• michimichi

BIM Januari 2017

Tänkte skapa en bim-tråd som gäller för hela januari månad. 

Jag själv är 25 år och vi ska nu ÄNTLIGEN påbörja syskonverkstaden till vår 2 åriga tjej!

Har beräknad ÄL 6 januari, så BIM är runt 20/1. 

Någon som vill följas åt? :)

Gravid

• Svar på tråden BIM Januari 2017
  • Kåtisroinen
    Nykär15 skrev 2017-01-11 09:51:09 följande:

Åhh grattis!!

Det översta testet, Abblo testa tidigt va? Skulle du orka bryta upp det och lägga bredvid Testlagrets för att jag ska kunna se skillnad i styrka på dem? Hade vart toppengulligt! 

Har själv testat med de två idag men ser inget på Abblo men kan skymta nån skugga på Testlagret men borde ju vara tvärtom då Abblo ska mäta från 5 och Testlagret från 25. 

Tack <3

Ja precis det är det. Självklart orkar jag det :)

Ja det låter ju lite märkligt, kanske är det spökstreck? :( När har du BIM?
  • Nykär15
    sweetcandy skrev 2017-01-11 10:23:18 följande:

Grattis till alla plus <3 önskar er all lycka till.

Här är testen fortfarande neg och jag har fått en liten blödning, så mensen kommer idag!

Funderar på hur vida jag ska orka försöka en sista gång eller om jag ska avsluta här.

Skulle jag bli gravid nästa gång så blir det BF på min avlidne sons födelsedag och jag vet inte om jag fixar de!

Så jag lämnar tråden nu!

Kram på er!

Usch vad tråkigt...och beklagar din förlust av sonen Gråter Hjärta 

OM du orkar försöka igen så kanske det ändå är bra att hoppa över en månad och läka lite i tanken? Kram

• polly82
    Kåtisroinen skrev 2017-01-11 09:22:01 följande:
    I chock! BIM-1. Hoppas verkligen verkligen att det vill stanna <3
    Massa grattis!!! <3 Och lycka till! Vad sa killen? :)
  • Nykär15
    Kåtisroinen skrev 2017-01-11 10:26:37 följande:
    Tack <3

Ja precis det är det. Självklart orkar jag det :)

Ja det låter ju lite märkligt, kanske är det spökstreck? :( När har du BIM?

Åh tack! Har BIM först den 16:e så är ju ett tag kvar, men ska ju gå ta från ÄL+8 och jag är på 9 idag så testade, kan vara för tidigt eller så är det helt enkelt inte nåt. Får testa om ett par dagar igen :)

Intressant få se jämförelse på dessa iaf då jag inte har någon erfarenhet från dem sen innan så det var skoj se att du hade plussat även med det. Undra varför de gjort orange plast på testen, känns ju jättekrångligt att titta genom? Glad

Grattis igen till fint plus!

• HoppasPåEnTill
    Kåtisroinen skrev 2017-01-11 09:22:01 följande:

I chock! BIM-1. Hoppas verkligen verkligen att det vill stanna <3

Grattis!
  • Annisens81

Fundersam här! Är på bim-7, testoman som jag är testade jag med ett clerblue digital som visar plus eller minus. Blev minus såklart men när jag bryter upp för att ta ut batteriet ser jag ett svagt svagt steck på Stickan??

Kan det vara så att det var för svagt att ge utslag?

Kommer givetvis testa igen om några dagar.. men hjärtat slog en extra volt för en sekund!

• Kåtisroinen
    Nykär15 skrev 2017-01-11 10:38:01 följande:

Åh tack! Har BIM först den 16:e så är ju ett tag kvar, men ska ju gå ta från ÄL+8 och jag är på 9 idag så testade, kan vara för tidigt eller så är det helt enkelt inte nåt. Får testa om ett par dagar igen :)

Intressant få se jämförelse på dessa iaf då jag inte har någon erfarenhet från dem sen innan så det var skoj se att du hade plussat även med det. Undra varför de gjort orange plast på testen, känns ju jättekrångligt att titta genom? 

