Bf augusti 2017
Någon med bf i augusti som vill följas åt den sista biten (och inte flytta till facebook)? Skulle vara roligt! Jag har bf den 16/8, har en 1,5-årig son sedan innan.
Någon med bf i augusti som vill följas åt den sista biten (och inte flytta till facebook)? Skulle vara roligt! Jag har bf den 16/8, har en 1,5-årig son sedan innan.
Har ni som fött känt av något innan det satt igång på riktigt!? Jag känner ingenting.. Ett par gånger nu senaste dagarna har jag fått som en sammandragning (gissar jag det är iallafall..) i nedre delen av magen men den har försvunnit lika snabbt som den kommit. Första barnet, så svårt o veta vad det är man väntar på för tecken!
Denna gången hade jag lite mensvärk till och från under dagen och lite mer tryck neråt. Sen började svaga men ganska regelbundna värkar vid 17-tiden. Födde sedan vid kl 23!
Förra gången gick vattnet utan några känningar innan!
Hej! Jag går bara runt o känner efter, har bf 26e.. Hoppar in här om någon finns kvar!?
Jo, och ren ricinolja ska man visst vara försiktig med, för det kan orsaka störtförlossningar. Tarmrörelser triggar sammandragningar. Det här receptet innehåller en liten mängd ricinolja blandat med mandelmjöl (för att mildra den laxerande effekten), champagne (pga dämpar stress tillfälligt) och aprikospuré (för smaken, tror jag). Supereffektivt enligt barnmorskorna som gav mig det, men bör inte tas för tidigt - dumt att dra igång en förlossning innan tappen är mogen och så.
Jag har också bf 26e och är kvar i tråden :) Aldrig skrivit men läst allt. Andra barnet och har gått med sammandragningar i flera veckor men inga andra känningar..... bebis är så välkommen nu!
Bf den 24:e. Har haft, vad jag tror är förvärkar (som ihållande mensvärk) i natt. Gick dock om med två alvedon för att komma igen 6 h senare. Nu är det lugnt igen. Får väl bli en dag med netflix.
Bf den 24:e. Har haft, vad jag tror är förvärkar (som ihållande mensvärk) i natt. Gick dock om med två alvedon för att komma igen 6 h senare. Nu är det lugnt igen. Får väl bli en dag med netflix.