• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • soofa

Välkommen!

Nä, det är lätt att tappa hoppet men vi får försöka vara hoppfulla här inne! :) Undrar också var i processen du är?

Ariellan skrev 2017-08-23 19:18:40 följande:

Hej!

Hoppar också in här. Jag och min sambo ska göra vårt första försök på Carl von Linné nu i höst. Så nervöst! Och är lite pessimist så har inga större förhoppningar...

Vi har försökt få barn i flera år, jag har PCO men har fått Äl av mediciner men det har inte tagit sig. Jag är 24 och min sambo 30 :)

• ijo
    Becccss skrev 2017-08-18 21:57:02 följande:

Den 5/9, det känns som en evighet tills dess haha.. Kommer inte kunna hålla mig så länge! När har du testdag? Okej, vad skönt att ni fick till frysen så ni kunde använda det nu :) Vi hade fem ägg kvar som såg bra ut igår, så jag hoppas att iallafall något av dom klarar sig några dagar till och kan frysas ner. Hoppas det tar sig för er denna gång! Jag försöker räkna med att inte lyckas på första försöket men man hoppas ju ändå såklart. Säg till när du börjar ana några symptom :) Vart gör ni er behandling?

Hur går det för dig? :) Känner du något? Vilken dag är du på nu?
  • Plommonstop
    Tiinuli skrev 2017-08-22 21:40:41 följande:

Ja blir kul att jämföra lite hur det gått för oss och er :)

Jag har bara pratat med dem i telefonen för vi gör allt annat förutom äggplock och insättning hos vår hemortsläkare/gyn så kommer inte träffa dem så mycket, hoppas jag.

Sköterskan i telefon sa att man brukar svara bättre på den långa metoden (i mitt fall) så får ställa mig in på det.

Vi ska på information den 11.9 och väntar på mens då också så då blir start slutet på september och äggplock oktober antar jag.

Vi ska också göra ICSI pga manligfaktor.

Sambon har varit på olika utredningar i ett år nu och äntligen så går allt lite snabbare framåt :)

Det känns nästan som man är gravid redan, så förhoppningarna är höga.

(Vi har varit spontan gravida början på året men det slutade på MA v.11)

Vad kul att ni äntligen börjar komma någonstans då :) Och jag håller med, förväntningarna är höga, men jag försöker samtidigt hålla mig realistisk och försöker ställa mig in på att det kanske inte blir något de första gångerna nu heller. Vi hade ett tidigt missfall efter en inseminering innan sommaren.. Vi kommer att börja med sprutor vid nästa mens, som troligtvis blir i slutet av september, så om allt går bra blir det äggplock för mig också någon gång i oktober. Haha, vi kanske stöter på varandra i väntrummet :P
  • Plommonstop

Väntrummet:

*Ellencassandra första läkarbesök 29/8

*Tiinuli första läkarbesök 11/9

*frikenfröken väntar på nästa cykel för att börja om första stimuleringen

*Bonnamoran väntar på cykelstart ca 30/8 för start med sprutor

*AnnaMaria83 första läkarbesök 29/8

*Plommonstop börjar med sprutor i nästa cykel, troligtvis i slutet av sept

- Sprayar:

*Nube, synarela sedan 17/8, andra försöket

- Sprutar:

*Titikaka, dag 6 Gonal-f, första försöket

*Anki7, dag 3 med Menopur, första försöket

* soofa, Gonal F, första försöket

*Mm79, Gonal F, dag 2, första försöket

- Väntar på ÄP/ET/FET:

* Mjbo, väntar på fet nr 2 om ca 1,5vecka. i ostimulerad cykel.

* Titikaka äggplock 28/08

- Ruvar:

* ijo (2:a återföringen) TD 1/9

* becccss (1:a återföringen) TD 5/9

- Gravid

• Plommonstop
    Ariellan skrev 2017-08-23 19:18:40 följande:

Hej!

Hoppar också in här. Jag och min sambo ska göra vårt första försök på Carl von Linné nu i höst. Så nervöst! Och är lite pessimist så har inga större förhoppningar...

Vi har försökt få barn i flera år, jag har PCO men har fått Äl av mediciner men det har inte tagit sig. Jag är 24 och min sambo 30 :)

Hej!

