• michimichi

BIM Januari 2017

Tänkte skapa en bim-tråd som gäller för hela januari månad. 

Jag själv är 25 år och vi ska nu ÄNTLIGEN påbörja syskonverkstaden till vår 2 åriga tjej!

Har beräknad ÄL 6 januari, så BIM är runt 20/1. 

Någon som vill följas åt? :)

Gravid

• Svar på tråden BIM Januari 2017
  • Naimis
    Orolig87 skrev 2017-01-10 13:55:09 följande:

Hej! Har Bim 13,14,15 Mest sannolikt 14. Har känt mig helkonstigt ända sedan ägglossning den 31:a och har symptom som yrsel, mensvärk som i princip varit konstant sedan ägglossning, och ömma bröst till och från. För att inte tala om alla psykiska nojor, kan inte sova osv. Testat 3 gånger med ett billigt test från Nairobi där jag bor just nu och igår tyckte jag att jag kunde se en skugga när jag höll det mot lampan, mycket osäkert. Har sköldkörtelssjukdom och varje fiber i mig vill ha barn, och jag vet att det är aningen svårare för mig. Men samtidigt vet jag inte vad jag ska göra om jag är gravid eftersom jag är i Nairobi och jag vill ha en så säker graviditet som möjligt med noga koll på hormonerna. 

I vanliga fall, om jag mått som vanligt hade jag släppt det här och accepterat testet på bim-5 som negativt men nu kan jag inte det. 

Kan någon hjälpa mig att se lite klart på detta oavsett vad resultatet blir?

Har också BIM 14/1, förra veckan tyckte jag mig ha känningar, som sen plötsligt bara försvann.

Och precis som vanligt dök spottings upp en vecka innan BIM.

Däremot har dom nu nästan försvunnit, och jag hoppas självklart på att det var ägget som fäste... men jag är rätt säker på att mensen dyker upp på lördag tyvärr.

Har bestämt att inte testa förrän dess :)
  • Emeliehj
    sweetcandy skrev 2017-01-10 15:41:18 följande:

BIM idag, inne mens inget pos test :(

Samma för mig. Har haft riktigt menskänningar sedan förmiddagen och känns som det "rinner till" hela tiden men ingen mens än. Tror dock den kommer ikväll eller imorgon. Blir väl nya tag nästa månad. Håller tummarna för dig!
  • Kåtisroinen
    FyrAAAA skrev 2017-01-10 15:20:39 följande:

Grattis!!! Här blev det neg med cb plus idag :-/

Tack <3 jag tror inte jag hade plussat med cb plus heller idag faktiskt, det var så himla svagt detta strecket. Så vänta till BIM så hoppas jag du får samma fina resultat :D
  • Emmeliina

Fråga till er alla :) jag har sen vi började försöka på barn nr 2 (snart tre månader) testat med ägglossningstest men har aldrig fått ett helt positivt test, kommer ett svagt streck och sen helt plötsligt är det borta. Har däremot haft tydliga ägglossningssmärtor. Alltid känt det otroligt tydligt och det har stämt tidsmässigt osv men får ändå inte utslag på stickorna.

Dåliga stickor eller inte riktigt ägglossning eller vad är grejen? Har använt stickor från graviditetstest.se. Funderar på att köpa cb nästa månad. Ska ha ägglossning idag, och tycker jag börjar känna av det nu men som sagt negativt som tusan på sticka både igår och idag.

Nicole 110322
  • Emeliehj

Jag behöver hjälp! Mitt gravtest från idag ser negativt ut. Ser inget streck alls. MEN om jag lyser på det från baksidan syns ett streck. Vad betyder det? Kanske det är positivt?

• tuttifrutti2
    Emmeliina skrev 2017-01-10 18:59:42 följande:

Fråga till er alla :) jag har sen vi började försöka på barn nr 2 (snart tre månader) testat med ägglossningstest men har aldrig fått ett helt positivt test, kommer ett svagt streck och sen helt plötsligt är det borta. Har däremot haft tydliga ägglossningssmärtor. Alltid känt det otroligt tydligt och det har stämt tidsmässigt osv men får ändå inte utslag på stickorna.

Dåliga stickor eller inte riktigt ägglossning eller vad är grejen? Har använt stickor från graviditetstest.se. Funderar på att köpa cb nästa månad. Ska ha ägglossning idag, och tycker jag börjar känna av det nu men som sagt negativt som tusan på sticka både igår och idag.

Jag har heller aldrig fått positivt på ÄL test. Men naturalcycles visar tydligt när jag har ägglossning så jag tror mer på det.
  • Mirum
    Emmeliina skrev 2017-01-10 18:59:42 följande:

Jag fick ett jättesvagt streck på ett av mina ÄL-test i dec alltså negativt enligt broschyren (testade varje dag i två veckor, ibland två gånger per dag)
    Men idag plussade jag :). Jag beställde mina från graviditetskollen.nu
    Så tydligen kan det gå utan ett klart positivt ÄL-test. 
  • mariama
    Red mama skrev 2017-01-10 13:53:24 följande:

Kan någon hjälpa mig in i den hemliga fb gruppen som har startas?

Kåtisroinen skrev 2017-01-10 14:20:19 följande:
    Det har tyvärr satt stopp för fler medlemmar nu :( men kanske kan starta en egen? Finns säkert fler som vill vara med i en sån grupp :)
    Kikade in här av en slump! Har ni plussat och är beräknade i september så har vi en härlig hemlig facebookgrupp som ni gärna får vara med i!! :) PMa mig i så fall!

• sweetcandy
    Emeliehj skrev 2017-01-10 17:04:19 följande:

Samma för mig. Har haft riktigt menskänningar sedan förmiddagen och känns som det "rinner till" hela tiden men ingen mens än. Tror dock den kommer ikväll eller imorgon. Blir väl nya tag nästa månad. Håller tummarna för dig!

Så himla drygt! Själv känner jag ingenting!

Jag brukar alltid få spottings 2-3 dagar innan mens, men nu inget!

Håller tummarna för dig med <3
    ♥ James&Oliver ♥
  • sweetcandy
    Emeliehj skrev 2017-01-10 19:21:12 följande:

Jag behöver hjälp! Mitt gravtest från idag ser negativt ut. Ser inget streck alls. MEN om jag lyser på det från baksidan syns ett streck. Vad betyder det? Kanske det är positivt?

Ser du någon färg i strecket? :) det kan vara positivt, men det kan tyvärr vara den kemiska remsan du ser också!

Hoppas det är positivt dock <3
    ♥ James&Oliver ♥
Svar på tråden BIM Januari 2017