• Titikaka

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Mjbo skrev 2017-09-07 12:24:54 följande:

Jag är bara på dag 5 imorgon så jag vågar nog inte test än.. Sist plussade jag på dag 6 med digitalt.. Ska nog vänta till åtminstone dag 6 tror jag, vilket är i övermorgon för mig.. Men, stort lycka till om du testar imorgon! och meddela oss såklart resultatet ;)

Vi bestämde att tjuvtesta på lördag, så det är samma dag som du.. Jag har dåligt kvalité test hemma, tänker köpa lite bättre, men inte digital just nu, lite kanske för dyrt för sån tidig tjuvtestning
  • Titikaka
    hösten84 skrev 2017-09-07 18:48:58 följande:

Har en fundering kring ruvningstid. Är det inte så att alla får ett testdatum som är 18 dagar efter äggplock? Eller kan det vara olika? Eller är det helt enkelt så att det är många som testar tidigt?

Ja 18 dagar för mig också, men ganska ofta kan man se tidigare, jag tror de ger långsta perioden för detta.

Jag förstår hur de andra känner som fick inget att frysa. Vi själva fick bara ett och det redan känns dåligt. Läste mycket om dåligt ägg kvalité. Ibland endometriosis kan påverka detta och därför är det ganska bra att köra långa protokollet. Jag redan förbereder mig för IVF nr2 och tänker att prata med läkaren om detta. Jag har inte kollat för endo, hade inga symptom, men det kan inte syns också. Suck.
  • Titikaka
    Mjbo skrev 2017-09-08 15:39:57 följande:

Jag ska se om mina nerver oxå klarar att testa imorgon! Uppdatera mig om resultatet, men vi ska komma ihåg att OM det är negativt så är det fortfarande tidigt, så vi ska inte ge upp ;) Lycka till! <3

Ja jag tänkte oxå att det är ganska skönt att testa tidigt för att finns fortfarande ett hopp att det kan bli positivt sen, men jag är redan så nervös för det, svettas :D
  • Titikaka
    Matildas84 skrev 2017-09-08 15:59:28 följande:

Har en hemskt otrevlig känsla i livmodern idag. Är på ruvardag 10 och det är precis samma känsla som när det drar ihop sig för mens; liksom ilar lite i nedre delen av magen och känns lite olustigt. Blir så rädd att mensjäveln ska dyka upp som ett ont troll.

I tisdags (dag 7) hade jag ett rejält stick (typ som ett getingstick som kom och gick under nån minut så då kom förhoppningar om ägg som fäster.. nu blir jag tvärtom rädd att allt ska vara kört.

Någon annan ruvare som har lite ilningar..? Nervös och lite ledsen.

Jag är på RD 6 och hade lite ilningar som jag brukar ha 2-3 dagar innan mens. Och det är mens dag på måndag enligt kalendern, så det kan vara att jag får mens då. Jag är lite ledsen, men ibland jag tycker att det är bättre får veta tidigare än hoppa mellan hopp och besvikelse. Såå himlasvårt..
  • Titikaka
    Madeeleenee skrev 2017-09-09 17:40:03 följande:

Åh grattis!!!! Vilken dag??

Ruvdag 7 idag. Tack tjejer. Jag är inte redo att vara riktigt glad, men del av stress minskat.. Ett litet steg framåt..
  • Titikaka
    Pigall skrev 2017-09-09 12:29:31 följande:

Hoppar in i din ovissa besvikelse. Får alltid en dag av nedstämdhet och ångest 7 dagar efter ägglossning som början på min pms och igår som om man ställt en klocka så kom gråten. Så det känns som om det är kört den här månaden med tanke på att pmsen har kickat igång. Vi vet ju inte än men det känns ju trist. Men ja, på något sätt hade det varit skönt att få veta tidigare så man slipper väntan och ovissheten.

Men du, det är ganska tidigt för dig. Tar du Lutinus? Progesteron orsaker pms för oss, så det kan vara bara effekt av hormonen, jag tror du kan hålla hoppet lite längre till :)
  • Titikaka
    Nube skrev 2017-09-09 10:21:20 följande:

Jag tänkte på en sak nu när det var några som inte fick några ägg till frysen och många verkar tycka att det är nåt fel på deras ägg. Men glöm inte att spermier är lika viktiga i det här och ofta är det spermier som inte lyckas befrukta ägget. Och om cellfördelningen sedan ska gå som det ska beror också på spermier så tänk inte att det är automatiskt nåt fel på er tjejer! Nu vill jag inte göra er oroliga men jag tycker inte vi ska bara tänka på att det beror på oss när sperman är lika viktigt!

Du har rätt här, men mina tankar är så för att jag försökte bli gravid med två olika partner i ganska lång period och både hade inget fel med spermier, så jag försöker bara hitta förklaringen för mig. Dåligt kvalité sällan kan vara påverkad som jag förstår, de finns i äggreserven från födseln, fast jag hörde att akupressur kan ha positiv effekt, men ändå.. Det suger att vetenskap kan fortfarande inte ge bra svar till alla som har oförklarligt barnlöshet :(
  • Titikaka
    Mm79 skrev 2017-09-09 19:01:41 följande:

Jag har varit gravid ett antal gånger förut, men de senaste åren efter jag fått autoimmun hypotyreos, så går det inte, det fäster inte. Blev tidig MA ett par gånger. Så nu oroar jag mig för överaktiv immunförsvar som jobbar mot oss.

Är på RD 6 idag och det kom en del blod idag och det kommer fortfarande små blödningar. 10 dagar innan mens/TD. Vet inte vad jag ska tro längre... Lär inte bli walk in the park hur som.

Jag har också ganska lätt form av hypotyros, vanligtvis det håller sig i normen, men måste äta levotyroxin att hålla det lägre, hade ett MF, så kanske det kan vara förklaringen, men inte säker på detta ärligt talat. Hörde och läste många fall när det gick att bli gravid och föda ett barn med ganska höga TSH nivåer
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017