• michimichi

BIM Januari 2017

Tänkte skapa en bim-tråd som gäller för hela januari månad. 

Jag själv är 25 år och vi ska nu ÄNTLIGEN påbörja syskonverkstaden till vår 2 åriga tjej!

Har beräknad ÄL 6 januari, så BIM är runt 20/1. 

Någon som vill följas åt? :)

Gravid

• Svar på tråden BIM Januari 2017
  • Lillafisfia
    Okej, BIM -1 idag, neg på test. Vilket jag väntade mig då jag inte känt några symptom utan möjligtvis lite ömma bröst. Undrar dock om någon annan fått neg på BIM-1 och sedan plussat? Ska tilläggas attjag inte riktigt vet när ÄL var, fick ont och starkt plus på ÄL-test efter det att appen sa att det var så vem fasen vet. Jag är förvirrad men tänker att det spelar ingen roll, det som sker, sker! 
  • Kåtisroinen
    Nykär15 skrev 2017-01-11 12:22:30 följande:

Jo men jag måste även testa tidigt för om jag inte är gravid så vill jag sluta med Lutinus i tid så mensen inte försjkjuts, så har jag negativt på ÄL+12 så överväger jag att sluta med den och börja om. Jag har alltid sett nåt svagt först på ÄL+10, aldrig tidigare så vet att det är tidigt idag så har inte gett upp och när jag får plus så brukar jag aldrig ta det som pålitligt förrän efter BIM och då brukar jag ta ett digitalt för att få det bekräftat. 

Jaha okej då förstår jag :) det låter som att du har en bra plan :) hoppas att det går vägen för digdenna gången! :)
  • Wantakid

Tack alla underbara som grattat mig!

Och stort grattis till er med plus,

Jag önskar verkligen att man kunde låta alla bli gravida samtidigt!

Kram

• FyrAAAA
    Kåtisroinen skrev 2017-01-11 09:26:37 följande:
    Tack <3

Ja precis det är det. Självklart orkar jag det :)

Ja det låter ju lite märkligt, kanske är det spökstreck? :( När har du BIM?
    Åh så härligt! Massa grattis igen!!! Visst är det det blå du testade med igår eller var båda dessa från idag? Från hur mycket mäter det blå du testade med igår på bim +11? Om jag testar med cb plus imorgon på äl+13 bör det ju iaf verkligen synas väl OM det mot all förmodan skulle blivit något, trots neg test på äl+11!?
  • Kåtisroinen
    FyrAAAA skrev 2017-01-11 15:09:48 följande:

Åh så härligt! Massa grattis igen!!! Visst är det det blå du testade med igår eller var båda dessa från idag? Från hur mycket mäter det blå du testade med igår på bim +11? Om jag testar med cb plus imorgon på äl+13 bör det ju iaf verkligen synas väl OM det mot all förmodan skulle blivit något, trots neg test på äl+11!?

Nej det är faktiskt inte det! Igår testade jag med ett test som testat från 10 mIU/ml (står inget märke på förpackningen). Det blåa du ser på bilden är från Testlagret och testar från 25 mIU/ml. Annars kan du kanske köpa ett rfsu testa tidigt? Finns ju lite överallt i vanliga butiker. Och de testar från 15 mIU/ml. De är ju lite billigare än CB.

Här är en bild på alla testerna. Från vänster: namnlösa test 10 mIU/ml 10/1 -17 mitt på dagen (BIM--2, ÄL+11). Abblo 5 mIU/ml, testlagret 25 mIU/ml och CB digital 25 mIU/ml tagna 11/1 -17 med morgonurin (BIM-1, ÄL+12). :)

• fruthomsen
    Wantakid skrev 2017-01-11 01:08:20 följande:

Min första graviditet slutade i MF i september -16

Idag Bim-1 testade jag positivit med kvällsurin.

Helt i chock, har dessutom inte haft symptom man reagerat på någon utav grav innan plus

Medans de resterande månader varit skenis och haft massa symptom!

De är tokigt det här med graviditets symptom.

Kram på er där ute, hoppas de går lika bra för er!

Grattis :) Hoppas på samma resultat om drygt 1 vecka. Hade äl nu 9/1. Håller med om att kroppen är väldigt duktig på att luras när man vill så mycket. Så var det för mig förra månaden, som var första försöket. Osäker om jag ens hade nån äl i december faktiskt, tror det blev knas efter uttaget av kopparspiralen. För nu har jag haft mer tydliga äl symtom :)

Bestämt mig för att inte känna efter eller tänka på symtom överhuvudtaget. Få se om jag lyckas hålla mig från det *haha*
  • fruthomsen

Är inte superaktiv i tråden då jag först väntade på äl. I måndags hade jag äl med tydliga utslag på älstickor under helgen. Kommer nog börja testa mig runt 19-20:e då jag har bim 23:e :)

Hoppas verkligen att det vill ta sig nu...ska jag säga som är enbart på andra försöket. Vet att många får ju försöka betydligt längre:-/ Om det inte tar sig denna gång, så tror jag vi faktiskt kommer vänta med att försöka bli gravida lite senare i vår. Att det istället få bli ett 2018 barn.

Men men, bara att hålla tummarna nu att det vill ta sig :)

• FyrAAAA
    Kåtisroinen skrev 2017-01-11 14:22:08 följande:
    Nej det är faktiskt inte det! Igår testade jag med ett test som testat från 10 mIU/ml (står inget märke på förpackningen). Det blåa du ser på bilden är från Testlagret och testar från 25 mIU/ml. Annars kan du kanske köpa ett rfsu testa tidigt? Finns ju lite överallt i vanliga butiker. Och de testar från 15 mIU/ml. De är ju lite billigare än CB.

Här är en bild på alla testerna. Från vänster: namnlösa test 10 mIU/ml 10/1 -17 mitt på dagen (BIM--2, ÄL+11). Abblo 5 mIU/ml, testlagret 25 mIU/ml och CB digital 25 mIU/ml tagna 11/1 -17 med morgonurin (BIM-1, ÄL+12). :)
    Tack för svar! Det ger lite hopp inför morgondagen även om det säkert är kört!
  • Wantakid
    fruthomsen skrev 2017-01-11 15:55:00 följande:

Grattis :) Hoppas på samma resultat om drygt 1 vecka. Hade äl nu 9/1. Håller med om att kroppen är väldigt duktig på att luras när man vill så mycket. Så var det för mig förra månaden, som var första försöket. Osäker om jag ens hade nån äl i december faktiskt, tror det blev knas efter uttaget av kopparspiralen. För nu har jag haft mer tydliga äl symtom :)

Bestämt mig för att inte känna efter eller tänka på symtom överhuvudtaget. Få se om jag lyckas hålla mig från det *haha*

Det är självklart svårt att låta bli att söka symptom, men jsg hsr faktiskt lyckats till 100% denna månad och de gav Postitivt liksom.

Dessutom går dagarna så mycket fortare, kram
  • Naimis

Jag som lovade att inte testa förrän lördag, då jag har noll känningar. Nu på kvällen BIM -3 så kunde jag inte låta bli. Tycker mig kunna se något...eller ser jag fel?

Första försöket till en 3a
Svar på tråden BIM Januari 2017