Bf augusti 2017
Någon med bf i augusti som vill följas åt den sista biten (och inte flytta till facebook)? Skulle vara roligt! Jag har bf den 16/8, har en 1,5-årig son sedan innan.
Någon med bf i augusti som vill följas åt den sista biten (och inte flytta till facebook)? Skulle vara roligt! Jag har bf den 16/8, har en 1,5-årig son sedan innan.
Hej, hoppar in jag med. Jag hade BF i lördags den 19/8 och är så sjukt redo för förlossning, men känner ingenting... det är barn nr 2. Fick min första på BF+2 (allt drog igång med värkar BF+1).
Jag har testat alla "klassiska" tips för hjälp på traven att få igång förlossningen. Promenader, färdknäppen, hallonbladste gå i trappor mm men utan effekt. Dock har jag "drinken" med champagne, mandelmjöl, aprikospuré och ricinolja kvar.. tänkte ge bebisen till på fredag och sen testa den.
Är så fruktansvärt less på att vänta!!
Hej hej! Jag är också en som hoppar in lite sent ????Jag har två dagar till vd och känner lika som er andra att det skulle vara skönt att få träffa lillen nu.
Jag har haft foglossning och sammandragningar sedan slutet av maj så jag är väldigt less.
För två dagar sedan hade jag värkar från morgon med ett intervall på 4 minuter. Vi åkte in på eftermiddagen och fick konstaterat att allt var mjukt och jag var öppen 1 cm men att vi kunde åka hem och vänta hemma. For hem värkarna fortsatte i samma intervall. Hade fått citodon och sömntablett för natten.
Vaknade dagen efter utan värkar. Sedan dess har jag haft sporadiska värkar som mest med intervall på 9 min. Jag är så trött och besviken jag ville verkligen att det skulle sätta igång.
Det är så skönt att få läsa era berättelser och känna att man inte är ensam i att känna sig less och hopplös.
Kram på er.
Hej hej! Jag är också en som hoppar in lite sent ????Jag har två dagar till vd och känner lika som er andra att det skulle vara skönt att få träffa lillen nu.
Jag har haft foglossning och sammandragningar sedan slutet av maj så jag är väldigt less.
För två dagar sedan hade jag värkar från morgon med ett intervall på 4 minuter. Vi åkte in på eftermiddagen och fick konstaterat att allt var mjukt och jag var öppen 1 cm men att vi kunde åka hem och vänta hemma. For hem värkarna fortsatte i samma intervall. Hade fått citodon och sömntablett för natten.
Vaknade dagen efter utan värkar. Sedan dess har jag haft sporadiska värkar som mest med intervall på 9 min. Jag är så trött och besviken jag ville verkligen att det skulle sätta igång.
Det är så skönt att få läsa era berättelser och känna att man inte är ensam i att känna sig less och hopplös.
Kram på er.
Har varit på mvc nu. Ringde i morse och bönade och bad om en extra undersökning för att få veta om det händer NÅGONTING. 2,5 cm öppen, mjuk tapp, fixerad bebis, så har alltså öppnat mig 1,5 cm sedan i fredags. Hon hinnsvepte lite, så hoppas det har effekt. Är så FÄRDIG med att vara tung och arg och ha ont.
Har varit på mvc nu. Ringde i morse och bönade och bad om en extra undersökning för att få veta om det händer NÅGONTING. 2,5 cm öppen, mjuk tapp, fixerad bebis, så har alltså öppnat mig 1,5 cm sedan i fredags. Hon hinnsvepte lite, så hoppas det har effekt. Är så FÄRDIG med att vara tung och arg och ha ont.
Förstår det.. Hur länge kan man gå efter att ha börjat öppna sig!? Det är inte att de sätter igång en efter en viss tid!? Kanske en dum fråga men jag är ju rookie på detta..
O gu va jobbigt att det satt igång och sen avstannat, förstår verkligen att du blir less.. Säger de nåt om hur lång tid det kan vara så!? Låter som tortyr!
Jag bakade också igår, tog en vaggande promenad runt kvarteret och resten av dan nästan satt jag och kolla serier... Idag ska jag till bm. Orkar jag tänkte jag sortera och beställa printar av digitalbilder, sånt som aldrig blir gjort och går att göra från soffan!! Känner att det vore kul med riktiga fotoalbum framöver..! Sov bättre i natt än på väldigt länge, vet inte om jag hade mindre ont i fogarna eller vad det berodde på. Såååå ont i handlederna dock. Kan knappt använda händerna, så svullen.
Någon som börjar tro att det är nåt på gång hos er? Jag känner noll..