• Titikaka

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Mm79 skrev 2017-09-18 10:11:03 följande:

Jag har tjuvtestat idag faktiskt och fått en tydlig plus (har testat ett antal ggr förra veckan och då var det negativt). 

Men officiella TD är imorgon. Fortfarande i chock om man säger så....

Geattis!!!!!! <3

Jag ringde kliniken och frågade om jag kan fortsätta med Lutinus. Jag vill inte ge upp.. Sjuksköterska var skeptisk på detta och sa att finns inga studier att det påverkar, men jag läste så många ggr att blödningen börjar efter detta, så jag vill inte riskera! Väntar på samtal från läkaren och hoppas hon kan skriva ett recept på Lutinus... Åtminstone till första VUL
  • Titikaka
    Nube skrev 2017-09-17 15:57:25 följande:

Var det en blasto du fick tillbaka?

Ja det var bara ett topp blastis som jag fick tillbaka :)
  • Titikaka
    hösten84 skrev 2017-09-18 07:27:27 följande:

Titikaka:

Jag fick en blödning i lördags, dan innan td, tog ett test och det stod gravid 1-2v. Blev jätteförvirrad. Tyvärr fortsatte det blöda och igår när jag testade så stod det ej gravid. Stor sorg just nu. När jag ringde kliniken för att meddela resultatet frågade jag om hur det kunde visa plus ena dagen å inte nästa. Hon sa att jag antagligen hade fått en kemisk graviditet/missfall. Jag frågade om det hade blivit missfall eftersom jag slutat med lutinus dagen innan, men hon sa att det inte hade ngt med saken att göra. Så det var det.

Vi har en hjälte i frysen. På kliniken sa de att vi kunde få insättning av den direkt i nästa cykel.

Ni som gjort FET, har ni gjort direkt i kommande cykel eller har ni väntat en cykel? Jag tänker att kroppen är kapad av en massa hormoner och att det kanske är bättre att detoxa innan??

Fan vad jobbigt :( håller tummarna för hjälten!
  • Titikaka
    Mira6 skrev 2017-09-22 14:21:34 följande:

Nä tyvärr :( man betalar upp till 2000 själv sen som tur e blir det gratis på apoteket.

Vill man frysa ner så kostar det 4000 ytterligare.

Alla ultraljus ingår dock men om man inte bor i samma stad där man gör behandlingen o måste göea det i en privat klinik som samarbetar så kostar det 1500 per ultraljud. Ivf gör vi i Gbg och bor i Halmstad

Låter att du gjorde IVF på Nordic IVF? :)) jag känner igen priserna :D vi också betalade själva för att jag orkade inte vänta längre.. Jag är fortfarande på väntetid sedan april, undrar när får jag kallelsen :D jag är rädd för MF och vågar inte ringa Sahlgrenska och berätta att jag är gravid. Ringer efter 12 veckor om allt går bra :)
  • Titikaka
    AnnaMaria83 skrev 2017-09-24 20:50:56 följande:

Kan tänka mig det. Usch har så mörka tankar nu att de ska ringa imorgon och säga stt typ inget blev befruktat eller något. Så sjukt nervös.. trodde inte att det skulle kännas så här jobbigt faktiskt. Det som är en tröst på något sätt är att det finns inget jag kan göra. Vi har gjort vårt bästa och kan bara hoppas nu :) hoppas att jag oxå får ruva på onsdag

Precis mina tankar. Det var sämsta tider! Håll ut tjejer! <3
  • Titikaka
    ijo skrev 2017-09-28 14:08:47 följande:

Idag fick vi se en liten med tickande hjärta som rörde på sig <3 Helt sjukt overkligt! Något jag aldrig trodde jag skulle få se. Går in i vecka 10 imorgon så har ju några kritiska veckor kvar. Hoppas så att den vill stanna <3

Becccss skrev 2017-09-28 18:41:53 följande:

Det gick bra tack, vi fick se en liten mini med ett hjärta som slog och som var i rätt storlek så det känns helt underbart <3 håller tummarna för dig!

