• Anonym (Judas)

Falska anmälningar

Jag vet inte riktigt vad jag ställt till med!!

Eller egentligen så vet jag ju det men ändå inte..

Tillsammans med några andra så pratade jag skir om en släkting. Jag bredde på rejält. Riktigt rejält. Jag vet att denna fantastiska och underbara mamma gör allt för sina barn. I ärlighetens namn så ser jag upp till henne. Jag fattar inte hur hon orkar med allt vad hon gör och är engagerad i.

Iaf.. Efter mitt skitsnack så är denna mamma nu anmäld för barnmisshandel. Värsta utredningen har dragit igång. Självklart så har jag ju försagt mig (kan ni fatta att detta äter upp mig??!??!, var tvungen att ventilera lite).

Min egen familj har tagit avstånd från mig. Jag skäms så mycket att jag inte ens bett om ursäkt. Jag ville ju bara jäklas lite. All perfektion störde mig.. Det var inte meningen att detta skulle bli såhär. Jag hade hoppats på ett litet samtal typ. Tacksam är jag iaf att polisen inte ens tog upp fallet. Men en utredning hos soc tar tydligen 4 månader..

Är jag egoistiskt som är rädd för att bli stämd för förtal? Tänker på det varje dag. Om jag ber om ursäkt tror ni jag blir förlåten då? Hur länge kan man egentligen tjuta över en såhär sak??

• Svar på tråden Falska anmälningar
  • Anonym (Judas)

14 visningar.. kom igen! Är jag verkligen en sådan douchebag?? Ingen annan som gjort något dumt någon gång?!??

• John22
    Anonym (Judas) skrev 2017-04-07 11:36:40 följande:

14 visningar.. kom igen! Är jag verkligen en sådan douchebag?? Ingen annan som gjort något dumt någon gång?!??

Har vi ljugit om att någon helt oskyldig har misshandlat sina barn? Nej, det är du nog rätt ensam om. Man kan ju alltid hoppas på att du blir ditsatt ordentligt. Fy fan vad dåligt.
  • Anonym (Judas)
    John22 skrev 2017-04-07 11:42:14 följande:

Har vi ljugit om att någon helt oskyldig har misshandlat sina barn? Nej, det är du nog rätt ensam om. Man kan ju alltid hoppas på att du blir ditsatt ordentligt. Fy fan vad dåligt.

Tycker du verkligen att jag ska få böter eller fängelse?? Jag har under dessa månader inte vågat googla på vad påföljden för förtal är. Är det inte lite väl hårt? Jag skäms faktiskt. Har gråtit en hel del och ibland kan jag inte sova. Tror jag lärt mig min läxa..
  • Anonym (Judas)
    Tofflans skrev 2017-04-07 11:43:03 följande:

Skriv ett brev till berörd mamma och förklara, sedan kan du bara hoppas att du blir förlåten.

Låter klokt. Vad ska jag skriva? Tycker du att jag ska skriva brev till fler? Min egen mamma tycker jag är en skam. Hon kan inte fatta vad jag ställt till med. Hon säger att hon trodde att hon uppfostrat mig till en empatisk människa som kan skilja mellan rätt och fel. Känns som att jag svikit även henne.
  • sextiotalist
    Anonym (Judas) skrev 2017-04-07 11:52:08 följande:
    Låter klokt. Vad ska jag skriva? Tycker du att jag ska skriva brev till fler? Min egen mamma tycker jag är en skam. Hon kan inte fatta vad jag ställt till med. Hon säger att hon trodde att hon uppfostrat mig till en empatisk människa som kan skilja mellan rätt och fel. Känns som att jag svikit även henne.
    Rent krasst, med ditt agerande så har du nog svikit rätt många. Du har genom elakt förtal satt en familj i obehaglig situation, såklart alla är besvikna på dig. Det kommer ta lång tid innan folk får förtroende för dig igen.
    Du får ta det som en dyrköpt läxa och jag vet inte om att skriva brev är det bästa sättet. Men om du skriver ett brev, så är det endast ett äkta förlåt som gäller, inga förklaringar, mer än att du har betett dig rejält illa och detta kommer inte att upprepas.
  • Anonym (as)

Möjligt att du kontaktar de människor som har trott på skiten du sagt om henne och förklarar att det bara var skitsnack som spårade ur. Om du har facebook kanske du borde skriva ett lite längre inlägg om att du har gjort något riktigt fel och att du ångrar dig, inte söker sympati etc men att du är uppriktigt ledsen för det du ställt till med.

