Vi som börjar med IVF hösten 2017
Grattis!!!! :)
Grattis!!!! :)
RD6 idag och den här lutinusen håller på att göra mig galen! Jag har så ont i brösten att jag tror de kommer explodera. De ser ut att göra det också. Någon mer som har samma besvär och listat ut hur man kan lindra det? Kan typ inte koncentrera mig för de värker så mycket:(
Och en fråga till er som har gjort korta protokollet, hur många dagar fick ni spruta? Är lite orolig att mina ägg växte för snabbt och därför fick sämre kvalitet. Det gick en vecka från sprutstart till ovitrelle för min del.
Det är vanligt att man bara sprutar 8 dagar. 8 till 11 dagar är det vanligaste :) också att de gör ultraljud mellan dag 6 och 7. Så tycker inte de har gjort nåt konstigt. Det ska nog gå bra.
Jag tjuvtestade i morse o det var negativt. Var ett billigt test som gick ut för ett år sedan, men ändå... Har haft lite små nyp i magen - typ som mensvärk men bara små hugg. Tror det är kroppen som förbereder att spola ut, men jag vet inte. Brukar endast ha mensvärk från exakt i samma stund som jag börjar blöda o mensen ska komma om fem dagar egentligen. Suck... Vet inte, men jag känner bara på mig att det inte fäst. Är också deppig just nu - är det Lutinus? Någon mer som känner så med det läkemedlet? Eller det kanske bara är oro?
Hej negativt för mig med. Ruvardag 12. Fick ockå besked av kliniken att man måste vänta till nästa mens för att få börja med nästa försök. Har inga i frysen men 2 försök kvar. På 1 år hinner man ju inte så många försök för klinikerna har sina regler osv. Är helt ut lämnad till deras rutiner. Sen va det tydligen utifrån deras schema om de har tid med äggplock.
Så kom det en liten blödning.. en dag innan bim. Är på rd11 idag. Gjorde ett gravtest och det visade tvärnegativt..
Fyfan hur det känns nu. Nu känns det hopplöst. Tänker på att nu har jag bara 2 försök kvar... usch det här är inte roligt
Vi har försökt i ungefär 4 år. 2 år själva och för 2 år sedan sökte vi hjälp.
Ush va tråkigt, men en liten blödning dag 11 och neg test behöver inte betyda att det är helt kört. Vissa plussar sent och blöda kan man göra oavsett. Hejjar på att liten är kvar hos dig!
Vi har samma testdag, jag vågar inte testa tidigt, har ruvdag 10 idag.
Håller tummar och tår!
Påväg hem nu! Nu finns ett jättefint litet 5 dagars pyre i min livmoder! Och tre st lika fina i frysen:) så av våra 6 ägg som alla blev befruktade klarade sig 3, ett till mig och två till frysen :)
Beklagar att så många inte lyckades. Det är så tungt all det här :(
Imorgon är min officiell testdag, men jag testade flera ggr förut. Såg fett + :)
Men jag vågar inte vara glad..