• Anonym (Sover naken)

Biomamman vill bestämma vad min sambo sover i!!!!!

Hej på er!!

Är sambo med en man som har barn sedan tidigare..

På nätterna kommer hans ena barn in och lägger sig i vår säng bredvid min sambo... Är 8 år!

En morgon frågade barnet vid frukost:
    - Pappa, varför var du naken inatt?
    Sambon svarade:
    - För att jag sover naken..
    Sen var det inget med det förrän biomamman skickade ett mess till min sambo där hon uttryckte missnöje med att han sover naken och borde vara påklädd.
    Jag sover också naken, har alltid gjort det.

Nu undrar jag vad ni tänker...
    Borde vi klä på oss??
    Känner att det är vårt rum där vi sover i, inte så att man springer naken hursomhelst!.

• Svar på tråden Biomamman vill bestämma vad min sambo sover i!!!!!
  • Brumma
    Benidormaa skrev 2017-08-01 16:24:56 följande:

Det passar sig helt enkelt inte att sova naken när det finns barn i huset, eller att gå omkring naken som någon antytt.

Speciellt när de växer upp snart och inser vad ni egentligen håller på med och kommer bli äcklade, även om detta är "naturligt".

Så jag förstår mamman. Att sova naken gör man när man är ensam i hemmet med sin partner, alternativt om man aldrig är det säger jag bara "tough luck".

Tough luck?

Varför i hela friden då? Även om mamman anser en sak innebär det ju inte att TA och hennes sambo kommer att "rätta sig i ledet"?

"Tough luck" för mamman anarare isåfall, som faktiskt inte har ngt att säga till om och inte kan glra ngt åt saken :D

Ps. Vad är det de "egentligen" håller på med menar du? Förutom att sova nakna i sina sängar menar jag? Vad är "egentligen"?
  • 100kgpappa

Det passar sig helt enkelt inte att sova naken när det finns barn i huset, eller att gå omkring naken som någon antytt.

Speciellt när de växer upp snart och inser vad ni egentligen håller på med och kommer bli äcklade, även om detta är "naturligt".

Så jag förstår mamman. Att sova naken gör man när man är ensam i hemmet med sin partner, alternativt om man aldrig är det säger jag bara "tough luck".

Trams!

Ska man inte ha sex heller när det finns barn i huset eller?
  • Fånga dagen
    Brumma skrev 2017-08-01 17:08:43 följande:
    Absolut respekterar jag din åsikt.

Ville vara påpeka att det finns människor som anser att sova naken inte är ok (se bara på inlägget strax ovan här) och har svårt att förstå att man måste få det till att mamman inte bryr sig när hon själv säger att hon gör det.

Mammor är inte perfekta varelser liksom :)
    Jag tillhör inte dem som anser att det inte är ok att sova naken. Folk får väl göra som de vill. Mina barn är uppvuxna med att nakenhet är naturligt. Ändå var det plötsligt inte så naturligt längre när de kom upp i samma ålder som flickan vi pratar om här. Mina flickor ville inte längre krypa ner under täcket hos pappa, om de visste att han låg där naken.

Jag hade inte haft problem med att berätta det för honom, om de själva hade tyckt att det var för pinsamt att nämna det. Och han hade varit glad att jag gjorde det, Sån är nämligen vår relation. Men nu berättade de själva, och efter det var det kallingarna på när de var där.

Vad mamman sagt och inte sagt vet väl varken du eller jag.... kanske inte ens TS.. Det här kan ju vara en tråd endast skapad för att vi ska diskutera  biomammor som lägger sig i det de inte har med att göra.. Vem vet?

Nej, mammor är inte perfekta varelser. Varför skulle just de vara vad ingen annan varelse är? Glad
  • Brumma
    Fånga dagen skrev 2017-08-01 18:25:37 följande:

Jag tillhör inte dem som anser att det inte är ok att sova naken. Folk får väl göra som de vill. Mina barn är uppvuxna med att nakenhet är naturligt. Ändå var det plötsligt inte så naturligt längre när de kom upp i samma ålder som flickan vi pratar om här. Mina flickor ville inte längre krypa ner under täcket hos pappa, om de visste att han låg där naken.

Jag hade inte haft problem med att berätta det för honom, om de själva hade tyckt att det var för pinsamt att nämna det. Och han hade varit glad att jag gjorde det, Sån är nämligen vår relation. Men nu berättade de själva, och efter det var det kallingarna på när de var där.

