Anonym (garderoben) skrev 2017-02-21 01:27:23 följande:
Jag förmodar att det är för att man annars har svårt att hålla reda på vad man har sagt till vem.
Om man säger olika saker till olika personer vid olika tidpunkter menar jag.
Bättre komma ut ur garderoben än att någon annan upptäcker att där finns ett skelett.
jag tycker att man ska säga sanning varje gång
Anonym (Emma) skrev 2017-02-21 04:36:38 följande:
Grejen är ju den att om "alla" vet så blir det ju lite mer accepterat på något sätt... jag behövde inte "komma ut" jag berättade för min mamma och bästa kompis att jag var kär i en kvinna och de brydde sig väl inte om det, sedan efter det spred det sug väl sakta men säkert.
Det som jag kan känna är jobbigt är när jag är i en ny situation med människor jag inte känner, ofta när de figurerat Att att jag är gay så får man tyvär lite sneda blickar, så om ryktet föregår en så vet ju alla...
usch hur folk är, då borde de ju titta lika snett på alla som inte berättat att de är hetero också
Glinda från Oz skrev 2017-02-21 06:52:04 följande:
Så det är alltså helt okej för en heterosexuell att prata om sina relationer medan en som lever samkönat ska hålla tyst? Det känns väldigt homofobiskt att homo-/bisexuella ska synas och höras så lite så möjligt medan heterosexuella får ta upp allt utrymme,
nej klart att man kan prata om sina relationer om man vill men jag tycker inte att man ska agera annorlunda beroende på läggning. Jag vill att det ska vara jämnställdhet
Anonym (A 2) skrev 2017-02-21 07:09:44 följande:
Jag tycker som du, den enda som behöver veta hur man är är den man är tillsammans med (eller är intresserad av). Nu är min läggning kanske ännu mer irrelevant att "komma ut" med, jag är asexuell. Jag menar, om jag kommer ut som asexuell så är det i princip som att säga "Hej, jag ville bara att ni alla skulle veta att jag inte känner sexuell åtrå gentemot någon och att jag inte vill ha sex!", liksom... jaha? Verkligen något hela världen behöver veta 
ungefär så...
oj vad intressant, hur fungerar det, blir du inte kär heller då? Eller är det bara det sexuella du inte känner?
Anonym (Förstående Heteroman) skrev 2017-02-21 10:00:07 följande:
De flesta förstår att man är det ena eller det andra så du har rätt. Men inte ställer man krav utan det råder istället fientlighet mot de som vågar säga något som klingar dåligt i gaykulturen. Det är också HBTQ rörelsen som syns och skriker mest och det får mig att undra över dina krav på dina medmänniskor. Skall man i moderna tider som 2017 inte veta vem man har att göra med?
vad klingar dåligt i gaykulturen?
jag ställer inga krav
vet inte riktigt vad du menar med "ska man inte veta vem man har att göra med?"
alltså nej jag tycker egentligen inte att man har någon rättighet att veta personliga saker om andra. Och alla som är hetero går ju inte runt och berättar det heller bara för att låta alla veta liksom
Anonym (carl) skrev 2017-02-21 19:38:12 följande:
Ja, det är synd att folk förutsätter saker och ting, men så är det ju ändå ofta. Detta hände för åtta år sedan.
mmm verkligen och sen kan man ju välja om man vill förhålla sig och anpassa sig efter detta, jag tycker det verkar helt uppåt väggarna