• Misscaswell

Bf augusti 2017

Någon med bf i augusti som vill följas åt den sista biten (och inte flytta till facebook)? Skulle vara roligt! Jag har bf den 16/8, har en 1,5-årig son sedan innan.

• Svar på tråden Bf augusti 2017
  • lillajag10

Igår em/kväll så började jag känna en konstig rastlöshet i kroppen och en konstig känsla i magen, Det var varken SD eller värkar. Bara en konstig känsla :) Jag sa till sambon att det nog var bäst att lägga sig skapligt tidigt ifall något händer. I natt har mina höfter varit värre än någonsin tror jag och varje gång jag rört mig i natt har jag fått väldig mensvärk. När jag gick på toaletten nu på morgonen så har jag lite blodblandade flytningar. Och mensvärken fortsätter att komma, men kanske var 10:de minut. Hoppas det är på g nu. Trots att jag varit rädd tidigare så är jag nu taggad istället!

• Misscaswell

Jättemycket grattis, Bbeckis! Och lillajag10, det låter ju verkligen som om något är på g :) Spännande!

Här händer det inte mer än vanligt. Var på tul för en stund sen, och allt ser perfekt ut. En liten, ful del av mig hoppades nog att något skulle ha varit lite off - inget allvarligt, men precis så de har anledning att säga att oj, vi tar och sätter igång dig idag. Jag vill ju inte det egentligen! Jag vill ha en lugn, fin förlossning i min och bebisens takt. Men nu har bebisen spjärnat och bökat så mycket att jag känner mig helt öm i hela bålen och det SKULLE vara skönt att inte vara gravid så länge till.
    *dricker halvlitersmugg med hallonbladste*

• Heineken86
    Bbeckis skrev 2017-08-10 09:26:24 följande:

Stort grattis till er alla som fått era bebisar!

Igår var det min tur:)

Efter att mentalt varit förbered varje dag sedan V. 33 då lilleman var på väg ut första gången, kändes det som jag gått på övertid ändå, fast jag var beräknad 25/8. Med tanke på vikten, 3980g tror jag han var färdigbakad nu:)

Vattnet gick klockan 4.00, fick samtidigt starka värkar med en gång. Åkte hemifrån 5.00, var på BB 5.40 och 8.30 var han ute. Förlossningen gick bra. Konstigt att man nästan redan med en gång glömmer av hur det var. Upplevde smärtan lika jobbig som med mina 2 andra, dock var ju lustgasen min räddning. Vet inte hur man klarar sig utan den:)

Nu ligger vi i våran lilla bubbla och njuter!

Hoppas ni som fortfarande väntar får uppleva detta snart:)

Grattis till dig! Låter onekligen som att han var färdigbakad. :)

Vad bra att lustgasen hjälpte dig så mycket. Jag har inte fått nån effekt alls av den på mina förlossningar, men hoppas att den hjälper den här gången.
  • Bbeckis
    Heineken86 skrev 2017-08-10 12:08:18 följande:
    Grattis till dig! Låter onekligen som att han var färdigbakad. :)

Vad bra att lustgasen hjälpte dig så mycket. Jag har inte fått nån effekt alls av den på mina förlossningar, men hoppas att den hjälper den här gången.
    Har du haft någonting annat till hjälp??
    Eller har du kört helt "naturligt"?
  • Bbeckis
    Misscaswell skrev 2017-08-10 11:41:00 följande:

Jättemycket grattis, Bbeckis! Och lillajag10, det låter ju verkligen som om något är på g :) Spännande!

Här händer det inte mer än vanligt. Var på tul för en stund sen, och allt ser perfekt ut. En liten, ful del av mig hoppades nog att något skulle ha varit lite off - inget allvarligt, men precis så de har anledning att säga att oj, vi tar och sätter igång dig idag. Jag vill ju inte det egentligen! Jag vill ha en lugn, fin förlossning i min och bebisens takt. Men nu har bebisen spjärnat och bökat så mycket att jag känner mig helt öm i hela bålen och det SKULLE vara skönt att inte vara gravid så länge till.
    *dricker halvlitersmugg med hallonbladste*

Den där väntan är ju fruktansvärd jobbig:(
    Det ända positiva är ju att man vet att det tar slut någon gång:)
    Jag gick ju med sammandragningar och mensvärk i nästan 8 veckor ...så när vattnet gick blev jag överlycklig, för då visste jag att inom kort var det dax:)
    Med mina andra 2 graviditeter hade jag inte ett ENDA symtom förens det är var dags.

