• Titikaka

Vi som börjar med IVF hösten 2017

IdaS85 skrev 2017-09-04 17:59:17 följande:

tänkte mest på att gör man FET så är ju embryot 5-6dagar när det sätts in, medan mitt sattes in första dagen :) förstår du hur jag menar?

Har du endags embryo? Förstår inte riktigt vad menar du genom "sattes in första dagen".

Hur som helst, embryo's ålder räknas efter äggplock. Så du kan räkna datum med det. Till exempel om du fick 3 dagars embryo i dag, då väljer du fredag, den 1a september osv :)
  • Titikaka
    kaleidoskop88 skrev 2017-09-04 19:43:49 följande:

Usch jag mår fortfarande inte bra efter mitt äggplock måste verkligen gå till jobbet i morgon, men är orolig för hur det ska gå. Sitter jag still eller ligger så har jag inte ont, men så fort jag rör mig så känns det ganska ordenligt. Speciellt när jag ska kissa eller göra nummer 2, då sitter jag typ o blundar för det gör så ont. Fan vad tröttsamt det är! *irriterad* O dom där vagitorerna svider ju som döden när det rinner ut lite rester. Suck... Ja det är inte glamoröst att ruva iaf... ^^ Hoppas man får lite positivt efter detta.

Lycka till alla andra ruvare och sprutare <3

Kämpa på tjejen! Idag var första dagen, efter en vecka, när jag kände mig som vanlig, innan alla sprutorna. Så det kommer till dig med. Jag till och med blev ledsen att jag mår så bra och känner inget, allt jag tänker att embryot fastnar inte och inget händer. Vi kan inte vara nöjda va? :D
  • Titikaka

De ringde från kliniken just nu. Bara ett embryo till frysen. Lite ledsen, känner så mycket press på mig just nu. Den väntan alltså.. Önskar jag vaknade på testdagen :D

• Titikaka
    Mjbo skrev 2017-09-05 08:54:10 följande:

Känner lika! Vill bara somna och vakna upp på testdagen! Är på ruvardag 2 idag och tiden går sååå sakta! :(

Fruktansvärt sakta! Fast jah började tänka att jag vågar inte kolla testen. Förut var jag vann att se negativ, men nu, vet inte hur man hanterar detta.
  • Titikaka
    soofa skrev 2017-09-05 10:35:49 följande:

Åh, förstår det men ett är bättre än inget. Och du har säkert ett superembryo i dig redan nu. Jag håller tummarna. <3

Tack <3
  • Titikaka
    Mjbo skrev 2017-09-06 10:23:56 följande:

Någon mer ruvare som har mensvärk? Jag har sån himla mensvärk varenda dag.. Är bara på dag 3 idag. Antar att de är Lutinusen som gör det... 

Idag har jag en riktig skit dag! Känns som att de är kört denna gång. vet inte varför men jag har den känslan av att de inte kommer ta sig denna gång. Vill bara dö och vakna på testdagen.. Så himla tungt idag... :( Kände lika förra gången. Vet inte hur man kan palla detta alltså... Varför utsätter man sig för det, är mina tankar idag.. Nej fy fan för allt som har med ivf att göra :( 

Men kanske det är bra, det kan betyda att embryot fastnar. Min väninna sa hon kände mensvärk och sen pulsade hon. Jag är på dag 4 och känner inget alls och är så svinrädd att inget händer där nere :(
  • Titikaka
    kaleidoskop88 skrev 2017-09-06 11:48:04 följande:

Förstår hur du menar! Jag har haft så ont efter äggplocket, men i övrigt har jag inte känt nåt alls! Jag är typ övertygad om att det inte har blivit nåt... Tänker att det är bättre att vara negativt inställd på nåt sätt. Försöker vara positiv, men jag är nog lite negativt lagd över lag hahahaha. Tänker också att lite känningar är normalt om ägget fäster Men jag funderar på... Får man sin mens runt vanlig tid annars, eller hur funkar det? Ingen på kliniken som sa något om det... Mjbo - försök hålla hakan uppe, det är säkert Lutinus som spökar!

Ja jag blev inställd lite mer negativt efter igår när fick veta att bara ett embryo som ska frysas. Tänker om dåligt ägg kvalité, vilken kan vara en förklaringen till varför blev inget i fyra år. Missfall som jag hade kan också påpeka detta. Så är lite skeptisk nu..

Mens borde inte komma om det blev graviditet tror jag, men kanske lite blod kan vara som i vanligt fall, men vet inte :)
  • Titikaka

Haha tjejer vilken underbara tråden. Jag gråter och skrattar samtidigt med er :) det är liksom att läsa mina egna tankar.

Hormonerna tog över mig idag, jag har varit arg och irriterad så många gånger och sen plötsligt allt är bra igen haha som sagt gråter och skrattar :D

• Titikaka

Hur går det för Carolayna? Dags för tjuvtesta :)

Jag läste att flera såg svaga pluss på ruvardag 6 eller 7. Imorgon är det 6 för mig. Vet inte om jag vågar? Nån som också vill testa imorgon? :D

Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017