Vad mamman sagt och inte sagt vet väl varken du eller jag.... kanske inte ens TS.. Det här kan ju vara en tråd endast skapad för att vi ska diskutera  biomammor som lägger sig i det de inte har med att göra.. Vem vet?

Nej, mammor är inte perfekta varelser. Varför skulle just de vara vad ingen annan varelse är?

Jag tycker också att man skall respektera om barnen inte är bekväma med nakenheten. När min bonus började tycka det var "pinsamt" var det självklart både för mig o hennes pappa att ta underkläder eller morgonrock på sig när hon var hemma :)

Och självklart skall man som förälder (eller närstående) hjälpa barnen om de inte vågar ta upp själca. Jag har gjort det för min bonus när hon bett mig (i ett annat ärende dock men gällande en sak hon hade svårt att prata med sin mamma om). Här har dock inte mamman sagt att dottern vill att pappan har på sig kalsonger. Hade hon gjort det hade mitt svar blivit annorlunda :)

Nej, vi "vet" inte vad mamman sagt men vi får väl än Så utgå från det TS skriver att hon sagt? Eller skall man börja hitta på vad folk säger nu?
  • Fånga dagen
    Brumma skrev 2017-08-01 18:39:02 följande:
    Jag tycker också att man skall respektera om barnen inte är bekväma med nakenheten. När min bonus började tycka det var "pinsamt" var det självklart både för mig o hennes pappa att ta underkläder eller morgonrock på sig när hon var hemma :)

Och självklart skall man som förälder (eller närstående) hjälpa barnen om de inte vågar ta upp själca. Jag har gjort det för min bonus när hon bett mig (i ett annat ärende dock men gällande en sak hon hade svårt att prata med sin mamma om). Här har dock inte mamman sagt att dottern vill att pappan har på sig kalsonger. Hade hon gjort det hade mitt svar blivit annorlunda :)

Nej, vi "vet" inte vad mamman sagt men vi får väl än Så utgå från det TS skriver att hon sagt? Eller skall man börja hitta på vad folk säger nu?
    Absolut inte! Det är det enda vi har att gå på. Så säger TS att det förhåller sig på ett visst sätt, så är det ju så. Det är väl bara jag som seglar iväg ibland i mina funderingar..Tyst
  • Brumma
    Fånga dagen skrev 2017-08-01 18:55:29 följande:

Absolut inte! Det är det enda vi har att gå på. Så säger TS att det förhåller sig på ett visst sätt, så är det ju så. Det är väl bara jag som seglar iväg ibland i mina funderingar..

Det är lätt gjort :D
  • Gung Ho

I DITT hem gäller kanske det inte passar sig..
    Vi sover nakna, springer nakna mellan badrum och dusch ibland, på landet där vi har brunn tvättar man sig naken ute...
    Det passar sig i VÅRT hem.
  • Brumma
    Gung Ho skrev 2017-08-02 09:33:10 följande:

Vi sover nakna, springer nakna mellan badrum och dusch ibland, på landet där vi har brunn tvättar man sig naken ute...

Ja tänk bara på alla finnar som beter sig som de gör. Bastar nakna både med familj o vänner!! Kastar sig i snön - NAKNA!!

Det PASSAR sig ju inte!!!!

Eller är det just sovandet naken som är opassande kanske :D
  • Mirja von Beau
    Gung Ho skrev 2017-08-02 09:33:10 följande:
    Nja, men tydligen lever ts barn inte samma liv. Hur annars skulle man kunna förklara att ts dotter känner sig obekväm med att sova bredvid sin nakna pappa?
  • Anonym (Sover naken)

Vi vet egentligen inte vad min sambos dotter sagt till sin mamma mer än att hon berättade om att hennes pappa sov naken den natten. Det som sas av biomamman var att hon inte tyckte att det var passande att han sov naken och att det är äckligt. Sa åt honom att han ska ha på sig kläder när han sov. Han sov naken när de träffades men ändrade det då hon tyckte det var äckligt att han sov naken i deras säng. Biomamman är ej bekväm med nakenhet. Vet inte om det speglats av till deras dotter.

Hon vill ha ett finger med i spelet oavsett vad vi gör. Aktiviteter, mat mm som någon annan skrev. Det är väldigt påtagligt att få negativa kommentarer om allt vi gör eller inte gör.
    Är vi hemma en dag tex och tar det lugnt så är det fel enligt henne utan vi ska göra nått då.

Svar på tråden Biomamman vill bestämma vad min sambo sover i!!!!!