• Titikaka

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej allihopa!

Hoppar in här med er :) vi gör först IVF i privat klinik och börjar med sprutorna på fredag.

Vi började planera barn i 2013 med mitt ex, blev inget och massa undersökning med oförklarligt barnlöshet, sen blev jag med ny kille och fick ett MF efter 1 år av försök i januari (6 veckor). Hoppades bli gravid snart igen, men ingenting hände :( vi är i kö för "gratis" IVF sedan april, men bestämde att göra ett försök med privat klinik under tiden. Jag är 33 och kille 29, hoppas allt går bra - vi är nervös.

Lycka till alla!

• Titikaka

Hej :)

Va många vi blev :)

Jag ska börja min första sprutan idag. Finns här nån som ska börja idag med?

• Titikaka
    Nemi76 skrev 2017-08-18 16:09:16 följande:

Började med Gonal-f i måndags och var på kliniken idag för ultraljud. Bara en äggblåsa så vi har avbrutit IVF nu och får försöka med hjälp av Ovitrelle och se om det går "på egen hand" istället. Kändes inte helt oväntat men ändå jätteledsamt

Vad synd :(

Vilken mens dag började ni med sprutor och dos? Vad sa läkare?
  • Titikaka
    Nemi76 skrev 2017-08-18 17:21:24 följande:

Började på dag 3 med 300 enheter. Blir det nytt försök blir det troligtvis 375 enheter, dvs maxdos, nästa gång.

Var det er första gången?

Jag börjar med 150 på 5 dagar. Nu blir jag nervös att inget kommer växa ????
    ijo skrev 2017-08-18 17:33:24 följande:

Lycka till med sprutan idag! :)

Tack, svinrädd :)
  • Titikaka
    soofa skrev 2017-08-19 10:25:48 följande:

Hej! Jag hoppar in här! Vi har precis påbörjat vårt första försök, tar fjärde Gonal F-sprutan i kväll och första ultraljud på måndag.

Hej, välkommen. Vi har ganska lika i tiden. Idag tar jag andra sprutan och har ultraljud på onsdag :)
    Nemi76 skrev 2017-08-19 00:12:31 följande:

Jupp, det var första gången. Du ska inte vara orolig, jag är fyllda 40'och har ca 15-20'kg övervikt samt ett AMH på 0,5. Mina odds är inte lysande.

Jag förstår, hoppas det går bättre nästa gång för dig. Är det sista chansen? Har ni andra barn?
  • Titikaka

- Väntrummet

- Sprayar

- Sprutar

*Titikaka, dag 2 Gonal-f, första försöket

*Anki7, dag 3 med Menopur, första försöket

- Väntar på ÄP/ET/FET

* Mjbo, väntar på fet nr 2 om ca 1,5vecka. i ostimulerad cykel.

- Ruvar

* ijo (2:a återföringen) TD 1/9

* becccss (1:a återföringen) TD 5/9

- Gravid

• Titikaka
    soofa skrev 2017-08-20 01:13:23 följande:

Hej! Okej, är det första försöket för er med? Hur många ul har du varit på? Vilken dos har du haft/ska du ha? Jag har 125 till och med i morgon, sen får jag vidare instruktioner efter ultraljudet på måndag. I morgon och måndag ska jag även lägga till Olgarutan(?)

Var kör ni IVF? Jag har lika läkemedel och dos :) jag ska ta 150 5 dagar samt orgalutran på 5e. Sen UL och dos korrigering. Hoppas det går bra för er imorgon :)
  • Titikaka
    soofa skrev 2017-08-20 22:30:02 följande:

Vi kör i Göteborg, på Fertilitetscentrum där. Ni då? Tog Olgalutran nu i kväll, kändes betydligt mer än Gonal F-sprutan. :( När ska du på ul?

Vi också kör i Göteborg, fast i Nordic IVF. Ligger på väg till jobbet, så funkar asbra. Fyyy med Olgalutran :( jag ser inte fram emot det. Kändes så mycket svårare att trycka när gick genomgången i kliniken förut. Gjorde det ont efter? Gjorde du nåt att lugna smärtan?

Ska till UL på onsdag.

Håller tummarna för dig :)

Jag tror jag blev ganska känslig och undrar om det är biverkning eller bara min hjärna som skapar effekten :D
  • Titikaka
    Anki7 skrev 2017-08-20 23:07:08 följande:

Jag går också på Nordic, och ska in på UL tisdag och torsdag ????

Tar Menopur istället för Gonal-F, annars verkar allt vara samma. Känner inte direkt något än.

Haha, roligt. Då är vi på samma spår :) sa de varför Menopur istället för Gonal?
    kaleidoskop88 skrev 2017-08-21 09:17:23 följande:

Hej alla! Håller tummarna för alla i tråden! Själv ska jag börja med mina sprutor ikväll - första gången, har inga barn. Jag och min man har försökt själva i fyra år utan plus... Är galet nervös!

Hej och välkommen, jag har försökt också 4 år med 2 olika partner och hade bara ett MF i januari, så räknas inte egentligen :( på 4e dag med sprutorna idag. Kommer bli bra för dig med. Om du vill, kan du skriva in dig själv i listan där vi samlar info av alla och det gör enklare att ha koll på varandra :)

Undrar hur går det för soofa :)
  • Titikaka
    ijo skrev 2017-08-21 11:06:53 följande:

Hade sagt till mig själv att jag inte skulle testa förrän tidigast fredag (rd9). Men kunde inte hålla mig så testade nyss på rd5 - dvs jättetidigt! Är det ett plus eller spökstreck?

Det verkar som en plus för mig också :) ska du testa imorgon med?
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017