Hoppas det är på G för dig nu då!:)
  • Misscaswell
    Bbeckis skrev 2017-08-10 13:37:31 följande:
    Den där väntan är ju fruktansvärd jobbig:(
    Det ända positiva är ju att man vet att det tar slut någon gång:)
    Jag gick ju med sammandragningar och mensvärk i nästan 8 veckor ...så när vattnet gick blev jag överlycklig, för då visste jag att inom kort var det dax:)
    Med mina andra 2 graviditeter hade jag inte ett ENDA symtom förens det är var dags.

Hoppas det är på G för dig nu då!:)
    Åh då hoppas jag på det! Har bara varit gravid en gång förut, och då var det så tydligt när det var på g med lossnande slempropp och smärtsamma förvärkar de sista dygnen, så jag tänker att så länge det är så här lugnt måste det betyda att det är MINST en vecka kvar. Men kanske inte då?

Något som inte är lugnt är själva bebisen. Fick ringa sambon så han hämtar på förskola idag, för jag har inte kunnat resa mig upp den senaste 1,5 timmen pga bebisen skallar någon nerv så ljumskarna bara viker sig. Känner ju att hon lever i alla fall :)
  • Heineken86
    Bbeckis skrev 2017-08-10 13:31:17 följande:

Har du haft någonting annat till hjälp??

Eller har du kört helt "naturligt"?

Nej jag har tyvärr inte haft nån annan smärtlindring. Det har inte hunnits med. Båda mina tidigare förlossningar har gått väldigt fort. De har varit väldigt bra på "pappret" men helt fruktansvärda upplevelser rent smärtmässigt. Hoppas klart att den här gången ska bli annorlunda, men tvivlar på det. Roligt iaf att läsa om er som får bra hjälp av lustgasen, eller inte upplever smärtan som så farlig. Det ger ju lite hopp. :)
  • Bbeckis
    Heineken86 skrev 2017-08-10 18:35:01 följande:
    Nej jag har tyvärr inte haft nån annan smärtlindring. Det har inte hunnits med. Båda mina tidigare förlossningar har gått väldigt fort. De har varit väldigt bra på "pappret" men helt fruktansvärda upplevelser rent smärtmässigt. Hoppas klart att den här gången ska bli annorlunda, men tvivlar på det. Roligt iaf att läsa om er som får bra hjälp av lustgasen, eller inte upplever smärtan som så farlig. Det ger ju lite hopp. :)
    Man kan ju hoppas att du får uppleva en "lättare" förlossning denna gång och att du hinner få vara med och bestämma hur du önskar:)
    Testade även att sitta på en stor medecinboll el yoganoll, vad den nu kallas. Upplevde den som ganska behaglig att sitta på under värkarna....om man inte testat det, kan det vara något:)
  • Erla

Gick på toaletten i morse och kissade. Krystade till lite extra som vanligt för att tömma blåsan helt och ut forsar ca 1-2 dl vätska. Tyckte det var lite väl mycket. Ringde förlossningen och de tyckte att det var osäkert om det var fostervatten eller bara mycket kiss eller flytningar. Jag är osäker själv, men skulle dubbelkolla under 3 timmar med en kökshandduk i trosorna.

Hur skulle ni tolka det hela??

• Misscaswell
    Erla skrev 2017-08-11 09:45:40 följande:

Gick på toaletten i morse och kissade. Krystade till lite extra som vanligt för att tömma blåsan helt och ut forsar ca 1-2 dl vätska. Tyckte det var lite väl mycket. Ringde förlossningen och de tyckte att det var osäkert om det var fostervatten eller bara mycket kiss eller flytningar. Jag är osäker själv, men skulle dubbelkolla under 3 timmar med en kökshandduk i trosorna.

Hur skulle ni tolka det hela??

Nu har jag NOLL medicinsk expertis. Disclaimer bara. Men om det gällde mig själv skulle jag tänka:
    ? 1-2 dl är mer flytningar än jag någonsin har haft på en gång, så det verkar osannolikt.
    ? Som gravid har jag lite svårt att tömma blåsan och kissar dessutom så ofta att det aldrig är särskilt mycket på en gång, så att det plötsligt "forsar" ut KISS verkar konstigt.
    ? Alltså: jag skulle tolka det som fostervatten.
Svar på tråden Bf augusti 2017