• michimichi

BIM Januari 2017

Tänkte skapa en bim-tråd som gäller för hela januari månad. 

Jag själv är 25 år och vi ska nu ÄNTLIGEN påbörja syskonverkstaden till vår 2 åriga tjej!

Har beräknad ÄL 6 januari, så BIM är runt 20/1. 

Någon som vill följas åt? :)

Gravid

• Svar på tråden BIM Januari 2017
  • fruthomsen
    finlander skrev 2017-01-12 13:02:40 följande:

Hej på er alla!

Jag har hängt med tråden ett tag men inte skrivit något tidigare. Det har varit intressant att följa med er alla, bl.a. vad ni haft för symtom, ÄL-tester (helt nytt område för mig), när ni testat, vilka test ni använt osv, så tänkte nu dela med mig av mina egna erfarenheter också.

Jag plussade i måndags på ÄL+11 med CB plus vanligt test (alltså inte testa-tidigt). Ett relativt svagt med ändå helt tydligt plus fick jag då. Testade också dagen före på ÄL+10 med CB digitalt men då var det negativt. Bilden jag sätter med här är av testen jag tog i morse på BIM+1, och nu vågar jag väl tro på att jag faktiskt är gravid!!! Jag har haft riktigt kraftiga symtom ända sen ÄL+5 och därför började jag testa mig redan före BIM. Har haft ihållande molvärk, stick och drag i magen, tryck i underlivet, ömma bröst, m.m., m.m. Jag har sedan sonen föddes (2012) haft väldigt känslig livmoder (känner t.ex. exakt av när jag har ÄL och kände ofta av min hormonspiral när jag hade den) och antar det är därför jag började känna symtom så tidigt.

Hur som helst, det här var vårt första försök och om allt går bra blir det vårt andra barn. Sonen blev också till på första försöket, den graviditeten förlöpte helt problemfritt och jag har aldrig haft t.ex. mf. Ändå är jag nu stundvis väldigt orolig för att nåt ska gå snett. Det känns på något vis som att det gått för "lätt" det här. Försöker att inte fundera så mycket utan låta tiden utvisa. Lättare sagt än gjort!

Grattis till er andra här som plussat och lycka till till er som ännu väntar på plusset!

Så härligt. Hoppas allt går problemfritt även denna gång :) Grattis!
  • fruthomsen
    Wantakid skrev 2017-01-11 17:45:51 följande:

Det är självklart svårt att låta bli att söka symptom, men jsg hsr faktiskt lyckats till 100% denna månad och de gav Postitivt liksom.

Dessutom går dagarna så mycket fortare, kram

Visst gör dem det. Förra månaden kändes sååå långsamt för man ville ju bara få det dära plusset som i slutändan inte dök upp. Kändes också som evighet när mensen kom och man behövde vänta en månad till.

Trots att jag testat för att hålla koll på äl, så har dagarna gått fortare och nu är jag enbart en vecka ifrån att kunna göra graviditetstest igen :)
  • jhk88

ÄL+6 idag och jag har extremt ömma bröst och molvärk till och från. Vill inte börja hoppas och tror att det enbart är inbillning men ändå hoppas man såklart att det är något....

• Emeliehj

Jag blir så frustrerad. Hade BIM 10 januari. Har inte haft sen mens sen senaste missfallet i aug. Jag veeeet att den bara är två dagar sen men det är så frustrerande när jag samtidigt får helt negativa test. Har mensvärks-känningar men inga andra "symtom" på varesig det ena eller andra. Vill bara ventilera mig lite här för har ingen i närheten som riktigt kan förstå :( Jag kan ju inte låta bli att ha lite hopp heller iochmed att mensen inte kommit alls.

• jhk88
    Emeliehj skrev 2017-01-12 17:54:26 följande:

Jag blir så frustrerad. Hade BIM 10 januari. Har inte haft sen mens sen senaste missfallet i aug. Jag veeeet att den bara är två dagar sen men det är så frustrerande när jag samtidigt får helt negativa test. Har mensvärks-känningar men inga andra "symtom" på varesig det ena eller andra. Vill bara ventilera mig lite här för har ingen i närheten som riktigt kan förstå :( Jag kan ju inte låta bli att ha lite hopp heller iochmed att mensen inte kommit alls.

Det låter riktigt frustrerande :( Jag hoppas sååå för din skull <3
  • Wantakid
    fruthomsen skrev 2017-01-12 16:37:21 följande:

Visst gör dem det. Förra månaden kändes sååå långsamt för man ville ju bara få det dära plusset som i slutändan inte dök upp. Kändes också som evighet när mensen kom och man behövde vänta en månad till.

Trots att jag testat för att hålla koll på äl, så har dagarna gått fortare och nu är jag enbart en vecka ifrån att kunna göra graviditetstest igen :)

Ja men precis, jag är så tacksam för att de gick och att dagarna inte blev så långa denna månad!

Testade endast spontant denna månad, bim-1 då och tänkte / var helt 100 på att de intd skulle gå denna gång.

Men jodå!

Hoppas verkligen det går bra för dig & självklart alla andra!
  • metaphor

ÄL+10. känns som att ja kan ge upp nu. tempen jättelåg mest hela tiden :(
    förra månaden (övre) var kurvan så fin.... :( nu är den överallt känns de som..... :(

• Kåtisroinen
    metaphor skrev 2017-01-12 21:46:08 följande:

ÄL+10. känns som att ja kan ge upp nu. tempen jättelåg mest hela tiden :(

förra månaden (övre) var kurvan så fin.... :( nu är den överallt känns de som..... :(

Förlita dig inte alltför mycket på kurvan! Det kan vara en bra hint, men lite inte för mycket på den. Såhär ser min kurva ut och jag plussade på ÄL+11. (Glömde termometern i helgen så har inte mätt sen i söndags).

Svar på tråden BIM Januari 2017