• Misscaswell

Bf augusti 2017

Någon med bf i augusti som vill följas åt den sista biten (och inte flytta till facebook)? Skulle vara roligt! Jag har bf den 16/8, har en 1,5-årig son sedan innan.

• Svar på tråden Bf augusti 2017
  • Heineken86

Jag var också tvungen att känna efter på tappen nu. Hittade den inte. Det var bara slätt överallt så långt jag kunde känna iaf. Har känt en del på tappen förut då jag ville testa att se om jag kunde pricka in ägglossning på det viset och har aldrig varit med om att jag inte hittat den innan. Visst har de suttit högt upp ibland, men har alltid lyckats känns den om jag "småkrystat" lite i såna fall.

• Heineken86
    Heineken86 skrev 2017-08-01 22:45:09 följande:

Jag var också tvungen att känna efter på tappen nu. Hittade den inte. Det var bara slätt överallt så långt jag kunde känna iaf. Har känt en del på tappen förut då jag ville testa att se om jag kunde pricka in ägglossning på det viset och har aldrig varit med om att jag inte hittat den innan. Visst har de suttit högt upp ibland, men har alltid lyckats känns den om jag "småkrystat" lite i såna fall.

Jag var tvungen att känna efter igen och jag hittade den nu. Kände den säkert första gången också men utan att fatta att det var den. Den var ju totalslapp! Vågade inte rota runt för mycket, men ett finger fick jag ju in men testade inte att känna efter nått mer.

Här är det iaf inga som helst känningar att nått skulle va på G. 10 dagar kvar till BF.
  • EpicNurse
    Heineken86 skrev 2017-08-01 23:12:51 följande:

Jag var tvungen att känna efter igen och jag hittade den nu. Kände den säkert första gången också men utan att fatta att det var den. Den var ju totalslapp! Vågade inte rota runt för mycket, men ett finger fick jag ju in men testade inte att känna efter nått mer.

Här är det iaf inga som helst känningar att nått skulle va på G. 10 dagar kvar till BF.

Haha eller hur :) som en välgrillad marshmallow, fast inte knaprig mogen alltså
    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Misscaswell
    Heineken86 skrev 2017-08-01 23:12:51 följande:

Ja okej, nu hittade jag den också. Helt squishy! Haha det är pga möjligheten att ha såna här diskussioner jag hellre är på familjeliv än facebook - klarar mig gott utan profilbild eller för- och efternamn när jag pratar om insidan av min vagina XD
  • Minlillaplutt

Haha, va ni är härliga! :)

Jag kanske vågar mig på att skriva ändå, har följt tråden men inte känt att jag vill medverka förut...

Hejsan, jag väntar tredje barnet, troligtvis en tjej.

Har BF om 5 dagar enligt UL som gjordes i vecka 12, om 3 dagar enligt RUL men först om 9 dagar enligt ÄL uträkning...

Så jag hoppas det skulle sätta igång nu snart. Väger 25kg mer än förra sommaren så tungt är det!!

Otroligt att vissa av er lyckats känna av tappen, jag är grymt imponerad! Jag har så lång rygg/stor mage (SF var 38 förra veckan) eller korta armar så för mig att nå ner är jättesvårt! Att torka vid toabesök kan göra jätteont i både rygg o huvud så ingen chans att jag skulle nå längre....

• Erla

Kan inte heller känna min tapp :P sitter troligtvis för högt upp då jag känt på den förut för att leta äl-symptom :) den har dock aldrig varit så högt upp att jag inte nått tidigare. Kan vara en kombo med att magen är större också :P måste ju även ta mig runt den innan jag ens kan ta mig in där nere XD

• Heineken86
    heffaklumpen89 skrev 2017-08-01 13:57:20 följande:

har annars en tid kl 08 imorgonbitti för undersökning och då kommer dom erbjuda igångsättning om jag vill

Hur har det gått? Hoppas att det kom igång av sig själv igen,
  • Lottis
    Minlillaplutt skrev 2017-08-02 10:52:40 följande:

Haha, va ni är härliga! :)

Jag kanske vågar mig på att skriva ändå, har följt tråden men inte känt att jag vill medverka förut...

Hejsan, jag väntar tredje barnet, troligtvis en tjej.

Har BF om 5 dagar enligt UL som gjordes i vecka 12, om 3 dagar enligt RUL men först om 9 dagar enligt ÄL uträkning...

Så jag hoppas det skulle sätta igång nu snart. Väger 25kg mer än förra sommaren så tungt är det!!

Otroligt att vissa av er lyckats känna av tappen, jag är grymt imponerad! Jag har så lång rygg/stor mage (SF var 38 förra veckan) eller korta armar så för mig att nå ner är jättesvårt! Att torka vid toabesök kan göra jätteont i både rygg o huvud så ingen chans att jag skulle nå längre....

Hej! Undra vilken dag det bli då ;) om tre dagar kanske du hoppas på ? :)

Jag förstår inte heller hur man känner av den där tappen! Försökte få min sambo och hjälpa mig igår haha men när jag läste vad ni skrivit här, att man kan känna huvudet på bebisen så fega han ut ;)

Ska man ligga eller stå när man ska känna? Kaggar bf i morogn :D
  • Misscaswell
    Lottis skrev 2017-08-02 12:27:38 följande:
    Hej! Undra vilken dag det bli då ;) om tre dagar kanske du hoppas på ? :)

Jag förstår inte heller hur man känner av den där tappen! Försökte få min sambo och hjälpa mig igår haha men när jag läste vad ni skrivit här, att man kan känna huvudet på bebisen så fega han ut ;)

Jag tyckte det var lättast att ligga ner så man kan lyfta upp benen, och så "krysta" lite lätt så tappen trycks ner en aning. Haha jag försökte också få min sambo att hjälpa till men han såg bara jätterädd ut.
  • Heineken86
    Lottis skrev 2017-08-02 12:27:38 följande:

Jag förstår inte heller hur man känner av den där tappen.

Jag tycker det är smidigast att känna när jag sitter på toa. Tycker inte magen är ivägen nämnvärt heller, det är ju bara att ta armen på sidan om magen. =) Men det var svårt att känna den just pga dess konsistens... och jag är ändå en "van tappkännare". =D men den var ju heeeelt lös och sladdrig.
Svar på tråden Bf augusti 2017