• Niaa

Ruvartråd

Tänkte att jag startar upp en tråd för alla oss som ruvar där vi kan diskutera symptom och icke symptom - allt analyseras ju vare sig man vill eller ej :)

Är på rd 3 med en blactocyst. Tredje försöket för oss och andra gången vi får en blactocyst tillbaka. Hoppas på tredje gången gillt för oss:) häng gärna på!

• Svar på tråden Ruvartråd
  • Maran73
    Tösen88 skrev 2017-05-16 19:41:22 följande:

Tack, det får vi verkligen göra:)

Vi lyckades bara få en till frysen, hoppas innerligt att det är vårt guldägg <3

Hur går det för dig?

Tack, det rullar på! Vecka 8 (7+5) nu. Haft blödningar/spottings (vanligt vid ÄD) men de har slutat nu verkar det som. VUL på torsdag, spännande!
  • GrodanS77

Hej,
    Jag har försökt registrera mig, hoppas jag lyckades

Hur som helst.. Jag tänkte joina er om jag får. Har gjort ÄD privat  (2-dagars) och är på rd5. Jisses va jobbig väntan är. Rd1-2 var det ju liksom lugnt, men för var dag som går blir jag mer och mer "besatt" av att leta tecken (även om det fortfarande är för tidigt!). Det är 4 år sen senaste försöket så hade liksom "glömt" (eller mer sannolikt förträngt) hur det är att ruva. Gaaaah!!

Lite kort om vår historia. Blir 40 i år. Har försökt i snart 9 år. 5 påbörjade graviditeter, varav 3 blev utomkveds och 2 MA (v.16 och v.19 upptäcktes de, foster döda ca v. 12 resp 15).  6 fullförsök med ivf.  Ivf  blev det eftersom äggledare är bortopererade pga utomkved. 1 försök med FET. Eftersom äggkvaliteten är dålig så gör vi nu försök med ÄD. Vi gör privat i Umeå och för att få komma dit har vi köat i 3 år !!! Vi har ett ägg i frysen, så håller tummarna att detta går vägen nu eller med frysisen. Annars lägger vi ner, vi orkar inte mer hormonbehandlingar och ovisshet..

• GrodanS77

Har en till fråga kom jag på...Är det någon av er som gjort ÄD som vet hur det är med mensen. Kan den komma innan man slutar med alla mediciner? Har tagit procren (spruta för att sättas i klimakteriet), femanest och lutinus.

• oALMAo

Hej! Jag har följt tråden i några veckor men skaffade nu konto så jag också kan skriva! Jag och min man har försökt i drygt 1,5 år, gjorde hormonbehandling i april, jag blev överstimulerad och mådde väldigt dåligt men det gick över snabbt, fick tillbaka ett tredagars 4e maj och har testdag på fredag 19e maj men fick mens i måndags :( Så jag hoppas att vi hinner få något från frysen innan de stänger för sommaren..

Alla äggen befruktades med ICSI, jag undrar vad ni andra vet om ICSI? Jag hittar inte så mycket info om det.. Är det större risk för missbildningar osv? Jag läste någonstans att generna kan skadas när spermien injeceras i ägget.. och hur vet man att de väljer en bra spermie? Vid standardIVF så är det ju 200 000 spermier som får tävla om ett ägg och då selekterad ju den bästa ut av 200 000.. jag är lite för orolig kanske, men man grubblar ju på precis allt.

Håller tummarna för er andra!

• Lullebulle

Hoppar in här!

Gjorde en fet blasto som var 100% 17/5 på shalgrenska. Hoppas på ett syskon.
    Vårt första barn var också en fet blasto som lyckades första gången så har bara goda erfarenheter.
    Nu är vi på ruvardag 2 då alltså. Minns dock inte vilken dag jag plussade förra gången. Känner illamående redan med det är väl psykiskt såklart!!

• kastrullen

Hej!

I tisdags fick jag en 5-dagars blastocyst, är på rd 3. Känns som om tiden går så sakta! Har testdag 29/5. Första IVF för oss, jag har inga barn sedan tidigare men min man har en son som är 8 år. Jag är 29 år och han är 35. Under utredningen hittades inga fel.

• Lullebulle
    kastrullen skrev 2017-05-19 08:10:19 följande:

Hej!

I tisdags fick jag en 5-dagars blastocyst, är på rd 3. Känns som om tiden går så sakta! Har testdag 29/5. Första IVF för oss, jag har inga barn sedan tidigare men min man har en son som är 8 år. Jag är 29 år och han är 35. Under utredningen hittades inga fel.

Lycka till! ????
  • Lullebulle

tjuvtestade redan idag, visade ingenting såklart.  Alldeles för tidigt men det är ju sååå svårt att låta bli!

Hur går det för er andra??

• GrodanS77

Lullebulle, tror nog att det är lite väl tidigt att testa på rd3 även om det är en blast. Tålamod är svårt att ha men du får nog försöka

Är själv på rd8 med en 2-dagars. Håller på att bli tokig! Så vet hur svårt det är. Fynderar på att tjuvtesta i morgon, men samtidigt så funderar jag på om det verkligen är nån idé. Är det negativt så säger det egentligen inte så mycket ju.

Stort lycka till!

Svar på tråden Ruvartråd