Jag hade nog kontaktat soc och sagt att anmälan troligen var baserad på dina lögner, jag vet inte om man kan kontakta soc på det sättet, men värt ett försök. Ärlighet varar längst. Mycket möjligt att du blir dömd för förtal. Var det du som anmälde till soc? Jag vet inte om de tar ut straffkostnader, men det kanske de gör. Tycker ändå att du ska göra det, kanske blir en saftig böter. Men det är väl bättre än att ge den stackars oskyldiga en stämpel hon inte förtjänar hos folk som inte känner henne väl?

Din familj verkar ju redan vara emot dig. Jag hade definitivt försökt ställa det till rätta och sedan dragit mig undan rejält, troligen flyttat (och givetvis betala om man blev dömd).

Ditt liv lär ju gå tillbaka till "vanligt" igen, kanske att du mister förtroende från familj och nutida vänner, men du kommer att kunna lämna det här bakom dig någon dag om du står upp för det du gjort.

• Anonym (Judas)
    sextiotalist skrev 2017-04-07 11:56:06 följande:

Rent krasst, med ditt agerande så har du nog svikit rätt många. Du har genom elakt förtal satt en familj i obehaglig situation, såklart alla är besvikna på dig. Det kommer ta lång tid innan folk får förtroende för dig igen.

Du får ta det som en dyrköpt läxa och jag vet inte om att skriva brev är det bästa sättet. Men om du skriver ett brev, så är det endast ett äkta förlåt som gäller, inga förklaringar, mer än att du har betett dig rejält illa och detta kommer inte att upprepas.

Kloka ord. Tror du att det här någonsin kommer att glömmas bort. ?? För jag vill verkligen be om ursäkt och lägga detta bakom mig. Vill inte att det ska lyftas fram i någon diskussion om 100 år. Kanske ska överväga att bara låta stormen blåsa förbi? Man kan väl som sagt inte tjura i all evighet?
  • sextiotalist
    Anonym (Judas) skrev 2017-04-07 12:01:39 följande:
    Kloka ord. Tror du att det här någonsin kommer att glömmas bort. ?? För jag vill verkligen be om ursäkt och lägga detta bakom mig. Vill inte att det ska lyftas fram i någon diskussion om 100 år. Kanske ska överväga att bara låta stormen blåsa förbi? Man kan väl som sagt inte tjura i all evighet?
    De tjurar inte, de är troligen besvikna och arga på dig. Och ja, risken finns att detta kommer tillhöra en sak som du kommer få bära länge, länge till.
  • Anonym (Judas)
    Anonym (as) skrev 2017-04-07 12:00:43 följande:

Möjligt att du kontaktar de människor som har trott på skiten du sagt om henne och förklarar att det bara var skitsnack som spårade ur. Om du har facebook kanske du borde skriva ett lite längre inlägg om att du har gjort något riktigt fel och att du ångrar dig, inte söker sympati etc men att du är uppriktigt ledsen för det du ställt till med.

Jag hade nog kontaktat soc och sagt att anmälan troligen var baserad på dina lögner, jag vet inte om man kan kontakta soc på det sättet, men värt ett försök. Ärlighet varar längst. Mycket möjligt att du blir dömd för förtal. Var det du som anmälde till soc? Jag vet inte om de tar ut straffkostnader, men det kanske de gör. Tycker ändå att du ska göra det, kanske blir en saftig böter. Men det är väl bättre än att ge den stackars oskyldiga en stämpel hon inte förtjänar hos folk som inte känner henne väl?

Din familj verkar ju redan vara emot dig. Jag hade definitivt försökt ställa det till rätta och sedan dragit mig undan rejält, troligen flyttat (och givetvis betala om man blev dömd).

Ditt liv lär ju gå tillbaka till "vanligt" igen, kanske att du mister förtroende från familj och nutida vänner, men du kommer att kunna lämna det här bakom dig någon dag om du står upp för det du gjort.

Jag har funderat på att kontakta soc för jag har en bekants bekant som arbetar där. Men hela processen är ju redan igång..

Jag vill ju själv inte att mitt namn ska figurera i soc böcker. För det är väl så att står man där så står det for ever?

Jag vill ju själv skaffa barn en dag. Älskar barn.

Vill inte flytta. Har precis köpt hus.

Det var inte jag som anmälde men jag är helt klart orsaken till det. Kanske klokast att ligga lite lågt tills deras process är klar.

Jag vill faktiskt inte betala böter. Pengarna går väl ändå inte till henne? Då gör som väl ändå ingen nytta??
Svar på tråden Falska anmälningar