svagt fladder långt ner, både inifrån och utanpå med handen <3

• chbw
    typjag skrev 2017-02-23 11:50:26 följande:

Jag hade också moderkakan där, men igår kunde jag känna ett svagt fladder långt ner, både inifrån och utanpå med handen <3

Oh så spännande!! Jag känner bara lite lite inuti än :)
  • lilsis

I fredags ploppade mitt vatten, inga värkar. Åkte till förlossningen på kontroll och dubbelkoll att det var vattnet (ingen tvekan). Åkte hem med tid för igångsättning sön (dvs efter 48 timmar) om det inte kommit igång av sig självt.

Söndag kom vi på avtalad tid efter noll värkar. Men då var det fullt på förlossningen...

De gjorde ny kontroll (ctg) och fixade sedan fram ett rum på BB där vi var fram till måndag 10 ca.

Mellan måndag 11 och tisdag 05 fick jag 9 doser cytotec (!). Svaga värkar fram till kl 08, då öppen 3cm och började bli jobbigt så jag fick TENS som fungerade bra ca 45min. Sedan började det bli jobbigt och vid 9 fick jag lustgas.

9.30 fick jag milkshake som jag hann svälja två klunkar av mellan två värkar.

Sedan vek sig kroppen och sambo fick larma, 9.47 var han ute.

Gick ju galet fort på slutet så sprack lite grann, en grad 1 långt inne i slidan och 3 ytliga i blygdläpparna. Läkare tråcklade ihop med hjälp av lustgas. Bra grejer det där, lustgas...

Så han kom i v 36+0, 44cm och 2470gram.

Åkte hem igår torsdag men hade lite gulsot så BM på väg kommer idag och imorgon åker vi tillbaka till Ackis för ny koll och läkarundersökning nr 2.

:)

Svar på tråden BF vår/sommar 2017 efter IVF