• Niaa

Ruvartråd

Tänkte att jag startar upp en tråd för alla oss som ruvar där vi kan diskutera symptom och icke symptom - allt analyseras ju vare sig man vill eller ej :)

Är på rd 3 med en blactocyst. Tredje försöket för oss och andra gången vi får en blactocyst tillbaka. Hoppas på tredje gången gillt för oss:) häng gärna på!

• Svar på tråden Ruvartråd
  • Sus4nne
    Maran73 skrev 2017-04-23 14:03:57 följande:

Hallå alla, hur går det? Någon som tjuvtestat el så?

Jag tog ett test igår, ruvardag 15, som visade GRAVID 2-3!!
    Jag har lite svårt att tro på det och har lite ljusrosa väldigt tunna flytningar som oroar mig.
    Bara för att försöka lugna nerverna så ska jag ta ett test till imorgon.
  • marmite79

Blöder Gråter

Inte mycket men nog för att sänka förväntningarna. Satte in två femdagars från frysen i måndags så jag är väl på dag 7 nu då. Tänker ta ett blodprov imorgon för att se vartåt det barkar... 

Har inte mensvärk, bara dragningarna i ljumskarna som jag ändå tänker är bra?!

• Maran73
    Sus4nne skrev 2017-04-23 17:12:54 följande:

Jag tog ett test igår, ruvardag 15, som visade GRAVID 2-3!!

Jag har lite svårt att tro på det och har lite ljusrosa väldigt tunna flytningar som oroar mig.

Bara för att försöka lugna nerverna så ska jag ta ett test till imorgon.

Ååååååh!!! Jaaaaaaa!!!! <3 Jättestort grattis, klart du ska tro på det!!! Så härligt! Ang blödningar/färgade flytningar, se nedan....
  • Maran73
    marmite79 skrev 2017-04-23 18:53:16 följande:

Blöder 

Inte mycket men nog för att sänka förväntningarna. Satte in två femdagars från frysen i måndags så jag är väl på dag 7 nu då. Tänker ta ett blodprov imorgon för att se vartåt det barkar... 

Nej!!! Bläää! Förstår att du blir nedslagen av det... Men, det där JÄVLA (ursäkta språket!) vaginala progesteronet har ju ställt till såååååååå mycket oro i onödan när det inte alls varit någon fara på taket utan bara supertorra o sköra slemhinnor... Jag använder inte Lutinus utan Utrogest då det kladdar mindre, men det spelar nog mindre roll vilket fabrikat man använder. Iaf, fick svamp förra veckan och lite innan dess bara irriterat. Började ta U oralt istället och nu är det mkt bättre. Fick iaf flytningar som var brun-rosa/ljusrosa, inte kul... Dessa försvann med oral adm. Nu har jag inga U kvar utan tar av Lutinus-reserv vaginalt, OCH självklart, lite rosa på pappret idag... Har även läst måååånga ggr (har säkert ni också) om stora blödningar hos tjejer som står på alla dessa hormoner. Inget fel på fostret sedan. Så.... svåååårt att inte oroa sig förstås, men ta inte för givet att det kommer att skita sig!!! <3

P.S Dragningarna låter bra!! D.S
  • Sus4nne
    Maran73 skrev 2017-04-23 19:47:29 följande:
    Ååååååh!!! Jaaaaaaa!!!! <3 Jättestort grattis, klart du ska tro på det!!! Så härligt! Ang blödningar/färgade flytningar, se nedan....
    Kunde såklart inte hålla mig, tog ett test nu på kvällen. Inget digitalt test, men man kunde se två sträck! Fortfarande gravid!!

Förstår inte riktigt hur jag ska kunna hålla ut i 6-8 veckor till bara då vi har vårt första besök och ultraljud i Malmö?!
  • Maran73
    Sus4nne skrev 2017-04-23 20:24:31 följande:

Kunde såklart inte hålla mig, tog ett test nu på kvällen. Inget digitalt test, men man kunde se två sträck! Fortfarande gravid!!

Förstår inte riktigt hur jag ska kunna hålla ut i 6-8 veckor till bara då vi har vårt första besök och ultraljud i Malmö?!

Yeeeeey!!! Ja första UL lockar verkligen!
  • Maran73
    marmite79 skrev 2017-04-23 18:53:16 följande:

Blöder 

Halloj, något nytt på din front? Hur går det m blödningarna?
  • marmite79
    Maran73 skrev 2017-04-24 19:57:12 följande:
    Halloj, något nytt på din front? Hur går det m blödningarna?
    nej... Det är inte mycket och (varning för info) jag har haft samma trosskydd hela dan, det är bara om man torkar som det kommer blod, det rinner inte som mens.

Tog blod-hcg imorse (werlabs) men har inte fått resultat än (har suttit med telefonen i handen sen 2 idag...). Jag hoppas så himla mycket att det ändå ska vara något som fäst...
Svar på tråden Ruvartråd