• Misscaswell

Bf augusti 2017

Någon med bf i augusti som vill följas åt den sista biten (och inte flytta till facebook)? Skulle vara roligt! Jag har bf den 16/8, har en 1,5-årig son sedan innan.

• Svar på tråden Bf augusti 2017
  • EpicNurse
    Nysig skrev 2017-08-21 17:28:46 följande:

Har ni som fött känt av något innan det satt igång på riktigt!? Jag känner ingenting.. Ett par gånger nu senaste dagarna har jag fått som en sammandragning (gissar jag det är iallafall..) i nedre delen av magen men den har försvunnit lika snabbt som den kommit. Första barnet, så svårt o veta vad det är man väntar på för tecken!

Denna gången hade jag lite mensvärk till och från under dagen och lite mer tryck neråt. Sen började svaga men ganska regelbundna värkar vid 17-tiden. Födde sedan vid kl 23!

Förra gången gick vattnet utan några känningar innan!
    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Nysig
    EpicNurse skrev 2017-08-21 18:54:06 följande:

Denna gången hade jag lite mensvärk till och från under dagen och lite mer tryck neråt. Sen började svaga men ganska regelbundna värkar vid 17-tiden. Födde sedan vid kl 23!

Förra gången gick vattnet utan några känningar innan!

Känns så konstigt att det kan komma helt utan förvarning! Men det gör det hela mer spännande, hehe.. Hoppas jag inte går över tid för börjar redan känna mig lätt galen av väntan.
  • Misscaswell
    Nysig skrev 2017-08-21 17:42:43 följande:
    Två dygn med värkar och +5!? Då ska jag inte klaga.. Jag är rastlös fem dagar innan BF.. Är inte Ricinolja ett laxermedel!? Sätter det igång det!?
    Jo, och ren ricinolja ska man visst vara försiktig med, för det kan orsaka störtförlossningar. Tarmrörelser triggar sammandragningar. Det här receptet innehåller en liten mängd ricinolja blandat med mandelmjöl (för att mildra den laxerande effekten), champagne (pga dämpar stress tillfälligt) och aprikospuré (för smaken, tror jag). Supereffektivt enligt barnmorskorna som gav mig det, men bör inte tas för tidigt - dumt att dra igång en förlossning innan tappen är mogen och så.
  • Madfih072
    Nysig skrev 2017-08-21 16:48:48 följande:

Hej! Jag går bara runt o känner efter, har bf 26e.. Hoppar in här om någon finns kvar!? 

Jag har också bf 26e och är kvar i tråden :) Aldrig skrivit men läst allt. Andra barnet och har gått med sammandragningar i flera veckor men inga andra känningar..... bebis är så välkommen nu!
  • Nysig
    Misscaswell skrev 2017-08-21 20:05:21 följande:

Jo, och ren ricinolja ska man visst vara försiktig med, för det kan orsaka störtförlossningar. Tarmrörelser triggar sammandragningar. Det här receptet innehåller en liten mängd ricinolja blandat med mandelmjöl (för att mildra den laxerande effekten), champagne (pga dämpar stress tillfälligt) och aprikospuré (för smaken, tror jag). Supereffektivt enligt barnmorskorna som gav mig det, men bör inte tas för tidigt - dumt att dra igång en förlossning innan tappen är mogen och så.

Förstår.. Gissar av samma anledning en ska äta anas då? Det har jag gjort o det enda som hände var dålig mage, pepp.. Tycker jag är halvdålig i magen till o från utan ricinolja så kanske inte kommer våga testa men en vet aldrig! Känns som desperationen kan komma över en. Är så svullen, orörlig och har ont av foglossning; så svårt att få tiden att gå då!
  • Nysig
    Madfih072 skrev 2017-08-21 20:34:27 följande:

Jag har också bf 26e och är kvar i tråden :) Aldrig skrivit men läst allt. Andra barnet och har gått med sammandragningar i flera veckor men inga andra känningar..... bebis är så välkommen nu!

Också varit inne o läst men inte skrivit..! Kul att vi har samma Bf! På nåt sätt skönt med sammandragningar så en vet att nåt åtminstone jobbar mot målet? Jag känner mig också sååå redo för att få ut barnet nu.. Håller tummarna för dig!
  • Misscaswell
    Nysig skrev 2017-08-21 20:54:55 följande:
    Förstår.. Gissar av samma anledning en ska äta anas då? Det har jag gjort o det enda som hände var dålig mage, pepp.. Tycker jag är halvdålig i magen till o från utan ricinolja så kanske inte kommer våga testa men en vet aldrig! Känns som desperationen kan komma över en. Är så svullen, orörlig och har ont av foglossning; så svårt att få tiden att gå då!
    Grejen med ananas är att det innehåller ett enzym som kan mjuka upp livmoderhalsen om man äter tillräckligt mycket (typ 8 färska ananasar krävs läste jag någonstans...). Åh jag vet, är så himla rastlös men samtidigt så orörlig :( Imorgon ska jag baka, tänkte jag.
  • Hippo81

Bf den 24:e. Har haft, vad jag tror är förvärkar (som ihållande mensvärk) i natt. Gick dock om med två alvedon för att komma igen 6 h senare. Nu är det lugnt igen. Får väl bli en dag med netflix.

• Nysig
    Hippo81 skrev 2017-08-22 09:37:32 följande:

Bf den 24:e. Har haft, vad jag tror är förvärkar (som ihållande mensvärk) i natt. Gick dock om med två alvedon för att komma igen 6 h senare. Nu är det lugnt igen. Får väl bli en dag med netflix.

Jag vet inte om det är förvärkar jag känner i ryggslutet eller om jag bara är stel och är öm efter natten... Eller om det bara är önsketänk!! Haha! Skönt med Netflix, jag ska lägga mig på sängen och lyssna på Sommar..
    TÄNK om en går mer än en vecka över tiden, hur ska en stå ut!

• Nysig
    Misscaswell skrev 2017-08-21 20:59:50 följande:
    Grejen med ananas är att det innehåller ett enzym som kan mjuka upp livmoderhalsen om man äter tillräckligt mycket (typ 8 färska ananasar krävs läste jag någonstans...). Åh jag vet, är så himla rastlös men samtidigt så orörlig :( Imorgon ska jag baka, tänkte jag.
    Aha! Jag trodde det var att man blev dålig i magen, men låter ju rimligare, hehe.. 
    8 vet jag dock inte om jag skulle få i mig. 1 var rätt mkt bara det. 
    Försökte baka häromdan men jag tycker det är jobbigt o nå fram till diskbänken.. Kanske får köra en sittande variant. 
Svar på tråden Bf augusti 2017