Grattis igen till fint plus!

Ingen fara :) ja men då så, då är det ju bara att vänta lite till! Jag litar inte riktigt på det där med att testa så tidigt. Dels för att det är vanligt med missfall (=mens) så tidigt och för att testen är lite opålitliga. Du ser ju att mitt är relativt svagt plus på Abblos test, och jag är på ÄL+12 idag. Så ge inte upp än :D ja jättekonstig färg på plasten verkligen! Sen skulle man vänta 10-15 min på resultatet, det är ju ganska länge liksom.
    HoppasPåEnTill skrev 2017-01-11 10:49:47 följande:

Grattis!

polly82 skrev 2017-01-11 10:35:18 följande:

Massa grattis!!! <3 Och lycka till! Vad sa killen? :)

Tack <3 han bara skrattade och sa typ "haha de funkar!". Haha :D tyvärr är vi på olika orter för tillfället och det kändes ju lite konstigt. Men han har typ lika bra koll på min cykel som jag så han visste ju att jag skulle testa :P lite tråkigt att ta det på telefon men. Det digitala tog jag typ bara för hans skull så han skulle se direkt :)
  • sweetcandy
    Nykär15 skrev 2017-01-11 10:27:39 följande:

Usch vad tråkigt...och beklagar din förlust av sonen   

OM du orkar försöka igen så kanske det ändå är bra att hoppa över en månad och läka lite i tanken? Kram

Tack <3 om en månad är det 1 år sedan han förlora kampen mot sin sjukdom! Så jag tror kroppen blockerar mig lite då jag börjar känna sån ångest inför årsdagen :(

Ja, jag ska prata med min man och ta en rejäl funderar på hur vi ska göra! Är såklart upp till mig det slutgiltiga beslutet. Men skönt att diskutera saken.
    ♥ James&Oliver ♥
  • Nykär15
    Kåtisroinen skrev 2017-01-11 11:22:09 följande:
    Ingen fara :) ja men då så, då är det ju bara att vänta lite till! Jag litar inte riktigt på det där med att testa så tidigt. Dels för att det är vanligt med missfall (=mens) så tidigt och för att testen är lite opålitliga. Du ser ju att mitt är relativt svagt plus på Abblos test, och jag är på ÄL+12 idag. Så ge inte upp än :D ja jättekonstig färg på plasten verkligen! Sen skulle man vänta 10-15 min på resultatet, det är ju ganska länge liksom.
    Jo men jag måste även testa tidigt för om jag inte är gravid så vill jag sluta med Lutinus i tid så mensen inte försjkjuts, så har jag negativt på ÄL+12 så överväger jag att sluta med den och börja om. Jag har alltid sett nåt svagt först på ÄL+10, aldrig tidigare så vet att det är tidigt idag så har inte gett upp och när jag får plus så brukar jag aldrig ta det som pålitligt förrän efter BIM och då brukar jag ta ett digitalt för att få det bekräftat. 
  • Nykär15
    sweetcandy skrev 2017-01-11 11:46:27 följande:
    Tack <3 om en månad är det 1 år sedan han förlora kampen mot sin sjukdom! Så jag tror kroppen blockerar mig lite då jag börjar känna sån ångest inför årsdagen :(

Ja, jag ska prata med min man och ta en rejäl funderar på hur vi ska göra! Är såklart upp till mig det slutgiltiga beslutet. Men skönt att diskutera saken.
    Usch vad sorgligt..förstår att du har ånget. Själv närmar jag mig BF för vår lilla som vi inte fick behålla i somras...bara det gör ont som fan..men att förlora ett barn som man fått en relation till utanför magen måste ju vara så grymt mycket svårare och värre. 
Svar på tråden BIM Januari 2017