• Titikaka

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Pigall skrev 2017-09-14 12:11:35 följande:

Jag var helt sänkt efter mitt plock också. Det var hemskt. Hoppas det går över snart!

Jaaa de dagarna efter plocket var typ sämsta dagar.. Men det går över mer eller mindre :)

Tackar tjejer, jag hoppas bara att jag inte förlorar den lilla som förut. Vet inte om jag överlever detta, vet inte om jag har energi att kämpa på. Och det känns fortfarande att det händer till nån annan tjej från forumet inte till mig :D
  • Titikaka
    Pigall skrev 2017-09-14 13:22:42 följande:

Tvärnegativt som förväntat:( fortfarande 6 dagar kvar till td men bim i helgen så jag förbereder mig på det. Ser ju inte positivt ut:(

Vilken test använde du? Jag provade 2 olika på 6 RD, en visada ett svag plus och den andra nej, så det kan beror på det också :)
  • Titikaka

Hej tjejer :)

Idag ät så längtat testdag, men jag blev så orolig istället att vara glad. Igår kände jag mig mindre gravid om man kan säga så. Beställde ett HCG prov med Werlabs och gjorde det imorse. Har inte fått svaret än. Ska göra ett till prov på måndag att se hur växer HCG nivå och allt är bra. Min första VUL är den 2a oktober och det är ganska mycket att vänta tills.. Jag hoppas att det kommer bli bra, men jag vet inte, antingen det är hormonerna eller mitt huvud, men jag är riktigt orolig nu.

• Titikaka

Tack Nube, du är så bra att ha koll på alla <3

Väntrummet:

*Ellencassandra

*Plommonstop börjar med sprutor i nästa cykel, troligtvis i slutet av sept

*Stellanocte

*Ariellan

*EmmaJakobsen

*EmmaB1988

*Martina79, startar IVF oktober

*Jamka, startar vid nästa mens

*Lizziefalk, börjar spraya 2/10

- Sprayar:

*Hanna8911

- Sprutar:

*Lexiefer, bemfola

*Anki7, menopur sedan 6/9

*Tiinuli, menopur 13/9

*AnnaMaria83, bemfola sedan 11/9, vul 18/9

*Ingabarnän, gonalf sedan 10/9

*Waldesten16, menopur från 14/9

- Väntar på ÄP/ET/FET:

*CazaAzur, FET nr 1 (IVF nr2) v. 36 ostimulerad

* soofa, FET nr. 1 i oktober/november

*Bonniboom, FET v. 38 ostimulerad

*Söndag, äggplock 13/9

*Galadriel80, äggplock 18/9

- Ruvar:

*Mjbo TD 16/9

*Hösten84, TD 17/9

*Matildas84, TD 18/9

*Mm79, TD 19/9

*Pigall, TD 20/9

*Emz4, TD 22/9

*Madeeleenee

*Louiice

*Bonnamoran, TD 2/10

*Nube, TD 3/10

- Gravid

* ijo (2:a återföringen), väntar på vul 28/9

* becccss (1:a återföringen), vul 25/9

*Titikaka (1:a återföringen), vul 2/10

• Titikaka

När jag ringde kliniken de sa att jag kan avbryta med Lutinus, men det här känns rätt märkligt. Finns nån annan som avbrutet den också så tidigt? Läste att många som fortsätter till v.12 :(

• Titikaka
    soofa skrev 2017-09-15 16:25:08 följande:

Enligt vår klinik tror jag att man ska fortsätta i alla fall i 30 dagar till efter positivt gravtest.

Söndag skrev 2017-09-15 16:30:10 följande:

Med sonen slutade jag direkt vid plus :) han sitter i baksätet nu!

Nube skrev 2017-09-15 18:30:57 följande:

Efter plus fortsatte jag tills vul.

Jag undrar varför så olika besked
  • Titikaka
    Mira6 skrev 2017-09-15 20:53:26 följande:

Hej alla!

Läst era inlägg o måste säga vilka kämpar ni är ????????

Grattis till er alla med positiva resultat ????

Själv så hoppas jag på femte gången gilt, äggplock på måndag så nuhåller vi alla tummar o tår ????

Jag o min sambo har försökt i 6 år att bli gravida, fösta Ivf gjorde vi 2012 ett år efter vi fösökt själva.

Man har samlat lite krafter nu efter ett års uppehåll och hoppas på det bästa, vet inte om jag orkar med en till misslyckande.

Jösses vilken lång resa. Vad starka ni är, underbart! Vi håller alla tummarna :) Finns det någon slags förklaring för detta?
  • Titikaka
    AnnaMaria83 skrev 2017-09-15 20:02:19 följande:

Hej! Tog första orgalutransprutan idag och fick genast en lokal allergisk reaktion med svullnad, rodnad och klåda. Läste att svullnad/rodnad är vanligt. Fler som fått likadant?

Jag hade ingen allergisk reaktion, bara ont för en timme ungefär. Den här sprutan var sämst. Hoppas det går bättre sen :)
  • Titikaka
    Mira6 skrev 2017-09-15 21:18:24 följande:

Tack snälla :)

Ja resan har varit lång och att man fortfarande orkar men man vill ju sä gärna.

nä ingen förklaring allt ser bra ut har gjort från hela börja, förra året när vi gjorde om alla testerna så har mitt amh värde sjunkit till 0,9 men har läst en del om det o många skrivit att dem blivit gravida med amh 0,6

Dom sa att det kan va att man blir äldre, fyller 33 i november.

Men 33 är inte så mycket. Jag är 33 och funkade ganska bra. Vilket värde hade du innan du började med alla IVF. Det är så synd när värde sjunkar.. Det var största anledningen för mig att inte göra IVF. Tog mycket tid för mig att våga göra det äntligen. Men 0.9 är inte så dåligt. Hur många ägg brukar du växa?
  • Titikaka
    hösten84 skrev 2017-09-15 23:34:12 följande:

Mina lutinus tog slut idag, två dagar innan TD, ringde och frågade om det då många verkar ta längre, men de sa att det var standard på alla kliniker i sverige att ta två veckor efter insättning. Så jag får väl acceptera att d e så.. Hade läst ngt om att det ibland är lutinus som skjuter upp mensen och att den kommer när man slutar, så nu är jag lite orolig. Har ju börjat hoppas att det blir ett plus på söndag :)

Men så konstigt. Vad jag vet att när man kör IVF, kropp producerar inte progesteron på naturligt sätt, därför man fortsätter tills v 12 när moderkakan bildas och vi behöver inte det. Så jag undrar varför det är så.. Men jag ska försöka ringa de igen och säga att jag hade ett missfall förut och vill fortsätta med Lutinus, hoppas det går bra...
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017