• Anonym (Sover naken)

Biomamman vill bestämma vad min sambo sover i!!!!!

Hej på er!!

Är sambo med en man som har barn sedan tidigare..

På nätterna kommer hans ena barn in och lägger sig i vår säng bredvid min sambo... Är 8 år!

En morgon frågade barnet vid frukost:
    - Pappa, varför var du naken inatt?
    Sambon svarade:
    - För att jag sover naken..
    Sen var det inget med det förrän biomamman skickade ett mess till min sambo där hon uttryckte missnöje med att han sover naken och borde vara påklädd.
    Jag sover också naken, har alltid gjort det.

Nu undrar jag vad ni tänker...
    Borde vi klä på oss??
    Känner att det är vårt rum där vi sover i, inte så att man springer naken hursomhelst!.

• Svar på tråden Biomamman vill bestämma vad min sambo sover i!!!!!
  • Brumma
    Mirja von Beau skrev 2017-08-02 15:23:41 följande:

Biomamman har väl knappast hittat på något, eftersom ni verkligen brukar sova nakna. Jag vet inte vad dina barn har varit med om, men tydligen har hans dotter några problem med att pappan ligger naken bredvid henne. Är det nu biomammans fel?

Mamman har inte sagt ngt om att barnet känner sig obekväm utan att MAMMAN tycker det är äckligt och att han borde ta på sig.

Så än en gång, varför hävdar du att dottern har problem med det?
  • Mirja von Beau
    Brumma skrev 2017-08-02 15:48:22 följande:
    Men herregud människa!!

Varför i hela friden blandar du in upphetsning när det har med barn att göra?

Hur tänker Du!!???!!!!

Pappan har ju sovit naken i flera år nu och barnet har i lika många år kommit in så förmodligen är det så ngt barnet är van vid? Eller vad tror Du?

Ha, det är barnet det handlar om, inte mammans känslor.
    Tydligen inte, annars skulle barnet knappast berätta att hen känner sig obekväm med att sova bredvid sin nakna pappa.
  • Anonym (frågande)

Ni som sover nakna, gör ni det även när barnen har vänner hemma och är i den ålder när även vännerna skulle kunna söka upp er på natten av någon anledning? Ni är lika naturligt finskt bastubadande då också, eller?

• Brumma
    Mirja von Beau skrev 2017-08-02 15:51:41 följande:

Tydligen inte, annars skulle barnet knappast berätta att hen känner sig obekväm med att sova bredvid sin nakna pappa.

Fast det är ju ngt du hittat på själv..
  • Mirja von Beau
    Brumma skrev 2017-08-02 15:51:15 följande:
    Mamman har inte sagt ngt om att barnet känner sig obekväm utan att MAMMAN tycker det är äckligt och att han borde ta på sig.

Så än en gång, varför hävdar du att dottern har problem med det?
    Hej på er!!

Är sambo med en man som har barn sedan tidigare.. 

På nätterna kommer hans ena barn in och lägger sig i vår säng bredvid min ambo... Är 8 år!

En morgon frågade barnet vid frukost:
    - Pappa, varför var du naken inatt?
    Sambon svarade: 
    - För att jag sover naken.. 
    Sen var det inget med det förrän biomamman skickade ett mess till min sambo där hon uttryckte missnöje med att han sover naken och borde vara påklädd. 
    Jag sover också naken, har alltid gjort det. 

Nu undrar jag vad ni tänker... 
    Borde vi klä på oss??
    Känner att det är vårt rum där vi sover i, inte så att man springer naken hursomhelst!.

Nu skulle mamman inte ens komma på tanken att reagera om inte barnet hade berättat det för henne.

Jag har inte några som helst problem, med vuxna som vill känna sig fria. Men jag får ett jätte problem, när de glömmer sina barn bara för det.

• Brumma
    Anonym (frågande) skrev 2017-08-02 15:52:08 följande:

Ni som sover nakna, gör ni det även när barnen har vänner hemma och är i den ålder när även vännerna skulle kunna söka upp er på natten av någon anledning? Ni är lika naturligt finskt bastubadande då också, eller?

När barnen kommer att ha vänner sovandes över kommer de förmodligen vara tillräckligt stora för att inte komma in på natten.

SKULLE de komma in så skulle jag ta på mig en morgonrock.

Skulle de däremot vilja båda bastu så Ja, då hade det varit naken som gällde. Vi badar inte bastu med kläder på - DET är ngt som är ohygieniskt :D

Hade det varit sönernas vänner hade maken bastat med dem. Hade det varit bonusdotterns vänner hade det varit jag. Är det nära vänner med barn som även de badar bastu hade vi kunnat basta alla tillsammans ;)
  • Brumma
    Mirja von Beau skrev 2017-08-02 16:03:34 följande:

Hej på er!!Är sambo med en man som har barn sedan tidigare.. På nätterna kommer hans ena barn in och lägger sig i vår säng bredvid min ambo... Är 8 år!En morgon frågade barnet vid frukost:- Pappa, varför var du naken inatt?Sambon svarade: - För att jag sover naken.. Sen var det inget med det förrän biomamman skickade ett mess till min sambo där hon uttryckte missnöje med att han sover naken och borde vara påklädd. Jag sover också naken, har alltid gjort det. Nu undrar jag vad ni tänker... Borde vi klä på oss??Känner att det är vårt rum där vi sover i, inte så att man springer naken hursomhelst!.

Nu skulle mamman inte ens komma på tanken att reagera om inte barnet hade berättat det för henne.

Jag har inte några som helst problem, med vuxna som vill känna sig fria. Men jag får ett jätte problem, när de glömmer sina barn bara för det.

Och var mer exakt där läser du att dottern känner sig obekväm med det?

Självklart ska man respektera barnens eventuella obekväma känslor men nu uttryckte inte ens mamman att barnet var obekväm...
  • Anonym (Lena)
    Brumma skrev 2017-08-02 16:06:37 följande:
    Och var mer exakt där läser du att dottern känner sig obekväm med det?

Självklart ska man respektera barnens eventuella obekväma känslor men nu uttryckte inte ens mamman att barnet var obekväm...
    Helt så var det inte. 
  • Brumma
    Anonym (Lena) skrev 2017-08-02 16:18:33 följande:

Helt så var det inte. 

Helt så var inte vad?
  • Anonym (Lena)
    Brumma skrev 2017-08-02 16:22:13 följande:
    Helt så var inte vad?
    Att det var biomammans dotter som berättade för henne att pappan sover naken bredvid hen. Gissar att det varit sonen som hade några problem med pappans nakenhet.

Berätta för mig vad du vill, men jag tror inte att barnet skulle berätta det för biomamman om hen inte skulle må dåligt med situationen enbart för att.... sådana som dig inte ser något problem i situationen. 

Jag vet inte hur många barn du har, men jag skulle blir väldigt lyhörd om mina barn skulle berätta något liknande.
Svar på tråden Biomamman vill bestämma vad min sambo sover i!!!!!