• michimichi

BIM Januari 2017

Tänkte skapa en bim-tråd som gäller för hela januari månad. 

Jag själv är 25 år och vi ska nu ÄNTLIGEN påbörja syskonverkstaden till vår 2 åriga tjej!

Har beräknad ÄL 6 januari, så BIM är runt 20/1. 

Någon som vill följas åt? :)

Gravid

• Svar på tråden BIM Januari 2017
  • Missminks
    Aspargus skrev 2017-01-09 19:31:04 följande:

Ägglossningstesten kan väl reagera både på ägglossning, graviditet och analkande mens så det är nog svårt att säga. Vissa har ju också alltid ett svagt streck på äl-tester (när andra har helt blankt), men det borde du ju veta om du brukar i början dagarna innan stegring? :)

Håller tummarna för att det kanske, kanske indikerar graviditet? När har du bim?

Ja jag har läst de nu ???? får hålla mig veckan ut! Jag hade ju ägglossning den 1-2/1 så om en vecka borde jag ju veta..

Har ju som sagt en son sen innan men han va inte planerad å jag fick skit ont i tuttarna å då visste jag. Nu e de ju inget mer än att jag haft molande värk i 4-5 dagar ????
  • Missminks
    Missminks skrev 2017-01-09 22:20:50 följande:

Ja jag har läst de nu ???? får hålla mig veckan ut! Jag hade ju ägglossning den 1-2/1 så om en vecka borde jag ju veta..

Har ju som sagt en son sen innan men han va inte planerad å jag fick skit ont i tuttarna å då visste jag. Nu e de ju inget mer än att jag haft molande värk i 4-5 dagar ????

OJ va frågetecken de blev haha de va nog mina smilisar;)
  • vilja89

Tack snälla ni! Jag önskar er stort lycka till på resan och hoppas på plus för er inom en snar framtid.

Jag hoppar in i bf september nu.

• Kåtisroinen

Åh panik!

Fick nyss en liiiiiten liten fläck blod på pappret, troligtvis en liten nidis (ÄL+11 BIM-2). Problemet är att jag är rädd att det är för nära mensen :( hinner det ens ta sig ordentligt då liksom? Vet att jag har haft det så förut (då på ÄL+10). Då är jag ganska säkert på att jag faktiskt var gravid, men innan jag hann testa så försvann det. Nu är jag jätterädd att det kommer bli samma sak :( någon som vet hur lång tid det "måste" vara mellan nidblödning och BIM?

• Nykär15
    Kåtisroinen skrev 2017-01-10 09:49:56 följande:

Åh panik!

Fick nyss en liiiiiten liten fläck blod på pappret, troligtvis en liten nidis (ÄL+11 BIM-2). Problemet är att jag är rädd att det är för nära mensen :( hinner det ens ta sig ordentligt då liksom? Vet att jag har haft det så förut (då på ÄL+10). Då är jag ganska säkert på att jag faktiskt var gravid, men innan jag hann testa så försvann det. Nu är jag jätterädd att det kommer bli samma sak :( någon som vet hur lång tid det "måste" vara mellan nidblödning och BIM?

Nidblödning brukar ju komma mycket tidigare, är ju ändå rätt ovanligt att ägget fäster så sent som ÄL+11, men om du hade senare ÄL än du trodde kan det ju vara så. Runt 4-8 tror jag mer man kan tro på nidis. Har själv haft de två av gångerna jag vart gravid. Låter mer som spottings tyvärr. Men du kan ju nästan ta ett grav.test nu då du är så nära BIM? Hoppas jag har fel och att det var ett ägg som fäste sent Hjärta
  • HoppasPåEnTill
    Kåtisroinen skrev 2017-01-10 09:49:56 följande:

Åh panik!

Du borde kunna testa med ett testa tidigt. Fast spottings kan man ju ha fastän man är gravid. Hoppas att det är så. :)
  • Mirum

Sitter och är helt skakis här, min kille är på jobbet och jag vill inte visa via sms eller prata i telefon. Kan nån annan säga om ni ser samma sak som jag på det här gravtestet. 

• Nykär15
    Mirum skrev 2017-01-10 11:31:53 följande:

Sitter och är helt skakis här, min kille är på jobbet och jag vill inte visa via sms eller prata i telefon. Kan nån annan säga om ni ser samma sak som jag på det här gravtestet. 

Grattis!! Solklart positivt!
  • Mirum
    Nykär15 skrev 2017-01-10 11:34:22 följande:
    Grattis!! Solklart positivt!
    Jag kan inte tro det är sant. Skulle fått mens idag och har samma värk som jag brukar ha innan mens. Tänkte att jag skulle köpa munkpeppar eftersom jag fick ett så svagt utslag på ÄL-stickorna. Men vill kolla att det verkligen inte tagit sig innan jag skicka efter, så ser jag två streck. 
Svar på tråden BIM Januari 2017