• Niaa

Ruvartråd

Tänkte att jag startar upp en tråd för alla oss som ruvar där vi kan diskutera symptom och icke symptom - allt analyseras ju vare sig man vill eller ej :)

Är på rd 3 med en blactocyst. Tredje försöket för oss och andra gången vi får en blactocyst tillbaka. Hoppas på tredje gången gillt för oss:) häng gärna på!

• Svar på tråden Ruvartråd
  • Lullebulle
    GrodanS77 skrev 2017-05-24 11:43:29 följande:

Va' trist att du inte fick boka! När är TD egentligen då?

Nästa onsdag. Undrar varför det är så?
  • litetfröimagen

Är det inte så att dom inte kan se hjärtslagen innan en viss tid har gått? Men man kan ju tycka att du borde få boka tiden tills dess redan nu ändå...

• Lills2015

Dom vill vara helt säkra, innan testdagen är det fortfarande så tidigt och kan vara en kemisk graviditet eller nåt. Jag tror att dom vill vara helt på det klara med att det är en riktig graviditet innan dom bokar nåt. Jag vet själv av personer som gjort ivf och fått plus och sen på testdagen fått minus :( Jag har gjort en ivf en gång tidigare och blev gravid, jag ringde dagen innan testadagen och skulle berätta men dom var lite skeptiska till och med då. Men det gick bra ändå! :)

Önskar jag kunde spola fram tiden en vecka till min testdag....

• GrodanS77

Vad är en kemisk graviditet?

Jag plussade svagt svagt i morse på rd13 och känner mig väldigt skeptisk. Har tidigare ivf plussat starkt på rd11. Kan det skilja åt mot när man gör äd? Jag vågar inte tro på det här. Faaan.

• Lills2015

Jag är inte helt säker men jag tror att det är en term för ett väldigt tidigt missfall, när det sker så tidigt så man inte ens hunnit mörka att man blivit gravid i sin vanliga cykel. Detta var vad jag hittade på nätet...

"En kemisk graviditet är en annan term för att beskriva ett tidigt missfall inträffar inom de första fem veckorna av graviditeten. Kemiska graviditeter är ganska vanligt. Ungefär hälften av alla förstföderskor är tänkt att sluta i missfall, och en kemisk graviditet tros vara orsaken till de flesta av dessa.

Eftersom det talas om "kemisk graviditet"?

Det kallas en kemisk graviditet eftersom det sker vid en tidpunkt när endast ett kemiskt test skulle samla graviditet. Ultraljudet skulle inte leda till en bekräftelse av graviditeten"

Spännande med plusset idag Grodan!! Jag håller tummarna :)

• litetfröimagen
    GrodanS77 skrev 2017-05-25 10:30:03 följande:

Vad är en kemisk graviditet?

Jag plussade svagt svagt i morse på rd13 och känner mig väldigt skeptisk. Har tidigare ivf plussat starkt på rd11. Kan det skilja åt mot när man gör äd? Jag vågar inte tro på det här. Faaan.

Ring dom och fråga om det är nån skillnad vid äggdonation.

Annars kan man väl ta blodprov för att se stegring av hcg?

Jag håller tummarna stenhårt för dig!
  • Lullebulle

Ja men så kan de säkert vara men tog en cb idag och den visade gravid 2-3 veckor så jag får väl vänta till nästa vecka. Växtvärk i livmoder och illamående

Grattis grodan!

Kan säkert bli missfall men då kan man ju avboka tänker jag, planeringsfreak

• GrodanS77

Testet blev svagare idag, knappt synbart alls. Så nej, det blev inget den här gången. Ett kvar i frysen till efter sommaren.

• litetfröimagen
    GrodanS77 skrev 2017-05-26 07:55:26 följande:

Testet blev svagare idag, knappt synbart alls. Så nej, det blev inget den här gången. Ett kvar i frysen till efter sommaren.

Åh nej vad tråkigt! Kram
  • Lills2015
    GrodanS77 skrev 2017-05-26 07:55:26 följande:

Beklagar verkligen Grodan, så tråkigt :(

Kram
Svar på tråden Ruvartråd