• michimichi

BIM Januari 2017

Tänkte skapa en bim-tråd som gäller för hela januari månad. 

Jag själv är 25 år och vi ska nu ÄNTLIGEN påbörja syskonverkstaden till vår 2 åriga tjej!

Har beräknad ÄL 6 januari, så BIM är runt 20/1. 

Någon som vill följas åt? :)

Gravid

• Svar på tråden BIM Januari 2017
  • escapee

En fråga, är de bara jag som inte ser bilder som läggs upp i tråden när jag är inne på familjeliv appen i telefon ?

• Isabellee90
    escapee skrev 2017-01-11 23:56:16 följande:

En fråga, är de bara jag som inte ser bilder som läggs upp i tråden när jag är inne på familjeliv appen i telefon ?

Samma här. Kan se någon enstaka ibland bara..
  • HoppasPåEnTill
    escapee skrev 2017-01-11 23:56:16 följande:

Nej det verkar vara så. Jag har slutat använda appen och kör via webläsaren.
  • Madde9023
    Madde9023 skrev 2017-01-06 10:48:05 följande:

Hej!

Hakar på den här tråden jag också!

Är en 26-årig tjej som nu är inne på sitt 3:e riktiga försök att bli gravid. Då jag har PCO så måste jag köra Pergotime för att få ägglossning, så har nyligen tagit min 3:e kur, och under nästa vecka ska jag till min läkare, och finns det mogna ägg då så är det dags för 3:e omgången av ovitrelle för att få dem att släppa..

Så länge ägget/äggen inte hinner släppa av sig självt innan torsdag så blir det förmodligen ägglossning på fredag 13/1 och BIM den 27/1. 

Var hos min läkare idag och hade två mogna ägg, så ikväll blir det en spruta ovitrelle och sedan är det bara att köra på och hålla tummarna att det blir 3:e gången gillt. :)
  • Respan

Bim -2 /3 här, ska man tro att det är kört eller finns hoppet för plus fortfarande tro?

• finlander

Hej på er alla!

Jag har hängt med tråden ett tag men inte skrivit något tidigare. Det har varit intressant att följa med er alla, bl.a. vad ni haft för symtom, ÄL-tester (helt nytt område för mig), när ni testat, vilka test ni använt osv, så tänkte nu dela med mig av mina egna erfarenheter också.

Jag plussade i måndags på ÄL+11 med CB plus vanligt test (alltså inte testa-tidigt). Ett relativt svagt med ändå helt tydligt plus fick jag då. Testade också dagen före på ÄL+10 med CB digitalt men då var det negativt. Bilden jag sätter med här är av testen jag tog i morse på BIM+1, och nu vågar jag väl tro på att jag faktiskt är gravid!!! FörvånadGlad Jag har haft riktigt kraftiga symtom ända sen ÄL+5 och därför började jag testa mig redan före BIM. Har haft ihållande molvärk, stick och drag i magen, tryck i underlivet, ömma bröst, m.m., m.m. Jag har sedan sonen föddes (2012) haft väldigt känslig livmoder (känner t.ex. exakt av när jag har ÄL och kände ofta av min hormonspiral när jag hade den) och antar det är därför jag började känna symtom så tidigt.

Hur som helst, det här var vårt första försök och om allt går bra blir det vårt andra barn. Sonen blev också till på första försöket, den graviditeten förlöpte helt problemfritt och jag har aldrig haft t.ex. mf. Ändå är jag nu stundvis väldigt orolig för att nåt ska gå snett. Det känns på något vis som att det gått för "lätt" det här. Försöker att inte fundera så mycket utan låta tiden utvisa. Lättare sagt än gjort! Flört

Grattis till er andra här som plussat och lycka till till er som ännu väntar på plusset! Glad

• Lillafisfia
    Respan skrev 2017-01-12 12:34:22 följande:

Bim -2 /3 här, ska man tro att det är kört eller finns hoppet för plus fortfarande tro?

Än finns det nog hopp! Fick lika blankt på mitt igår BIM -1, man tappar ju hoppet lite. Men någon skrev att dom plussat BIM+5 så vem vet! Jag tänker inte testa mer nu åtan vänta på mens, kommer den inte så får det bli nytt test!
    Lycka till!
  • Madde9023
    Respan skrev 2017-01-12 12:34:22 följande:

Nu har jag aldrig varit gravid själv, men utifrån vad jag läst och vad jag sett i andras inlägg så kan hormonnivåerna ändras sig en del från dag till dag, så även om testet är negativt nu så kan du om några dagar ha tillräckligt hög nivå för att få ett plus. Så jag skulle inte ge upp riktigt än :)
  • jhk88
    finlander skrev 2017-01-12 13:02:40 följande:

Hej på er alla!

Jag har hängt med tråden ett tag men inte skrivit något tidigare. Det har varit intressant att följa med er alla, bl.a. vad ni haft för symtom, ÄL-tester (helt nytt område för mig), när ni testat, vilka test ni använt osv, så tänkte nu dela med mig av mina egna erfarenheter också.

Jag plussade i måndags på ÄL+11 med CB plus vanligt test (alltså inte testa-tidigt). Ett relativt svagt med ändå helt tydligt plus fick jag då. Testade också dagen före på ÄL+10 med CB digitalt men då var det negativt. Bilden jag sätter med här är av testen jag tog i morse på BIM+1, och nu vågar jag väl tro på att jag faktiskt är gravid!!! Jag har haft riktigt kraftiga symtom ända sen ÄL+5 och därför började jag testa mig redan före BIM. Har haft ihållande molvärk, stick och drag i magen, tryck i underlivet, ömma bröst, m.m., m.m. Jag har sedan sonen föddes (2012) haft väldigt känslig livmoder (känner t.ex. exakt av när jag har ÄL och kände ofta av min hormonspiral när jag hade den) och antar det är därför jag började känna symtom så tidigt.

Hur som helst, det här var vårt första försök och om allt går bra blir det vårt andra barn. Sonen blev också till på första försöket, den graviditeten förlöpte helt problemfritt och jag har aldrig haft t.ex. mf. Ändå är jag nu stundvis väldigt orolig för att nåt ska gå snett. Det känns på något vis som att det gått för "lätt" det här. Försöker att inte fundera så mycket utan låta tiden utvisa. Lättare sagt än gjort!

Grattis till er andra här som plussat och lycka till till er som ännu väntar på plusset!

Grattis!!!! Lycka till med graviditeten! <3
Svar på tråden BIM Januari 2017