Känner igen vad du säger. Har också PCO, går på cvl och är pessimist :P Men, man får försöka hålla modet uppe. Du får även tänka på att PCO faktiskt ofta är fördelaktigt vid ivf.
  • Becccss
    ijo skrev 2017-08-23 20:45:17 följande:
    Hur går det för dig? :) Känner du något? Vilken dag är du på nu?
    Är på RD 7 idag, känner inte så mycket mer än väldigt ömma bröst (men det brukar jag ha mellan ägglossning och mens), lite stickningar och värk i magen till och från.. Man känner ju dock efter lite grann så det är svårt att veta om något är nytt eller om det egentligen brukar vara så, och så kan det ju bero på vaginaltabletterna osv.. Tycker inte att något tyder på att jag skulle vara gravid direkt, tyvärr! Ovissheten är så jobbig, vill bara få veta nu även om svaret är negativt så att man vet vad man ska ställa in sig på härnäst. Har du känt av nånting, och har plusset hållit i sig? :)
  • ijo
    Becccss skrev 2017-08-24 11:48:24 följande:

Är på RD 7 idag, känner inte så mycket mer än väldigt ömma bröst (men det brukar jag ha mellan ägglossning och mens), lite stickningar och värk i magen till och från.. Man känner ju dock efter lite grann så det är svårt att veta om något är nytt eller om det egentligen brukar vara så, och så kan det ju bero på vaginaltabletterna osv.. Tycker inte att något tyder på att jag skulle vara gravid direkt, tyvärr! Ovissheten är så jobbig, vill bara få veta nu även om svaret är negativt så att man vet vad man ska ställa in sig på härnäst. Har du känt av nånting, och har plusset hållit i sig? :)

Och jag är på RD8 idag :) Ja, man känner ju efter mer än vad man gör annars, försöker typ hitta symptom hehe. Jag känner ingenting, hade lite mensvärk igår en stund men annars inget. Men jag tar ju inga vaginaltabletter heller. Satte du in en 2, 3 eller 5 dagars? Visst var det färskförsök för dig? Jag testade imorse och det visar fortfarande "gravid 1-2". Hoppas den slår över i helgen till 2-3 :) Har BIM på lördag så nu vill jag komma förbi det och sen komma förbi TD nästa fredag! Tror du att du kommer tjuvtesta? ;)
  • Becccss
    ijo skrev 2017-08-24 12:25:29 följande:
    Och jag är på RD8 idag :) Ja, man känner ju efter mer än vad man gör annars, försöker typ hitta symptom hehe. Jag känner ingenting, hade lite mensvärk igår en stund men annars inget. Men jag tar ju inga vaginaltabletter heller. Satte du in en 2, 3 eller 5 dagars? Visst var det färskförsök för dig? Jag testade imorse och det visar fortfarande "gravid 1-2". Hoppas den slår över i helgen till 2-3 :) Har BIM på lördag så nu vill jag komma förbi det och sen komma förbi TD nästa fredag! Tror du att du kommer tjuvtesta? ;)
    Eller hur haha! Okej, känns lite skönt att läsa att du inte har en massa symtom men ändå är gravid, jag gav upp där ett tag för det verkar som att alla känt av massor innan dom fick plus när man googlar (vilket man inte ska göra haha). Är så glad för din skull! Ja det hoppas vi på :) ja precis, färskförsök med en tvådagars. Jag har köpt några testatidigt så jag tänkte börja tjuvtesta på lördag (RD 9) ;) känns aningen tidigt egentligen men det är ju så spännande!
  • Ariellan

Tack snälla ni för peppande ord!

Vi ska boka ett telefonlista nästa vecka och dom sa att det inte var någon väntetid, hoppas att få börja så snabbt som möjligt! :) vi bor väldigt långt från Uppsala men har ändå valt den kliniken då dom har samarbete med min hemortsklinik.

• soofa

Nu så! Ultraljud nummer 2 i morse. Fortsätter med Olgalutran och Gonal F, dock i något mindre dos till och med i morgon sen Ovitrelle på lördag kväll och sen uttag på måndag. Galet! :)

Mjbo skrev 2017-08-23 19:16:08 följande:

Aha okej:D fick för mig att ja läste att det var idag. Men då håller ja tummarna åt dig imorgon! Uppdatera oss hur det gick :)

Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017