• michimichi

BIM Januari 2017

Tänkte skapa en bim-tråd som gäller för hela januari månad. 

Jag själv är 25 år och vi ska nu ÄNTLIGEN påbörja syskonverkstaden till vår 2 åriga tjej!

Har beräknad ÄL 6 januari, så BIM är runt 20/1. 

Någon som vill följas åt? :)

Gravid

• Svar på tråden BIM Januari 2017
  • Kåtisroinen
    Lillafisfia skrev 2017-01-10 13:23:27 följande:

Jag testade inte idag.. försov mig och hann inte, får bli imorron BIM -1 då!

Hoppa spå samma resultat som du!!

Åh vad spännande! Ja det hoppas jag med :D jag testade mitt på dagen idag dumt nog, så jag ska testa igen för att få starkare resultat :) kanske imorgon, kanske på torsdag :) du får meddela hur det går :)
  • Orolig87

Hej! Har Bim 13,14,15 Mest sannolikt 14. Har känt mig helkonstigt ända sedan ägglossning den 31:a och har symptom som yrsel, mensvärk som i princip varit konstant sedan ägglossning, och ömma bröst till och från. För att inte tala om alla psykiska nojor, kan inte sova osv. Testat 3 gånger med ett billigt test från Nairobi där jag bor just nu och igår tyckte jag att jag kunde se en skugga när jag höll det mot lampan, mycket osäkert. Har sköldkörtelssjukdom och varje fiber i mig vill ha barn, och jag vet att det är aningen svårare för mig. Men samtidigt vet jag inte vad jag ska göra om jag är gravid eftersom jag är i Nairobi och jag vill ha en så säker graviditet som möjligt med noga koll på hormonerna. 

I vanliga fall, om jag mått som vanligt hade jag släppt det här och accepterat testet på bim-5 som negativt men nu kan jag inte det. 

Kan någon hjälpa mig att se lite klart på detta oavsett vad resultatet blir?

• Aspargus
    Orolig87 skrev 2017-01-10 13:55:09 följande:

Hej! Har Bim 13,14,15 Mest sannolikt 14. Har känt mig helkonstigt ända sedan ägglossning den 31:a och har symptom som yrsel, mensvärk som i princip varit konstant sedan ägglossning, och ömma bröst till och från. För att inte tala om alla psykiska nojor, kan inte sova osv. Testat 3 gånger med ett billigt test från Nairobi där jag bor just nu och igår tyckte jag att jag kunde se en skugga när jag höll det mot lampan, mycket osäkert. Har sköldkörtelssjukdom och varje fiber i mig vill ha barn, och jag vet att det är aningen svårare för mig. Men samtidigt vet jag inte vad jag ska göra om jag är gravid eftersom jag är i Nairobi och jag vill ha en så säker graviditet som möjligt med noga koll på hormonerna. 

I vanliga fall, om jag mått som vanligt hade jag släppt det här och accepterat testet på bim-5 som negativt men nu kan jag inte det. 

Försök vänta till bim-3 och gör ett nytt test? Om det blir positivt, kan du komma i kontakt med svensk sjukvård på något sätt och få råd kanske? 
  • Nykär15
    Orolig87 skrev 2017-01-10 13:55:09 följande:

Förstår du är orolig...har själv strul med sköldkörteln. Äter du medicin för det just nu? 

Jag hade väntat fram till BIM iaf och sett om du får plus eller mens, de säger ju att man ska kontakta sjukvården om det gått en vecka över tiden och man varken fått mens eller plus, så kan de ta blodprov på dig och se. Men kanske inte så lätt i Nairobi...

• Kåtisroinen
    Red mama skrev 2017-01-10 13:53:24 följande:

Kan någon hjälpa mig in i den hemliga fb gruppen som har startas?

Det har tyvärr satt stopp för fler medlemmar nu :( men kanske kan starta en egen? Finns säkert fler som vill vara med i en sån grupp :)
  • Nykär15
    Kåtisroinen skrev 2017-01-10 14:20:19 följande:
    Det har tyvärr satt stopp för fler medlemmar nu :( men kanske kan starta en egen? Finns säkert fler som vill vara med i en sån grupp :)
    Red mama skrev 2017-01-10 13:53:24 följande:

Kan någon hjälpa mig in i den hemliga fb gruppen som har startas?

Är ju en bit kvar av månaden och trillar förhoppningsvis in fler fina plus så de som inte är med i den gruppen kan sätta ihop en egen? Glad Än så länge lever hoppet här då jag bara är på ÄL+8...
  • FyrAAAA
    Kåtisroinen skrev 2017-01-10 11:53:23 följande:

Tack allihopa! Ska ta ett test på BIM om två dagar också för säkerhetsskull! Vågar knappt hoppas. Detta är ett extra känsligt test från 10 mIU/ml och strecket är som sagt svagt. Så vill gärna ha det lite mer definitivt! Men klart att man liksom börjar våga hoppas lite helt plötsligt :D

Grattis!!! Här blev det neg med cb plus idag :-/
  • Rosenblad

Äl +3 idag, haft molvärk sedan lunch nångång som känns likadant som den dagen mensen brukar komma. Dagarna går så långsamt och BIM känns väldigt långt borta..Vill ha en nid blödning så jag kan känna någon säkerhet!!

Svar på tråden BIM Januari 2017