• Titikaka

Vi som börjar med IVF hösten 2017

galadriel80 skrev 2017-09-16 00:32:41 följande:

Hej, min sambo kanske inte kan följa med på måndag när det är återföringsdag av befruktat ägg..inte alls kul, men ibland är det svårt att få ihop vardagen. Någon mer som varit med om det? Är det ok att gå dit själv eller måste båda vara med kanske?

Kram

Jag var ensam. Det är helt okej. Manen behövs inte där egentligen :))) och det är jättekort och smärtfri procedur.
  • Titikaka
    Mira6 skrev 2017-09-16 09:25:45 följande:

Det vet jag faktiskt inte det sa dom aldrig o jag frågade inte heller eftersom dom hela tiden sa att allt såg bra ut.

Förra året alltså sista gången innan denna så fick vi bara två o vi satte tillbaka begge, men efter insättningen så får man gå kissa o där kom nått ut slemaktigt men väldigt mörkt nästan svart redan där visste jag på nått sett att dett inte kommer gå vägen. Fick hlra av en bekant som gjort Ivf att när hon va på sin fjärde så struntade hon i att gå kissa utan gjorde det nån timme senare och det va den gången hon blev gravid, kan det spela någon roll någon som vet?

Vaaaaa? Så konstigt, jag var så jävlakissnödig, kunde inte att gå och kissa och gjorde jag det. Det kan inte bero på det. För dig kanske det var nåt annat, kanske insättning gick inte så bra för dem. Men om du kan vänta med toa, göt det! Mest viktigt att du känner lugnare av detta :)
  • Titikaka
    jamka skrev 2017-09-16 08:34:02 följande:

Jag har fått tips här på sidan och därför frågade jag, konstigt att ingen läkare så till mig något om min låga amh trots att jag både har gjort fertilitetsutredning och de har gjort utredning varför jag får missfall efter missfall, svaret var alltid att allt är ok och att vi skulle försöka vidare:(

Hur många missfall hade du? Redan 3 missfal är inte okej. Men det är jättesvårt att hitta anledningen för detta och kostar mycket pengar, så jag tror de vill inte undersöka det ordentligt :(
  • Titikaka
    jamka skrev 2017-09-16 10:20:57 följande:

I somras hade jag mitt fjärde missfal på 10 år, den här gången var jag gravid med tvillingar så det känns speciellt tungt.

Ja jag förstår :( men kanske för att du redan har ett barn, så tänker de inte att det är nåt stort fel på dig..
  • Titikaka
    Lexiefer skrev 2017-09-16 10:31:29 följande:

Jag gjorde vårt återinförande för första gången i måndags, men började blöda idag när jag vaknade. Har gråtit hela morgonen då jag är helt säker på missfall :( Vid insättningen sa dem att jag skulle fortsätta med Lutinus även om det varit en blödning, fram tills dess att jag ska göra gravtest nästa söndag... Känns som en evighet tills dess!

Är det mycket blod? Det är lite tidigt för missfall tycker jag, det kan vara att embryot fäster sig och ibland får man blödning när det händer. Försök vara lugnt och fortsätta som vanligt :)
  • Titikaka
    Lexiefer skrev 2017-09-16 10:48:36 följande:

Det är som min vanliga mens ungefär, har en molande känsla i magen också. Läste runt lite på andra trådar, både om missfall och andra som haft blödning i början av graviditet men att fostret ändå mått bra. Men är sååå rädd för blod under graviditet, det är liksom inpräntat att blod är lika med missfall, iallafall hos mig :(

Jag förstår det. Jag också hade missfall ganska tidigt och nu är jag rädd gå på toa och se blod varje gång, men jag hoppas det är något annat i ditt fall..
  • Titikaka
    Pigall skrev 2017-09-16 23:57:08 följande:

Har fortsatt blöda idag och en massa mensvärk. Ingen ordentlig blödning än, det sätter väl lutinus stopp för men tillräckligt för att jag ska veta att loppet är kört. Har ju haft pms som vanligt och det kom prick 14 dagar efter äl (plock) som det gör i vanlig cykel. Känns så jävla tungt. Har gråtit mer idag än jag gjort på flera år känns det som. Fy fan vilken jobbig känsla. Nu vill jag bara börja med nästa omgång direkt men vet att jag kommer att behöva vänta:(

:(

Jag hoppas du får börja snart. Stor kram till dig.
  • Titikaka
    Lexiefer skrev 2017-09-17 09:59:18 följande:

Vad jobbigt :( Tack snälla, det hoppas jag med! En vecka kvar till TD, kan knappt hålla mig längre. Känns som jag redan väntat i evigheter på att få göra testet, men vågar heller inte göra det för tidigt, är så orolig för resultatet!

Jag testade första gången på RD 7 och såg mycket svagt pluss, kanske du vågar testa imorgon? :)
  • Titikaka
    jamka skrev 2017-09-17 14:05:59 följande:

Otålig i väntan på mensen, hoppas börja med Menopur 2100IE på onsdag...Är livrädd för sprutor så det blir min man som får sköta det medan jag blundar:)

Jag tror också att det är lättare göra själva faktiskt. Kanske du får prova en gång :)
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017