• Anonym (Sover naken)

Biomamman vill bestämma vad min sambo sover i!!!!!

Hej på er!!

Är sambo med en man som har barn sedan tidigare..

På nätterna kommer hans ena barn in och lägger sig i vår säng bredvid min sambo... Är 8 år!

En morgon frågade barnet vid frukost:
    - Pappa, varför var du naken inatt?
    Sambon svarade:
    - För att jag sover naken..
    Sen var det inget med det förrän biomamman skickade ett mess till min sambo där hon uttryckte missnöje med att han sover naken och borde vara påklädd.
    Jag sover också naken, har alltid gjort det.

Nu undrar jag vad ni tänker...
    Borde vi klä på oss??
    Känner att det är vårt rum där vi sover i, inte så att man springer naken hursomhelst!.

• Svar på tråden Biomamman vill bestämma vad min sambo sover i!!!!!
  • Anonym (Naken)

Jag sover för det mesta naken, maken med (iaf förut, separerade). Först nu som jag börjat fundera på detta då barnen börjar bli större (5 och 10 år). Behöver jag gå upp en snabbis på natten går jag oftast också naken. Tycker helt enkelt det är skönast att sova naken. Men förstår också att få jag har söner så lär jag gå börja klä på mig snart, annars tycker väl dom det är jobbigt. Iaf äldsta. Bryr mig inte om ifall maken sover naken eller ej, kan ju inte svara på om det varit annorlunda om vi haft döttrar.

• Brumma

Nej, ni ska inte börja sova i kläder för att mamman vill det...

Man sover i det man vill - underkläder, nattlinne, pyjamas - eller naken.

Jag sover nästan alltid naken (undantag är om jag sover borta o delar rum med ngn annan). Likadant för min man.

Detta genom hela bonus uppväxt och nu genom mina barns uppväxt.

• Brumma
    Anonym (oj) skrev 2017-07-13 15:39:52 följande:

Håller med, inte ett dugg konstigt att en 8-åring kommer till sin förälder på natten.

Däremot lite konstigt om hon inte märkt att pappa sover naken, i synnerhet om det är så att hon ofta kommer och sover hos pappan på natten. Eller är det nytt att pappan sover naken?

Personligen tycker jag inte det känns bekvämt att sova naken med barnen, sover inte naken sen de föddes. Och inte bara för att de kommer och sover hos en, även för att man ibland måste gå upp och göra saker (ta hand om mardrömmar, kiss i sängen, magsjuka etc) och då är det bökigt att klä på sig där mitt i natten.

Min man däremot sover alltid naken och bryr sig inte om ifall barnen kommer. Men de lägger sig å andra sida inte hos honom heller, utan på min sida. Om han måste gå upp på natten för att göra nåt så tar han på sig kalsonger eller pyjamasbyxor som han har på en stol i sovrummet. 

Vad biomamman säger om det hela behöver ni ju inte bry er om, men om jag var pappan skulle jag fundera över att låta min 8-åring slippa konfronteras med min nakenhet men ändå få den trygghet det innebär att få sova bredvid pappa.

Om det är jobbigt att ta på sig är det ju bara att gå upp o göra de där sakerna naken?

Sedan om du inte vill vara naken är det en annan sak, men det är ju synd att känna att man avstår för att det är jobbigt.

Vi tar på oss om vi fryser. Vilket vi sällan gör vid sådana tillfällen :)
  • Brumma
    Anonym (Just saying) skrev 2017-07-13 18:32:55 följande:

Jo, det kan ju tyckas sjukt, men världen vi lever i är ju tyvärr ganska sjuk. Jag tycker man ska tänka sig för lite extra när man har med barn att göra.

En liten flicka berättade för en släkting att pappas snutt hade kommit på henne, när hon sov bredvid honom. Släktingen anmälde pappan, och en utredning gjordes. Detta hade förmodligen aldrig hänt, om han inte sovit naken. Utredningen lades ner, men allt orsakade stort lidande för hela familjen.

Och då borde det vara ÄNNU viktigare att visa på att det inte har med sex o övergrepp att göra..

Släktingen här gjorde ju fel. Inte pappan..

Vi får hoppas släktingen lärde sig ngt av detta..
  • nevermind
    Anonym (Just saying) skrev 2017-07-13 20:13:12 följande:
    Tillsammans med dig?
    Öh, nä, i vårt hem hade alla egna sängar. Eller vad menas?
  • silhuett

Vi har också en biomamma till en 8-åring som har åsikter om vad vi har på oss när vi sover Men ärligt talat skiter vi i vad hon tycker.

Vi går efter vad vi själva känner oss bekväma med. Jag brukar sova i trosor men barbröstad, och pappan antingen naken eller i kalsonger.

• Brumma
    nevermind skrev 2017-07-13 22:06:54 följande:

Öh, nä, i vårt hem hade alla egna sängar. Eller vad menas?

Grejen tråden handlar om var ju att barnet kommer in o sover med föräldern . Som alltså sover naken - vilket mamman inte gillar.

Sov du med din pappa ibland? Annars går det ju liksom inte riktigt att jämföra :)
  • nevermind
    Brumma skrev 2017-07-14 07:43:19 följande:
    Grejen tråden handlar om var ju att barnet kommer in o sover med föräldern . Som alltså sover naken - vilket mamman inte gillar.

Sov du med din pappa ibland? Annars går det ju liksom inte riktigt att jämföra :)
    Jag kanske kom in till mina föräldrar och la mig när jag var jätteliten men alltså en åttaåring...
  • Brumma
    nevermind skrev 2017-07-14 07:52:49 följande:

Jag kanske kom in till mina föräldrar och la mig när jag var jätteliten men alltså en åttaåring...

Ja? Varför skulle det vara ngt konstigt? Barn är olika du vet ;)

Min son är sju och kommer in ibland.

Min bonusdotter kom in tills hon var nio ungefär. Sista tiden hade vi dock en madrass på golvet som hon kom in o på sig på vid behov.
  • Anonym (Just saying)
    Brumma skrev 2017-07-13 21:18:30 följande:
    Och då borde det vara ÄNNU viktigare att visa på att det inte har med sex o övergrepp att göra..

Släktingen här gjorde ju fel. Inte pappan..

Vi får hoppas släktingen lärde sig ngt av detta..
    Anledningen till att släktingen anmälde var inte för att pappan sov naken, utan för att flickan berättade för henne att "pappas snutt hade kommit på henne, när hon sov i hans säng. Flickan var tre år.

Det händer ju sorgligt nog att barn utsätts för sånt de aldrig borde utsättas för, av föräldrar, styvföräldrar, släktingar och andra.

Det händer ju också att män får stånd när de sover. Så sover man naken tillsammans med sitt barn, kanske man ska ha det i åtanke.

Jag tycker absolut inte att släktingen gjorde fel. Du har en annan åsikt.
Svar på tråden Biomamman vill bestämma vad min sambo sover i!!!!!