• Anonym (Sover naken)

Biomamman vill bestämma vad min sambo sover i!!!!!

Hej på er!!

Är sambo med en man som har barn sedan tidigare..

På nätterna kommer hans ena barn in och lägger sig i vår säng bredvid min sambo... Är 8 år!

En morgon frågade barnet vid frukost:
    - Pappa, varför var du naken inatt?
    Sambon svarade:
    - För att jag sover naken..
    Sen var det inget med det förrän biomamman skickade ett mess till min sambo där hon uttryckte missnöje med att han sover naken och borde vara påklädd.
    Jag sover också naken, har alltid gjort det.

Nu undrar jag vad ni tänker...
    Borde vi klä på oss??
    Känner att det är vårt rum där vi sover i, inte så att man springer naken hursomhelst!.

• Svar på tråden Biomamman vill bestämma vad min sambo sover i!!!!!
  • Mirja von Beau
    Anonym (Sover naken) skrev 2017-08-02 12:58:51 följande:

Vi vet egentligen inte vad min sambos dotter sagt till sin mamma mer än att hon berättade om att hennes pappa sov naken den natten. Det som sas av biomamman var att hon inte tyckte att det var passande att han sov naken och att det är äckligt. Sa åt honom att han ska ha på sig kläder när han sov. Han sov naken när de träffades men ändrade det då hon tyckte det var äckligt att han sov naken i deras säng. Biomamman är ej bekväm med nakenhet. Vet inte om det speglats av till deras dotter.

Hon vill ha ett finger med i spelet oavsett vad vi gör. Aktiviteter, mat mm som någon annan skrev. Det är väldigt påtagligt att få negativa kommentarer om allt vi gör eller inte gör.
    Är vi hemma en dag tex och tar det lugnt så är det fel enligt henne utan vi ska göra nått då.

Jag skulle också ha ett finger med i spelet om min dotter känner sig obekväm med att sova bredvid sin nakna pappa. Tydligen är hon inte van med det sedan inte tidigare. 
    Låt mig säga såhär. Jag har varit båda och plastikmamma och biomamma i mitt liv. Skulle mitt barn reagera på pappan som ligger naken bredvid henne, skulle jag också börja agera. Det är mycket möjligt att du upplever det som upphetsande om din nuvarande partner sover naken bredvid dig, men det betyder inte att barnet borde uppleva samma känslor. Och det är väl först och främst barnen, det handlar om?
  • Mirja von Beau

Får jag fråga hur många barn du själv har?

• Anonym (Sover naken)

Då dottern inte uttryckt till varken oss eller biomamman att det känns jobbigt eller att hon är obekväm med det så sover vi hur vi vill.. jag startade TS då jag reagerade på att biomamman lägger sig i vad vi sover i pga att hon har problem med det.. ingen annan. Och ville få era tankar kring det.

Jag har 2 barn, hurså??

• Mirja von Beau
    Anonym (Sover naken) skrev 2017-08-02 15:01:24 följande:

Då dottern inte uttryckt till varken oss eller biomamman att det känns jobbigt eller att hon är obekväm med det så sover vi hur vi vill.. jag startade TS då jag reagerade på att biomamman lägger sig i vad vi sover i pga att hon har problem med det.. ingen annan. Och ville få era tankar kring det.

Jag har 2 barn, hurså??

Har du inte skrivit att dottern kände sig obekväm? På något sätt måste hon väl känner sig så, eftersom jag inte tror att biomamman annars ens skulle komma på tanken att ni brukar sova utan några kläder?
  • Mirja von Beau
    Anonym (Sover naken) skrev 2017-08-02 15:01:24 följande:

Jag har 2 barn, hurså??

Biomamman har väl knappast hittat på något, eftersom ni verkligen brukar sova nakna. Jag vet inte vad dina barn har varit med om, men tydligen har hans dotter några problem med att pappan ligger naken bredvid henne. Är det nu biomammans fel?
  • Anonym (Sover naken)
    Mirja von Beau skrev 2017-08-02 15:23:41 följande:
    Biomamman har väl knappast hittat på något, eftersom ni verkligen brukar sova nakna. Jag vet inte vad dina barn har varit med om, men tydligen har hans dotter några problem med att pappan ligger naken bredvid henne. Är det nu biomammans fel?
    Vad mina barn varit med om?? Vad tänker du då? Min sambos dotter känner inget obehagligt att han sover naken, hon frågade en morgon och hennes pappa svarade. Varken till oss eller biomamman har hon uttryckt att det kändes fel. Utan det är biomamman som har ett problem med vad jan sover i, eller i detta fallet vad han inte sover i. Så ja, då är det biomamman som har problem med det.. vi har pratat med henne och med dottern och det som kommit fram är att biomamman tycker att det är fel!!!

Tack för alla svar, nu lämnar jag tråden!!
  • Queennr1

Personligt skulle jag känna mig rätt obekväm med att sova näck när nån annans unge kan tänkas krypa ner i sängen. Skulle nog inte ligga naken med min egen 9 åring heller, men mest för att han själv börjat få sådana gränser vilket är fullt naturligt i den åldern. Det får man (ska man) respektera.

A
  • Queennr1

... Och uppenbarligen reagerade ju barnet här på nakenheten, således är ett par undisar på sin plats.

• Brumma
    Mirja von Beau skrev 2017-08-02 12:35:42 följande:

Nja, men tydligen lever ts barn inte samma liv. Hur annars skulle man kunna förklara att ts dotter känner sig obekväm med att sova bredvid sin nakna pappa?

Varför skriver du att TS dotter (det gäller inte hennes dotter men ok) känner sig obekväm?

Känner du dottern?
  • Brumma
    Mirja von Beau skrev 2017-08-02 13:36:13 följande:

Jag skulle också ha ett finger med i spelet om min dotter känner sig obekväm med att sova bredvid sin nakna pappa. Tydligen är hon inte van med det sedan inte tidigare. 

Låt mig säga såhär. Jag har varit båda och plastikmamma och biomamma i mitt liv. Skulle mitt barn reagera på pappan som ligger naken bredvid henne, skulle jag också börja agera. Det är mycket möjligt att du upplever det som upphetsande om din nuvarande partner sover naken bredvid dig, men det betyder inte att barnet borde uppleva samma känslor. Och det är väl först och främst barnen, det handlar om?

Men herregud människa!!

Varför i hela friden blandar du in upphetsning när det har med barn att göra?

Hur tänker Du!!???!!!!

Pappan har ju sovit naken i flera år nu och barnet har i lika många år kommit in så förmodligen är det så ngt barnet är van vid? Eller vad tror Du?

Ha, det är barnet det handlar om, inte mammans känslor.
Svar på tråden Biomamman vill bestämma vad min sambo sover i!!!!!