• Misscaswell

Bf augusti 2017

Någon med bf i augusti som vill följas åt den sista biten (och inte flytta till facebook)? Skulle vara roligt! Jag har bf den 16/8, har en 1,5-årig son sedan innan.

• Svar på tråden Bf augusti 2017
  • Misscaswell
    EpicNurse skrev 2017-08-18 10:38:47 följande:

Äntligen kom även vår lilla ljuvling!

Det gick väldigt snabbt och bra! Han föddes 30 minuter efter att vi kom till förlossningen! Hade aldrig vågat drömma om en så smidig och okomplicerad förlossning efter hur den första var (också normal för en förstföderska men med alla vanliga komplikationer så som värksvaghet, långdraget förlopp, grad 2 bristning osv).

Visst, det gjorde extremt ont och var otroligt intensivt men jag föredrar det framför en 24-timmars förlossning! Inte en skråma på varken mig eller bebis och det tog ca 4 timmar totalt från att värkarna började. Vi är hemma igen och njuter!

~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
    Massor av grattis!

Jag var hos bm precis. Mogen framåtriktad tapp/modermun, typ 1 cm öppen, fixerad bebis. Hon hinnsvepte lite. Nu hoppas jag!
  • EpicNurse
    Misscaswell skrev 2017-08-18 11:17:32 följande:

Massor av grattis!

Jag var hos bm precis. Mogen framåtriktad tapp/modermun, typ 1 cm öppen, fixerad bebis. Hon hinnsvepte lite. Nu hoppas jag!

Tack! :)

Så spännande! Lycka till!
    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Misscaswell
    Monstermama skrev 2017-08-21 12:28:44 följande:

Jag är kvar! Bf om 2 dagar...

Hur mår du nu då? Några känningar?
  • Erla
    Misscaswell skrev 2017-08-21 11:48:58 följande:

Är kanske ensam här nu? Befinner mig i någon sorts evighetslång latensfas. BLIR TOKIG.

Usch då :/ hoppas det är bebis på g snart då!
  • Nysig

Hej! Jag går bara runt o känner efter, har bf 26e.. Hoppar in här om någon finns kvar!? 

• Nysig

Har ni som fött känt av något innan det satt igång på riktigt!? Jag känner ingenting.. Ett par gånger nu senaste dagarna har jag fått som en sammandragning (gissar jag det är iallafall..) i nedre delen av magen men den har försvunnit lika snabbt som den kommit. Första barnet, så svårt o veta vad det är man väntar på för tecken!

• Misscaswell
    Nysig skrev 2017-08-21 16:48:48 följande:

Hej! Jag går bara runt o känner efter, har bf 26e.. Hoppar in här om någon finns kvar!? 

Hopp in! :) Är det ditt första?

Jag har haft värkar de senaste två dygnen typ. Ibland en i timmen, ibland en var 7-8 minut. Rejält onda. Teckningsblödning och så. Bebisen är jättesprattlig, så barnmorskorna säger att det bara är att låta det hållas. Det värsta nu är egentligen att det gör så vansinnigt ont i ljumskarna när bebisen sparkar för den ligger så långt ner, så jag kan knappt gå alls så länge hen är vaken. Har ingredienser till igångsättningsgrogg (champagne, ricinolja etc) hemma, så när jag inte står ut längre tänker jag ta till en sån. Bf+5 nu.
  • Nysig
    Misscaswell skrev 2017-08-21 17:35:00 följande:
    Hopp in! :) Är det ditt första?

Jag har haft värkar de senaste två dygnen typ. Ibland en i timmen, ibland en var 7-8 minut. Rejält onda. Teckningsblödning och så. Bebisen är jättesprattlig, så barnmorskorna säger att det bara är att låta det hållas. Det värsta nu är egentligen att det gör så vansinnigt ont i ljumskarna när bebisen sparkar för den ligger så långt ner, så jag kan knappt gå alls så länge hen är vaken. Har ingredienser till igångsättningsgrogg (champagne, ricinolja etc) hemma, så när jag inte står ut längre tänker jag ta till en sån. Bf+5 nu.
    Två dygn med värkar och +5!? Då ska jag inte klaga.. Jag är rastlös fem dagar innan BF.. Är inte Ricinolja ett laxermedel!? Sätter det igång det!?
Svar på tråden Bf augusti 2017