• Anonym (Sover naken)

Biomamman vill bestämma vad min sambo sover i!!!!!

Hej på er!!

Är sambo med en man som har barn sedan tidigare..

På nätterna kommer hans ena barn in och lägger sig i vår säng bredvid min sambo... Är 8 år!

En morgon frågade barnet vid frukost:
    - Pappa, varför var du naken inatt?
    Sambon svarade:
    - För att jag sover naken..
    Sen var det inget med det förrän biomamman skickade ett mess till min sambo där hon uttryckte missnöje med att han sover naken och borde vara påklädd.
    Jag sover också naken, har alltid gjort det.

Nu undrar jag vad ni tänker...
    Borde vi klä på oss??
    Känner att det är vårt rum där vi sover i, inte så att man springer naken hursomhelst!.

• Svar på tråden Biomamman vill bestämma vad min sambo sover i!!!!!
  • Gung Ho
    pyssel skrev 2017-07-15 18:38:01 följande:
    Och det tyder på att barnets kroppsliga integritet har ökat, om än att behovet att sova hos pappa finns kvar. Här hade jag definitivt klätt på mig lite.
    Alla hästar hemma
    Ligger jag redan i sängen om barnet kommer går jag inte upp och klär på mig, har vi bestämt innan har jag kallingar..

I vilket fall har mitt ex inget med det att göra ;)
  • Fånga dagen
    Gung Ho skrev 2017-08-01 01:01:11 följande:
    Ligger jag redan i sängen om barnet kommer går jag inte upp och klär på mig, har vi bestämt innan har jag kallingar..

I vilket fall har mitt ex inget med det att göra ;)
    Nu tror ju inte jag att exet bryr sig om vad ex-mannen sover i. Vad skulle hon ha för intresse av det, när det inte längre är hon som är hans sängkamrat..

Jag lutar nog mer åt att hon var dotterns budbärare..

• Brumma
    Fånga dagen skrev 2017-08-01 13:03:20 följande:

Nu tror ju inte jag att exet bryr sig om vad ex-mannen sover i. Vad skulle hon ha för intresse av det, när det inte längre är hon som är hans sängkamrat..

Jag lutar nog mer åt att hon var dotterns budbärare..

Konstigt att hon isåfall hävdar att det är pga hygien, inte pga dottern.
  • Fånga dagen
    Brumma skrev 2017-08-01 15:27:17 följande:
    Konstigt att hon isåfall hävdar att det är pga hygien, inte pga dottern.
    Varför skulle ett ex öht bry sig om det?  Hon delar ju inte längre hans säng, så då kvittar det väl henne att de inte har samma uppfattning om vad som är hygieniskt och inte. I mina öron låter det långsökt att det skulle vara HON som bryr sig om hur mannen sover.

• Anonym (Linda)
    Fånga dagen skrev 2017-08-01 16:00:39 följande:
    Varför skulle ett ex öht bry sig om det?  Hon delar ju inte längre hans säng, så då kvittar det väl henne att de inte har samma uppfattning om vad som är hygieniskt och inte. I mina öron låter det långsökt att det skulle vara HON som bryr sig om hur mannen sover.

Kan bara instämma
  • Brumma
    Fånga dagen skrev 2017-08-01 16:00:39 följande:

Varför skulle ett ex överhuvudtaget lägga sig i vad man gör med barnen (så länge de inte får illa)? För mig är det väldigt långsökt Ja, ändå vet jag ex som lägger sig i vad barnen äter, vilka böcker man läser - vem som läser dem, var man åker på semester, vad man är på för aktiviteter , vilka kläder man tar på barnen (färg osv) o tillomed hur man inreder barnets rum.. fullkomligt obegripligt och ändå... Det finns alltid föräldrar som anser att de vet bäst och att de har rätt att sätta agendan även hos den andra föräldern.

Om hon inte bryr sig om hygienen, varför använda det som orsak?
  • Benidormaa

Det passar sig helt enkelt inte att sova naken när det finns barn i huset, eller att gå omkring naken som någon antytt.

Speciellt när de växer upp snart och inser vad ni egentligen håller på med och kommer bli äcklade, även om detta är "naturligt".

Så jag förstår mamman. Att sova naken gör man när man är ensam i hemmet med sin partner, alternativt om man aldrig är det säger jag bara "tough luck".

• Fånga dagen
    Brumma skrev 2017-08-01 16:19:46 följande:
    Varför skulle ett ex överhuvudtaget lägga sig i vad man gör med barnen (så länge de inte får illa)? För mig är det väldigt långsökt Ja, ändå vet jag ex som lägger sig i vad barnen äter, vilka böcker man läser - vem som läser dem, var man åker på semester, vad man är på för aktiviteter , vilka kläder man tar på barnen (färg osv) o tillomed hur man inreder barnets rum.. fullkomligt obegripligt och ändå... Det finns alltid föräldrar som anser att de vet bäst och att de har rätt att sätta agendan även hos den andra föräldern.

Om hon inte bryr sig om hygienen, varför använda det som orsak?
    Brumma, jag tror mer på att dottern berättat för sin mamma att pappa sover naken, och bett henne tala med honom om det. Det är mer logiskt för mig, än att mamman på eget bevåg ringde upp pappan för att predika sin åsikt om det här med hygien..

Vi får väl respektera varandras olika åsikter helt enkelt.
  • Anonym (L)
    Fånga dagen skrev 2017-08-01 16:39:39 följande:

Brumma, jag tror mer på att dottern berättat för sin mamma att pappa sover naken, och bett henne tala med honom om det. Det är mer logiskt för mig, än att mamman på eget bevåg ringde upp pappan för att predika sin åsikt om det här med hygien..

Sannolikheten för detta är mycket stort!
  • Brumma
    Fånga dagen skrev 2017-08-01 16:39:39 följande:

Absolut respekterar jag din åsikt.

Ville vara påpeka att det finns människor som anser att sova naken inte är ok (se bara på inlägget strax ovan här) och har svårt att förstå att man måste få det till att mamman inte bryr sig när hon själv säger att hon gör det.

Mammor är inte perfekta varelser liksom :)
Svar på tråden Biomamman vill bestämma vad min sambo sover i!!!!!