• Titikaka

Vi som börjar med IVF hösten 2017

soofa skrev 2017-08-21 16:38:08 följande:

Åh, perfekt att ha det på vägen till jobbet. Vi bor inte i Göteborg utan har ca tre timmar med bil dit så för oss blir er en himla process de gånger vi ska dit. Ultraljuden gör jag dock här, så behöver inte åka till Göteborg för det. Ja, kände av sticket med Olgalutran även efteråt vilket jag inte har gjort med Gonal F men det hjälpte att lägga mig ner en stund.

Mitt ul gick bra, ett tjugotal äggblåsor och några av dem lite större så jag fortsätter med oförändrad dos till på torsdag då nästa ultraljud väntar. :) Håller tummarna för dig på onsdag!

Men spännande, så många. Vad hade du för AMH värde? Hoppas de växer i några toppkvalitet äggblåsor :)
  • Titikaka
    soofa skrev 2017-08-21 18:56:41 följande:

Hm, det vet jag inte? Vad ser man via det?

Kollade de inte det? Konstigt :) AMH test hjälper att bedöma äggreserven. Kvinna med låg värden brukar ha mindre antal äggblåsor eller behöver högre dos nöär stimulerar osv :) var bara nyfiken och ville jämföra med mina :) de brukar kolla AMH innan de bestämmer vilken dos man ska ha, men kanske de hade andra prov som hjälpte att göra besked :)
  • Titikaka
    soofa skrev 2017-08-21 21:42:15 följande:

Okej, det har jag helt missat. Eller förresten, det kan vara så att jag lämnade något sånt prov innan remissen för IVF skickades. Jag vet i alla fall att jag har bra äggreserv, sen hur de har listat ut det vet jag inte. :D

Hur är ditt värde? Lågt? Högt?

Aha, då kanske de kollade ditt AMH :) mitt är 2.8 och det uppfattas som normalt, men vi får ser hur jag reagerar till Gonal. Skitnervös för imorgon :)
  • Titikaka
    soofa skrev 2017-08-22 17:21:06 följande:

Åh, det förstår jag! Spännande! :) Du kanske redan har skrivit det men vilken dos har du?

Jag har 150 och ska fortsätta 3 ggr till, sen blir Ovitrelle på lördag och uttag på måndag :) jag slipper UL på fredag. Har 9 äggblåsor som är ganska stora om jag förstår det rätt, största var 16 mm, minsta 10.

Har så många känslor just nu, jag vet inte hur ska jag jobba idag :D
  • Titikaka

Väntrummet:

*Ellencassandra första läkarbesök 29/8

*Tiinuli första läkarbesök 11/9

*frikenfröken väntar på nästa cykel för att börja om första stimuleringen

- Sprayar:

*Nube, synarela sedan 17/8, andra försöket

- Sprutar:

*Titikaka, dag 6 Gonal-f, första försöket

*Anki7, dag 3 med Menopur, första försöket

* soofa, Gonal F, första försöket

- Väntar på ÄP/ET/FET:

* Mjbo, väntar på fet nr 2 om ca 1,5vecka. i ostimulerad cykel.

* Titikaka äggplock 28/08

- Ruvar:

* ijo (2:a återföringen) TD 1/9

* becccss (1:a återföringen) TD 5/9

- Gravid

• Titikaka
    soofa skrev 2017-08-23 10:01:57 följande:

Åh, vad kul! Då känns det som att vi ligger i fas med varandra, för som det känns kommer det också bli uttag för mig i början av nästa vecka. :) Tar du Olgalutran också?

Eller hur? Tänk om du har uttag på måndag också :) ja jag tog Olgalutran igår och fortsätter till lördag tillsammans med Gonal-f :)
  • Titikaka
    soofa skrev 2017-08-23 10:01:57 följande:

Åh, vad kul! Då känns det som att vi ligger i fas med varandra, för som det känns kommer det också bli uttag för mig i början av nästa vecka. :) Tar du Olgalutran också?

Eller hur? Tänk om du har uttag på måndag också :) ja jag tog Olgalutran igår och fortsätter till lördag tillsammans med Gonal-f :)
    soofa skrev 2017-08-24 18:47:33 följande:

Nu så! Ultraljud nummer 2 i morse. Fortsätter med Olgalutran och Gonal F, dock i något mindre dos till och med i morgon sen Ovitrelle på lördag kväll och sen uttag på måndag. Galet! :)

Men spännande! Vid vilken tid har du ÄP? Vilket antal äggblåsor räknade ni? :)

Jag är så glad imorgon är sista dagen med Olgalutran.. Behöver ungefär en timme att inte känna nåt :)

Ska ni spara spermier och för hur länge? Undrar om lördag är en bra dag att ha lite roligt :D eller kanske inte tillräckligt med tid att få bäst resultat innan inlämning..
  • Titikaka
    Nube skrev 2017-08-24 21:17:31 följande:

Lycka till du med på måndag!

Tack så mycket <3
    soofa skrev 2017-08-24 20:49:32 följande:

Vi ska vara där kl. 08:30 men vet inte när själva uttaget sker. Vilken tid har du? Min gynekolog sa att det är i alla fall 10 tillräckligt stora blåsor, kanske fler.. :) Ja, Olgalutranen är inte rolig. För min del känns det dock lättare nu än i början.

Enligt de rekommendationer som jag har fått ska min sambo ha utlösning på lördag för att sen kunna lämna så bra spermier på måndag. Så passa på att ha lite kul på lördag ni. ;)

Vårat uttag är 8.30. Vi är där vid 8 och förbereder. Aldrig har fått morfin förut, undrar hur kommer jag må. Vad säger du till chefer på jobbet? Jag tänkte säga mår inte bra och ska jobba hemifrån, men får se om jag orkar. Kanske bara tar en sjukdag.
  • Titikaka
    pajas77 skrev 2017-08-24 21:03:54 följande:

nej mitt tredje. första försöket lyckades dec 2015 och gick i 10 veckor och slutade i mf dessvärre, det tog hårt , som tur är fick vi 4 jättefina 4 celliga till frysen. och gjorde andra försöket nu i juni på tinat i naturlig cyckel men det tog sig ej. nu provade vi igen och gjorde återföring nu den 18/8 och denna gång bad jag att få lutinus. vågar inte tjuvtesta än ,den gången det lyckades höll jag mig till testadag. har testdag nu den 1sep.

Men hur jobbigt det måste ha varit för er all den tiden... Vi håller tummarna att nu är det tredje gången gillt :)
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017