• michimichi

BIM Januari 2017

Tänkte skapa en bim-tråd som gäller för hela januari månad. 

Jag själv är 25 år och vi ska nu ÄNTLIGEN påbörja syskonverkstaden till vår 2 åriga tjej!

Har beräknad ÄL 6 januari, så BIM är runt 20/1. 

Någon som vill följas åt? :)

Gravid

• Svar på tråden BIM Januari 2017
  • Nyponros399

Här dog hoppet för en september bebis imorse, rosa på pappret två dagar för tidigt! Så nu väntar jag på att mensen ska komma igång ordentligt inför ett nytt försök! Hoppas få se många fina plus för er iaf denna månad!<3 ska passa på att försöka gå ner något kilo nu!:)

• Lillafisfia
    Nyponros399 skrev 2017-01-09 08:06:18 följande:

Här dog hoppet för en september bebis imorse, rosa på pappret två dagar för tidigt! Så nu väntar jag på att mensen ska komma igång ordentligt inför ett nytt försök! Hoppas få se många fina plus för er iaf denna månad!<3 ska passa på att försöka gå ner något kilo nu!:)

:( säker på att det är mens på gång? Det är bara att ladda om! Jag brukar se ett neg som ännu en månad att träna och komma i så bra form som möjligt inför detta fysiska kraftprov!! 
  • Madde9023
    HoppasPåEnTill skrev 2017-01-06 11:58:14 följande:
    Kör du samma dos Pergo hela tiden eller har du ökat?
    Normalt sett börjar man ju med 1 tablett, men min läkare tyckte jag skulle köra 2 direkt. Så omgång 1 : 2tabl/dag 5 dagar. Resulterade i 2 ägg.

Omgång 2: 3 tabl/dag 5 dagar, resulterade i 1 ägg.

Omgång 3: 3 tabl/dag 5dagar, resultat får jag reda på nu på torsdag 12/1, hoppas på minst 2 ägg denna gång.
  • Emeliehj

BIM -2 (eller -1) idag. Tog ett test nyss som var så himla negativt. Har försökt 1 år nu med syskon till min 2åring. 2 st missfall på vägen. Hade hoppats på denna månaden men nu känns det kört :(

• Missminks

Har nån haft ont i tjejmagen innan ni plussat? El känner likadant?

Jag hade ägglossning 1-2/1 & 2-3 dagar efteråt har jag har fått lite molande/stickande/skum känsla i tjejmagen.. Vet inte om de e växtvärk som man läst om. Känns lite skumt att de skulle vara känningar av mensen så långt innan.. brukar få de typ dan innan el samma dag isf..

• Nykär15
    Emeliehj skrev 2017-01-09 16:23:41 följande:

BIM -2 (eller -1) idag. Tog ett test nyss som var så himla negativt. Har försökt 1 år nu med syskon till min 2åring. 2 st missfall på vägen. Hade hoppats på denna månaden men nu känns det kört :(

Fast jag tycker man ser nåt??? Hur ser det ut om du håller det mot en lampa?
  • FrökenE1985
    Emeliehj skrev 2017-01-09 16:23:41 följande:

Precis som Nykär15 skrev så tycker jag mig också se något. Håller tummarna!
  • Aspargus
    Missminks skrev 2017-01-09 17:39:09 följande:

Har nån haft ont i tjejmagen innan ni plussat? El känner likadant?

Jag hade ägglossning 1-2/1 & 2-3 dagar efteråt har jag har fått lite molande/stickande/skum känsla i tjejmagen.. Vet inte om de e växtvärk som man läst om. Känns lite skumt att de skulle vara känningar av mensen så långt innan.. brukar få de typ dan innan el samma dag isf..

Jag har de två andra försöken haft en molande känsla, som mild mensvärk inför bim (börjat ca en vecka innan). Denna gången har jag en annan känsla, magen är liksom stum och gör lite ont sen äl+5. Aldrig tänkt på det innan men kan ju säkert vara något jag haft innan men bara inte tänkt på. Man kan ju ha legat konstigt eller gjort något annat som gör att det känns konstigt. Eller så inbillar man fram det :)

Många verkar ju ha molande känsla innan bim, och brukar du inte ha det så kanske det kan tyda på något! :) Hoppas!

• Emeliehj
    Nykär15 skrev 2017-01-09 18:01:13 följande:

Fast jag tycker man ser nåt??? Hur ser det ut om du håller det mot en lampa?

FrökenE1985 skrev 2017-01-09 18:04:15 följande:

Precis som Nykär15 skrev så tycker jag mig också se något. Håller tummarna!

Jag höll det inte mot en lampa och nu har jag slarvat bort det, (Skulle gömma det för mina föräldrar kom hit) kom inte ihåg var jag la det. Åhh. Men imorgon är en ny dag och då ska jag testa igen! Fick lite hopp när ni skrev så iaf.
  • Missminks
    Aspargus skrev 2017-01-09 18:13:01 följande:

Jag har de två andra försöken haft en molande känsla, som mild mensvärk inför bim (börjat ca en vecka innan). Denna gången har jag en annan känsla, magen är liksom stum och gör lite ont sen äl+5. Aldrig tänkt på det innan men kan ju säkert vara något jag haft innan men bara inte tänkt på. Man kan ju ha legat konstigt eller gjort något annat som gör att det känns konstigt. Eller så inbillar man fram det :)

Många verkar ju ha molande känsla innan bim, och brukar du inte ha det så kanske det kan tyda på något! :) Hoppas!

Ja precis! Jätteskumt, har inte haft så innan, inte så länge innan iaf..

Provade ett ägglossnings test för enligt min app skulle jag haft ägglossning igår men jag fick posetivt test redan 1/1. Man kan ju inte ha de 2 gånger..

Testade nu iaf å de va negativt men de kom ändå ett någorlunda starkt streck.. Undra varför?!

Svar på tråden BIM Januari 2017