• mrsanderson91

BIM runt 21 juni

Som rubriken lyder - finns det fler som har BIM runt den 21 juni? Någon/några som vill följas åt? :)

• Svar på tråden BIM runt 21 juni
  • saal
    MissAhlman skrev 2017-06-18 17:34:06 följande:

Hahaha nä ;)

Tänkte först lägga upp bilden och be om tolkning :D

Haha. Skulle vara för finskan det skulle kunna vara ok och be om tolkning. ????
  • regndroppe
    saal skrev 2017-06-18 17:33:35 följande:

Att du kanske är gravid? Man kan få falskt pos äl test som gravid. Detta då de 2 olika hormoner för äl och graviditet är så lika varandra så att hemmatesterna inte alltid förstår skillnaden.

Åh vad jag hoppas att du har rätt! Ska ta gravtest imorgon och hoppas då att dina aningar besannas :)
  • Jsundberg

Fått neg på gravtester, men pos på ältester. Har bim imorgon, kan de ge utslag på att mensen ska komma? Första gången jag använder ältester :)

• Milou3
    Jsundberg skrev 2017-06-18 20:42:41 följande:

Fått neg på gravtester, men pos på ältester. Har bim imorgon, kan de ge utslag på att mensen ska komma? Första gången jag använder ältester :)

Ja det kan det tyvärr.
  • saal
    Jsundberg skrev 2017-06-18 20:42:41 följande:

Äl-stickor är ju endast tänkta till att hitta just äl. Att använda de i annat syfte kan skapa förvirring. Har du haft äl än? Eller är det en ovanligt lång cykel? Det förekommer att graviditet kan ge falskt pos äl test, men ett grav test ska inte kunna ge pos för äl. Detta då äl testet inte kan göra skillnad på de olika hormonerna, vilket gravtestet gör.

Det finns dock många som använder äl stickor som ett första gravtest då man fått stickor över. Har även hört flera mena att äl teater slagit pos innan gravteatet. Så dyker ingen mens upp testa igen med ett gravtest.
  • saal
    saal skrev 2017-06-18 22:21:22 följande:

Äl-stickor är ju endast tänkta till att hitta just äl. Att använda de i annat syfte kan skapa förvirring. Har du haft äl än? Eller är det en ovanligt lång cykel? Det förekommer att graviditet kan ge falskt pos äl test, men ett grav test ska inte kunna ge pos för äl. Detta då äl testet inte kan göra skillnad på de olika hormonerna, vilket gravtestet gör.

Det finns dock många som använder äl stickor som ett första gravtest då man fått stickor över. Har även hört flera mena att äl teater slagit pos innan gravteatet. Så dyker ingen mens upp testa igen med ett gravtest.

Test ska det ju stå inte teater ????
  • Saga92

Kan för första gången ana en andra linje. Kan ni se den också? Är idag BIM -1. Testade helt negativt BIM -3. Haft svag mensvärk i 3 dagar nu..

• Milou3
    Saga92 skrev 2017-06-19 07:30:19 följande:

Kan för första gången ana en andra linje. Kan ni se den också? Är idag BIM -1. Testade helt negativt BIM -3. Haft svag mensvärk i 3 dagar nu..

Ja jag ser! Hoppas det ökar fint nu :)
  • Lolloo0

Mens idag så bidde inget. Men fan va skengravid jag kände mig denna månad, särskillt vecka 3 veckan efter ägglossning. Nä fy, i fortsättningen måste jag ha mer is i magen.

Grattis till alla ni som plussat!

• Jsundberg
    saal skrev 2017-06-18 22:21:22 följande:

Neg gravtest idag, bim idag också så inväntar mensen och inväntar nästa äl..
Svar på tråden BIM runt 21 juni