• Titikaka

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Mjbo skrev 2017-09-10 07:08:36 följande:

Grattis!!!! :)

Tack! Har du testat? Jag väntade på uppdatering från dig :)
  • Titikaka
    Pigall skrev 2017-09-10 12:06:16 följande:

RD6 idag och den här lutinusen håller på att göra mig galen! Jag har så ont i brösten att jag tror de kommer explodera. De ser ut att göra det också. Någon mer som har samma besvär och listat ut hur man kan lindra det? Kan typ inte koncentrera mig för de värker så mycket:(

Och en fråga till er som har gjort korta protokollet, hur många dagar fick ni spruta? Är lite orolig att mina ägg växte för snabbt och därför fick sämre kvalitet. Det gick en vecka från sprutstart till ovitrelle för min del.

Jag tycker att mina ägg också växte för snabbt. Det var bara 8 dagar för mig. Fick 13 ute, 9 som befruktades, ett till frysen och ett till mig.. Jag hade bara en VUL på dag 6, vilket känns lite för sent, verkade att de brydde inte så mycket om vad händer med mig. Men kanske första gången är alltid så :)

Vad drygt med ont i brösten. Jag hade jätteont i början efter några Gonal sprutorna omkring ägglossningenstid, men sen minskat det. De är ömma nu, men inte så mycket faktiskt. Hoppas det är en bra tecken för dig :)
  • Titikaka
    Ellencassandra skrev 2017-09-10 17:46:08 följande:

Det är vanligt att man bara sprutar 8 dagar. 8 till 11 dagar är det vanligaste :) också att de gör ultraljud mellan dag 6 och 7. Så tycker inte de har gjort nåt konstigt. Det ska nog gå bra.

Jag vet att i andra länder och andra kliniker de kollar mycket tidigare för att ha bättre kontroll över dosen, jag tror dag 6 eller 7 är lite för sent, men jag är glad att det var inte helt kass resultat för oss :)
  • Titikaka
    kaleidoskop88 skrev 2017-09-10 20:40:49 följande:

Jag tjuvtestade i morse o det var negativt. Var ett billigt test som gick ut för ett år sedan, men ändå... Har haft lite små nyp i magen - typ som mensvärk men bara små hugg. Tror det är kroppen som förbereder att spola ut, men jag vet inte. Brukar endast ha mensvärk från exakt i samma stund som jag börjar blöda o mensen ska komma om fem dagar egentligen. Suck... Vet inte, men jag känner bara på mig att det inte fäst. Är också deppig just nu - är det Lutinus? Någon mer som känner så med det läkemedlet? Eller det kanske bara är oro?

Försök med bättre test. Jag testade med billig dåligt kvalité test från amazon och med clear blue samtidigt. Och bara clear blue som visade svågt pluss. Jag rekommenderar inte lita på dem billiga när tjuvtestar :)
  • Titikaka
    Paulina2017 skrev 2017-09-11 09:35:28 följande:

Hej negativt för mig med. Ruvardag 12. Fick ockå besked av kliniken att man måste vänta till nästa mens för att få börja med nästa försök. Har inga i frysen men 2 försök kvar. På 1 år hinner man ju inte så många försök för klinikerna har sina regler osv. Är helt ut lämnad till deras rutiner. Sen va det tydligen utifrån deras schema om de har tid med äggplock.

Nej vad synd :( hoppas nästa gång är bättre med resultat. Oftast första gången är mer som test, så finns mycket hopp med nästa <3
  • Titikaka
    Frökenfräken33 skrev 2017-09-11 08:45:00 följande:

Så kom det en liten blödning.. en dag innan bim. Är på rd11 idag. Gjorde ett gravtest och det visade tvärnegativt..

Fyfan hur det känns nu. Nu känns det hopplöst. Tänker på att nu har jag bara 2 försök kvar... usch det här är inte roligt

Nej :( var inte hopplöst. Hur många år försöker ni?
  • Titikaka
    Frökenfräken33 skrev 2017-09-11 12:14:31 följande:

Vi har försökt i ungefär 4 år. 2 år själva och för 2 år sedan sökte vi hjälp.

Ja vi har försökt ungefär samma tid, det är skitjobbigt. Börjar göra mycket ont. Jag håller tummarna för er..
  • Titikaka
    hösten84 skrev 2017-09-11 19:46:40 följande:

Ush va tråkigt, men en liten blödning dag 11 och neg test behöver inte betyda att det är helt kört. Vissa plussar sent och blöda kan man göra oavsett. Hejjar på att liten är kvar hos dig!

Vi har samma testdag, jag vågar inte testa tidigt, har ruvdag 10 idag.

Håller tummar och tår!

Usch hur kan du inte testa dig än? Jag är rätt ivrig nu :D
  • Titikaka
    Madeeleenee skrev 2017-09-13 13:54:39 följande:

Påväg hem nu! Nu finns ett jättefint litet 5 dagars pyre i min livmoder! Och tre st lika fina i frysen:) så av våra 6 ägg som alla blev befruktade klarade sig 3, ett till mig och två till frysen :)

Wow grattis till dig! Underbart!
  • Titikaka

Beklagar att så många inte lyckades. Det är så tungt all det här :(

Imorgon är min officiell testdag, men jag testade flera ggr förut. Såg fett + :)

Men jag vågar inte vara glad..

Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017