• Anonym (Sover naken)

Biomamman vill bestämma vad min sambo sover i!!!!!

Hej på er!!

Är sambo med en man som har barn sedan tidigare..

På nätterna kommer hans ena barn in och lägger sig i vår säng bredvid min sambo... Är 8 år!

En morgon frågade barnet vid frukost:
    - Pappa, varför var du naken inatt?
    Sambon svarade:
    - För att jag sover naken..
    Sen var det inget med det förrän biomamman skickade ett mess till min sambo där hon uttryckte missnöje med att han sover naken och borde vara påklädd.
    Jag sover också naken, har alltid gjort det.

Nu undrar jag vad ni tänker...
    Borde vi klä på oss??
    Känner att det är vårt rum där vi sover i, inte så att man springer naken hursomhelst!.

• Svar på tråden Biomamman vill bestämma vad min sambo sover i!!!!!
  • Anonym (mor)
    Anonym (slsl) skrev 2017-07-14 12:36:52 följande:

Jag som pappa drar alltid på mig kallingar om ett barn kommer för att sova i samma säng. Samma sak om jag behöver sova i någon av deras sängar.

• Anonym (Sover naken)

Barnet har inga problem med det, det är biomamman som tycker att det är äckligt med att sova naken och tycker att min sambo ska klä på sig, att är ohygieniskt.
    Inget sexuellt samband..

Tack så mycket för alla svar.

• Anonym (Klokt)
    Anonym (Sover naken) skrev 2017-07-15 15:31:44 följande:

Barnet har inga problem med det, det är biomamman som tycker att det är äckligt med att sova naken och tycker att min sambo ska klä på sig, att är ohygieniskt.

Inget sexuellt samband..

Fast på något vis har det kommit till mammans kännedom och det verkar som att det varit barnet som sagt det till mamman. Kan det inte vara så att barnet tycker det är jobbigt att prata med er om det eller kanske inte ens vågar säga som hen känner när ni frågar?
  • Anonym (mor)
    Anonym (Klokt) skrev 2017-07-15 15:47:00 följande:
    Fast på något vis har det kommit till mammans kännedom och det verkar som att det varit barnet som sagt det till mamman. Kan det inte vara så att barnet tycker det är jobbigt att prata med er om det eller kanske inte ens vågar säga som hen känner när ni frågar?
  • Brumma
    Anonym (Klokt) skrev 2017-07-15 15:47:00 följande:

Barn säger ju onte bara sådant de tycker är jobbigt.. Så att det kommit till mammans kännedom behöver ju inte betyda ngt mer än att barnet har nämnt det. Precis som barnet nämner andra vardagliga saker som händer.

Om det var så - Borde inte mamman nämnt det? Att dottern nämnt det men inte vill säga till själv?
  • Mirja von Beau
    Anonym (Sover naken) skrev 2017-07-15 15:31:44 följande:

Inget sexuellt samband..

Nja du. Tydligen har barnet något problem med honom, annars hade hon inte nämnd det för mamman. 
    Fånga dagen skrev 2017-07-15 13:03:23 följande:

Jag tror som någon annan skrev här, att det troliga är väl att flickan har berättat för sin mamma, att pappan sover naken, och att hon inte känner sig riktigt bekväm med det, när hon ligger hos honom. Kanske bett mamman ta upp det med pappan, för hon har svårt att göra det själv.

Lite så tänker jag också. Jag tror inte att biomamman vill bestämma någonting, däremot tycker jag också att barnet kan känna sig lite obekväm med en pappa som med en gång ligger naken bredvid henne om nätterna. 
  • Anonym (Just saying)
    Brumma skrev 2017-07-15 17:49:42 följande:
    Barn säger ju onte bara sådant de tycker är jobbigt.. Så att det kommit till mammans kännedom behöver ju inte betyda ngt mer än att barnet har nämnt det. Precis som barnet nämner andra vardagliga saker som händer.

Om det var så - Borde inte mamman nämnt det? Att dottern nämnt det men inte vill säga till själv?
    Ts säger att sambon sovit naken i åratal efter skilsmässan. Det borde ju dottern vara van vid då.  Ändå frågade hon sin pappa : "Pappa, varför sov du naken inatt?" Konstigt att ställa den frågan efter flera år, om man är van vid det, och inte tycker det är nåt konstigt med det

Vad dottern sagt och inte sagt till mamman kan vi bara spekulera om. Ingen vet. Inte heller ts..
  • pyssel
    Anonym (Sover naken) skrev 2017-07-13 20:28:15 följande:

Min sambo har sovit naken i flera år, efter deras skilsmässa. Men inget som kommit på tal förrän nu.

Och det tyder på att barnets kroppsliga integritet har ökat, om än att behovet att sova hos pappa finns kvar. Här hade jag definitivt klätt på mig lite.
    Alla hästar hemma
  • Mirja von Beau

Dessutom blir jag alltid lite fundersam när den nya börjar ifrågasätta biomamman.
    TS, du påminner lite om någon deltidstjej som min man hade för ca 35 år sedan efter skilsmässan. 

Vid den tiden var det inte alls aktuell att ha delat vårdnad, ändå höll vi på med det. Tills mina 2 barn kom till mig och berättade att de inte längre vill vara hos pappan. Självklart undrade jag vad som hänt. Det visade sig att pappan hade uppsagt sig från jobbet för att leva det fria livet med sin nya. Han började gå runt naken på hans båt hela dagen för det kändes så naturligt, försökte leva som självförsörjare, började röka på och dricka. 

Och självklart fick de sova i samma säng allihopa på båten, tills min dotter satte stopp för det eftersom hon inte alls kände att det var naturligt att känna sin pappas snopp bakom sig i sängen. Idag har mitt ex fru, barn och ett vanligt jobb.

Det jag egentligen tänker säga här är, inte alla biomammor är enbart elaka. De flesta lyssnar väldigt noga på sina barn. Och känner barnen sig i obekväma med att dela sängen med sin nakna pappa, är det väl bara att acceptera det, eller hur?

• Anonym (eee)
    Anonym (G) skrev 2017-07-15 13:29:26 följande:

Exakt!

Eller......... hur länge man orkar hålla in punkt-tangenten......................? (Bah, det kliade i hela mig av att göra så själv )

So fucking drygt, eller hur? xD
Svar på tråden Biomamman vill bestämma vad min sambo sover i!!!!!