Vad härligt tjejer! Så underbart att läsa :) jag väntar på min VUL på måndag och hoppas se samma som er <3 Jag har också fått MF förut och är orolig hela tiden.

Hur mår ni? Illamående? Trött? Jag mår jättedålig om jag är hungrig :D men fick inte spy än. Är på 6 v. 2 d. nu :)
  • Titikaka
    Nube skrev 2017-09-29 08:14:12 följande:

Godmorgon! Igår kväll fick jag en liten brun flytning i lutinus och kunde ana lite rosa på pappret när jag gick på toa. Så jag var tvungen att testa idag och det kom två streck! Teststrecket är dock inte lika stark som kontrollstrecket men den är ändå rött och helt synligt och tydligt. Är nu bara så orolig att det blir missfall eller är kemisk graviditet pga gårkvällens rosa.. usch! Det trycker i magen men gör inte ont. Antar att jag bara kan vänta och se hur det utvecklas... Vilken resa detta är!

Woooww så glad! Hoppas det utvecklas sig utmärkt :)
  • Titikaka
    Tiinuli skrev 2017-09-29 10:42:04 följande:

Ni som fick tillbaka en fem dagars, hur många av dem befruktade klarade sig ända till dag 5?

Bara en till dag 5, men en till till dag 6 som utvecklats långsamare
  • Titikaka
    Bli3ifamiljen skrev 2017-09-29 07:35:26 följande:

Det blev tyvärr som jag misstänkte efter blödningen 14 dagar efter äggplock, ingen graviditet. Men som sambon sa igår, det är iallafall det närmaste vi kommit en graviditet.

Antagligen blir det nu runda två för oss med ivf. Det finns endast 1 ägg som ev kan ha överlevt till frysning. Jag antar det kommer bli en högre dos gonal-f nu då de bara fick ut 4 ägg, två som delade sig.

Jag trodde jag skulle vara relativt lättstimulerad då jag har hyfsat bra AMH-värde 22pmol/l, trots min ålder på 38. Jag fick starta med en dos på 225, öka till 250 efter 7 dagar. Kan det bero av att jag väger några kilo för mycket även fast jag gått ner 10kg sen jag anmälde oss till ivf?

Synd att höra, men de alltid rekommenderar gå ner i vikten innan IVF. Jag vet en tjej som kan inte köra i gång processen till hon är i bra vikt. Men man kan bara spekulera varför händer grejer med såna processer. Hoppas nästa gång blir lyckosam!
  • Titikaka
    Tiinuli skrev 2017-09-29 12:05:54 följande:

Ok, hur många var befruktade från början?

Nu nojjar att det kommer inte finnas kvar några... vi hade 7 st av 10 som blev befruktade och ska tillbaka på söndag på dag 5 :/

9 st av 13 blev befruktades, jag glömde fråga hur många var kvar på dag 5 :( men det var en som var toppkvalité då. Jag var ledsen att det var bara ett som gick vidare till frysning, men hoppas båda kommer tillbaka till oss :)

Allt beror på ägg kvalité eller klinikens jobb också, så det är svårt att säga vad kommer du få :)
  • Titikaka
    Nube skrev 2017-10-03 08:32:13 följande:

Hej, såg att du hade vul igår. Hur gick det? Hoppas att allt är bra!

Tack, allt gick bra! Såg en tickande hjärta och en till fostersäck, men var omöjligt att se något. Ska till VUL nästa fredag att dubbelkolla kolla om det är bara ett foster, inte två :)
  • Titikaka
    Nube skrev 2017-10-05 15:11:30 följande:

Vad fint! Grattis! Vi som blivit gravida efter IVF har börjat skriva i tråden "vi som blivit gravida efter IVF hösten 2017". Du får gärna hoppa in där :) tänk om det är tvillingar du väntar!

Tack, men jag verkligen vill inte tänka på detta nu :D Men vi får se :D

ja jag hoppade in! :)
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017