• Anonym (Judas)

Falska anmälningar

Jag vet inte riktigt vad jag ställt till med!!

Eller egentligen så vet jag ju det men ändå inte..

Tillsammans med några andra så pratade jag skir om en släkting. Jag bredde på rejält. Riktigt rejält. Jag vet att denna fantastiska och underbara mamma gör allt för sina barn. I ärlighetens namn så ser jag upp till henne. Jag fattar inte hur hon orkar med allt vad hon gör och är engagerad i.

Iaf.. Efter mitt skitsnack så är denna mamma nu anmäld för barnmisshandel. Värsta utredningen har dragit igång. Självklart så har jag ju försagt mig (kan ni fatta att detta äter upp mig??!??!, var tvungen att ventilera lite).

Min egen familj har tagit avstånd från mig. Jag skäms så mycket att jag inte ens bett om ursäkt. Jag ville ju bara jäklas lite. All perfektion störde mig.. Det var inte meningen att detta skulle bli såhär. Jag hade hoppats på ett litet samtal typ. Tacksam är jag iaf att polisen inte ens tog upp fallet. Men en utredning hos soc tar tydligen 4 månader..

Är jag egoistiskt som är rädd för att bli stämd för förtal? Tänker på det varje dag. Om jag ber om ursäkt tror ni jag blir förlåten då? Hur länge kan man egentligen tjuta över en såhär sak??

• Svar på tråden Falska anmälningar
  • Anonym (Judas)
    sextiotalist skrev 2017-04-07 12:05:54 följande:

De tjurar inte, de är troligen besvikna och arga på dig. Och ja, risken finns att detta kommer tillhöra en sak som du kommer få bära länge, länge till.

Är inte det lite väl långsint?? Vad hände med att vända andra kinden till?

Åh knepig sits..
  • sextiotalist
    Anonym (Judas) skrev 2017-04-07 12:09:04 följande:
    Jag har funderat på att kontakta soc för jag har en bekants bekant som arbetar där. Men hela processen är ju redan igång..

Jag vill ju själv inte att mitt namn ska figurera i soc böcker. För det är väl så att står man där så står det for ever?

Jag vill ju själv skaffa barn en dag. Älskar barn.

Vill inte flytta. Har precis köpt hus.

Det var inte jag som anmälde men jag är helt klart orsaken till det. Kanske klokast att ligga lite lågt tills deras process är klar.

Jag vill faktiskt inte betala böter. Pengarna går väl ändå inte till henne? Då gör som väl ändå ingen nytta??
    Skulle hon anmäla dig för förtal och det skulle bli fällande dom, då kan du dömas att betala skadestånd till henne.
  • sextiotalist
    Anonym (Judas) skrev 2017-04-07 12:10:45 följande:
    Är inte det lite väl långsint?? Vad hände med att vända andra kinden till?

Åh knepig sits..
    Jag är inte en långsint person, men vissa handlingar är oförlåtliga och kan hänga kvar länge. Det finns handlingar som jag aldrig kommer att glömma som t.ex mitt ex har gjort.

Det är nog du som ska vända andra kinden till i så fall.
  • Anonym (Skäms)
    Anonym (Judas) skrev 2017-04-07 11:49:20 följande:
    Tycker du verkligen att jag ska få böter eller fängelse?? Jag har under dessa månader inte vågat googla på vad påföljden för förtal är. Är det inte lite väl hårt? Jag skäms faktiskt. Har gråtit en hel del och ibland kan jag inte sova. Tror jag lärt mig min läxa..
    Alltså ja... Faktiskt tycker jag inte att böter för förtal vore fel...inte för att fängelse ett par veckor skulle vara fel, men tror inte det är på straffskalan. 

Det du gjort är oförlåtligt och väldigt grovt. 

Det är ingen lek eller oskyldigt skämt utan du kunde förstört deras liv! 
  • Anonym (Judas)
    sextiotalist skrev 2017-04-07 12:11:17 följande:

Skulle hon anmäla dig för förtal och det skulle bli fällande dom, då kan du dömas att betala skadestånd till henne.

Vad är oddsen för att en åklagare skulle ta upp fallet?

Hon skulle aldrig åtala mig eller de andra.

Hennes filosofi är kill them with kindness. Hon är hellre tyst i 2 veckor om hon inte har något snällt att säga. Hon är höginkomsttagare så pengarna skulle hon inte bry sig om.
  • sextiotalist
    Anonym (Skäms) skrev 2017-04-07 12:14:24 följande:
    Alltså ja... Faktiskt tycker jag inte att böter för förtal vore fel...inte för att fängelse ett par veckor skulle vara fel, men tror inte det är på straffskalan. 

Exakt, nu får vi hoppas att soc lägger ner utredningen. Men i värsta fall så kan det bli ett omhändertagande och barnen placeras i fosterhem och den familjen kommer hamna i soc register några år framöver.
  • Anonym (Judas)
    Anonym (Skäms) skrev 2017-04-07 12:14:24 följande:

Du låter så hård!! Även mördare blir förlåtna!!!
  • Madida

Du har betett dig fruktansvärt illa. Du pratar om att du skäms men samtidigt vill du inte riskera att bli anmäld för förtal. Och i ett av dina svar frågar du "hur länge kan de tjura?"

Skärp dig!!! Du har sårat flera personer rejält. De tjurar inte, de är ledsna och får gå igenom hemska saker pga dig. Hade någon gjort nåt liknande mot mig är jag tveksam till att jag någonsin förlåtit.

I'm not bossy. I just have better ideas than you
  • sextiotalist
    Anonym (Judas) skrev 2017-04-07 12:16:03 följande:
    Vad är oddsen för att en åklagare skulle ta upp fallet?

Hon skulle aldrig åtala mig eller de andra.

Hennes filosofi är kill them with kindness. Hon är hellre tyst i 2 veckor om hon inte har något snällt att säga. Hon är höginkomsttagare så pengarna skulle hon inte bry sig om.
    Vad jag förstått så faller inte förtal under allmänt åtal. Men om det är så att barnen skulle bli omhändertagna, då kanske hennes sätt ändras. Det finns ju en pappa också.
    Nej, pengarna kanske inte gör så mycket till eller från, men det att det svider hos dig kanske är tillräckligt
  • Anonym (Judas)
    sextiotalist skrev 2017-04-07 12:16:40 följande:

Exakt, nu får vi hoppas att soc lägger ner utredningen. Men i värsta fall så kan det bli ett omhändertagande och barnen placeras i fosterhem och den familjen kommer hamna i soc register några år framöver.

Som jag förstått det så läggs inte utredningar ner. De avslutas. Antingen med åtgärder eller utan. Utan åtgärder är ärendet sedan avslutat.

Jag kunde aldrig drömma om att en utredning skulle starta. Än mindre att det skulle ta 4 jävla månader. Inte visste jag heller att de ens skulle bli anmälda.
Svar på tråden Falska anmälningar