• Nykär15

Vi som försökt få till barn nr 3 i minst ett år utan framgång...

Här samlas vi som försökt under en lång tid att få till barn nr 3 (försökt minst ett år eller mer)...vi peppar och stöttar varandra i kampen om att lyckas nå fram till målet vi alla vill till, ett litet Hjärta

Kände att den gamla tråden innehöll för många nykomlingar som inte vet hur det känns när de plussar efter ett par försök bara...så behövde ett nytt andningshål där vi gamlingar som försökt länge kan samlas. 

2017 ska bli året då vi når målet, eller hur tjejer? 

• Svar på tråden Vi som försökt få till barn nr 3 i minst ett år utan framgång...
  • Orkide
    Nykär15 skrev 2017-03-31 08:36:51 följande:
    Idag på ÄL+9...har jag fått ett svagt positivt på Testlagrets..,jag är i chock, började darra och gråta. Helt galet. IVF skulle ju starta nästa vecka...
    Men vad har jag missat! Härligt jobbat. Grattis! Super härligt!!!
  • FrökenNypon
    Nykär15 skrev 2017-04-01 19:50:03 följande:

Gjort en jämförelsebild, tycker man ser en bra ökning hittills...nu vill jag bara förbi BIM, då ska jag fira med ett digitalt och sen är det isf färdigtestat, men fram till dess kommer jag testa dagligen och följa utvecklingen, kan inte hålla mig lugn annars...tur man har många stickor liggande, som äntligen känns roliga att använda!!

Verkligen tydlig ökning!! Grattis! Njuuut av glädjen!
  • kvinna29årskåne

Har haft "pms med magont" nu i flera dagar, och har då trott att mensen är på g men sen har inte kommit än. Förväntade mensen i fredags.

Har inte hunnit ta något test än. Får göra det imorgon. Men har inte alltför höga förhoppningar på ett Plus.

• Nykär15
    Orkide skrev 2017-04-02 08:08:34 följande:

Men vad har jag missat! Härligt jobbat. Grattis! Super härligt!!!

Tusen tack snälla!! Hoppas verkligen du får ditt plus snart med!
    FrökenNypon skrev 2017-04-02 09:19:35 följande:

Verkligen tydlig ökning!! Grattis! Njuuut av glädjen!

Tack. Idag har jag ändå stark oro i kroppen :/ gissar det kommer gå upp och ner från dag till dag. Tyckte dagens var lika starkt som kvällens igår, inte svagare, men gör mig panikslagen! Vet att hcg dubblas först varannan dag, så måste väl försöka slappna av...men skitsvårt. Hade bara tre timmars koncentrerat urin...vaknar ju 2-3 ggr / natt o måste kissa...

Hoppas det är starkare ikväll...

Usch, man är både glad och livrädd :(
  • LeiaBus2010
    Nykär15 skrev 2017-04-02 09:52:57 följande:

Tusen tack snälla!! Hoppas verkligen du får ditt plus snart med!Tack. Idag har jag ändå stark oro i kroppen :/ gissar det kommer gå upp och ner från dag till dag. Tyckte dagens var lika starkt som kvällens igår, inte svagare, men gör mig panikslagen! Vet att hcg dubblas först varannan dag, så måste väl försöka slappna av...men skitsvårt. Hade bara tre timmars koncentrerat urin...vaknar ju 2-3 ggr / natt o måste kissa...

Hoppas det är starkare ikväll...

Usch, man är både glad och livrädd :(

Du har en jättefin stegring hittills så det ser jättebra ut.

Ta rtt digitalt så kanske oron släpper lite mer

Är glad för din skull

Idag hade jag förväntat mig en tempökning men istället låg den på samma som igår nästan. Morgonens (förmiddagens) ältest var Neg så då hoppas jag ägget släppt inatt typ Nu har vi gjort vad vi kan

Bara att räkna ner dagarna igen.

Första testet tar jag på äl+10 den här gången för att slippa slösa :-P
    Leia 2010-09-19 Minnah 2012-10-03
  • Nykär15
    LeiaBus2010 skrev 2017-04-02 10:21:13 följande:

Du har en jättefin stegring hittills så det ser jättebra ut.

Ta rtt digitalt så kanske oron släpper lite mer

Är glad för din skull

Idag hade jag förväntat mig en tempökning men istället låg den på samma som igår nästan. Morgonens (förmiddagens) ältest var Neg så då hoppas jag ägget släppt inatt typ Nu har vi gjort vad vi kan

Bara att räkna ner dagarna igen.

Första testet tar jag på äl+10 den här gången för att slippa slösa :-P

Tar digitalt på BIM om jag tar mig dit, tror jag blir lugnare efter det...
  • LeiaBus2010
    Nykär15 skrev 2017-04-02 12:34:46 följande:

Tar digitalt på BIM om jag tar mig dit, tror jag blir lugnare efter det...

Håller tummarna stenhårt. Jag tror det kommer att bli ett bra svar
    Leia 2010-09-19 Minnah 2012-10-03
  • Elliex

Kan ju också hoppa in här!
    Försökt i över 1,5 år (första barnet) och inte blivit gravid än.
    Hoppas 2017 blir året man får +

• kvinna29årskåne
    Elliex skrev 2017-04-03 00:30:22 följande:

Hej. Jag har också försökt 1,5 år utan att bli gravid. Har du påbörjat någon utredning?
  • Nykär15
    Elliex skrev 2017-04-03 00:30:22 följande:

Välkommen hit! Ja 2017 ska bli året för alla som hållt på ett tag, det är alla värda! 

Har ni gjort någon utredning? 

Svar på tråden Vi som försökt få till barn nr 3 i minst ett år utan framgång...