• Miniiipaj

BIM Juni 2017

Nu har jag och killen bestämt för att börja försöka. Hoppas såklart att få ett plus på första försöket i juni ;)

Nån mer? :D

• Svar på tråden BIM Juni 2017
  • Lillafisfia
    PuLoha skrev 2017-06-08 10:31:53 följande:
    Jag tror tyvärr det bara är färgrester så jag tolkar testet negativt.
    Ja, det gör jag med! Tyckte dock det var märkligt att det var ett så tydligt"streck" fast åt fel håll! Är väl så med det lite billigare testerna!
  • Mariiieee
    PuLoha skrev 2017-06-08 10:30:35 följande:

Har bim 17-18 juni så ganska långt kvar. Har dock ömma bröst och haft det sedan äl, får se om det betyder något. 

Samma här! Det gör ont att ta av sig bh:n Var så förra månaden också B-)
  • PuLoha
    Lillafisfia skrev 2017-06-08 10:42:22 följande:
    Ja, det gör jag med! Tyckte dock det var märkligt att det var ett så tydligt"streck" fast åt fel håll! Är väl så med det lite billigare testerna!
    Håller tummarna snart plussar! Har du några symtom? Glad
  • Freya18
    Mariiieee skrev 2017-06-08 10:25:51 följande:

God morgon alla ihop

Vad gör.ni för att få tiden att gå från äl till bim? Väntan kan ju göra en smått galen

Själv försöker jag att pyssla ute i trädgården, mysa med min älskade häst, umgås med mina barn på 9år och 12år. Snart vankas det semester (#) Bim för min del är väl kanske på tisdag eller fredag nästa vecka. Lutealfasen har varierat mellan 11-15 dagar.

Jadu.. jag vill också ha tips! ;) Spelar ingen roll vad jag gör, tankarna på en graviditet finns där hela tiden. Just nu tänker jag bara på att ägget är på väg till livmodern (förhoppningsvis befruktad). Det är inte lättare på jobbet heller.. snarare tvärtom. Jag tar gravtester på patienterna nämligen.

Promenader och träning är väl det som fungerar bäst för mig, men man kan ju inte bo på gymmet direkt. :)
  • PuLoha
    Mariiieee skrev 2017-06-08 10:48:00 följande:
    Samma här! Det gör ont att ta av sig bh:n Var så förra månaden också B-)
    Åh vad spännande! Hoppas det betyder något den här månaden.

Sist jag var gravid när jag fick mitt MA så hade jag också ömma bröst från äl, men tycker nog att jag har ömmare bröst den här gången. Vilket gör att man börjar hoppas lite för mycket och så blir man så himla ledsen och besviken sen när mensen kommer. Rynkar på näsan
  • Mariiieee
    Freya18 skrev 2017-06-08 10:52:36 följande:

Jadu.. jag vill också ha tips! ;) Spelar ingen roll vad jag gör, tankarna på en graviditet finns där hela tiden. Just nu tänker jag bara på att ägget är på väg till livmodern (förhoppningsvis befruktad). Det är inte lättare på jobbet heller.. snarare tvärtom. Jag tar gravtester på patienterna nämligen.

Promenader och träning är väl det som fungerar bäst för mig, men man kan ju inte bo på gymmet direkt. :)

Vilket spännande jobb du har Är du barnmorska?
  • Mariiieee
    PuLoha skrev 2017-06-08 10:55:38 följande:

Åh vad spännande! Hoppas det betyder något den här månaden.

Sist jag var gravid när jag fick mitt MA så hade jag också ömma bröst från äl, men tycker nog att jag har ömmare bröst den här gången. Vilket gör att man börjar hoppas lite för mycket och så blir man så himla ledsen och besviken sen när mensen kommer. 

Ja man blir ledsen när tanten dyker upp Bättre att hon kommer än vi behöver gå flera dagar över tiden och bara hoppas...
  • Freya18

Igår fick jag en ägglossningsblödning på äl+2. Fick likadant förra månaden så nu var jag beredd på att det kan komma lite blod. Brukar inte ha så här i vanliga fall, men har läst att det händer då och då.

Ägglossningssmärtorna kändes starka på vänster sida och idag molar det på just där. Hoppas nu att det äntligen ska ta sig! Jag har varit jätte sjuk och stressad, men hoppas så innerligt att det är våran tur den här gången. <3

• Freya18
    Mariiieee skrev 2017-06-08 11:24:12 följande:

Vilket spännande jobb du har Är du barnmorska?

Jobbar som uska på akuten. Vi tar gravtest på alla tjejer och kvinnor i fertil ålder. Sen hjälper jag gynläkaren vid gynekologiska undersökningar, olika behandlingar och om det har skett ett missfall. Det tar mycket på psyket och se när någon aborterar, men oftast så kommer kvinnorna in med helt ofarliga blödningar.
  • Mariiieee
    Freya18 skrev 2017-06-08 11:39:26 följande:

Jobbar som uska på akuten. Vi tar gravtest på alla tjejer och kvinnor i fertil ålder. Sen hjälper jag gynläkaren vid gynekologiska undersökningar, olika behandlingar och om det har skett ett missfall. Det tar mycket på psyket och se när någon aborterar, men oftast så kommer kvinnorna in med helt ofarliga blödningar.

Spännande verkligen Förstår att det frestar på psyket när människor gör abort. Aaa okej många kommer in med ofarliga blödningar, skönt att höra

Jag jobbar som uska på en ortoped avdelning.
Svar på tråden BIM Juni 2017