• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • MollyB
    hanna8911 skrev 2017-10-04 17:56:45 följande:

Ja jag hoppas det med! Ja jag tror det är kanske 3 eller fler! Men beror säkert lite på anledning och ålder med kan jag tänkte mig! Men för min del så sa de att minst 3-4 äggblåsor. Spännande! Vi hörs av och ser hur det går!!

Då får vi hoppas på fler än 4! Hör av dig efter VUL imorgon! Jag hoppas du har fått många fina ägg!! Ja det är spännande och lite nervöst då man så gärna vill att allt ska gå som det ska!
  • waldesten16

Hade återföring idag och nu på kvällen har jag fått som vattniga flytningar. Blir lite nojig att något är fel och ägget "rinner ut ". Någon som varit med om liknande?

• Emsoff
    jamka skrev 2017-10-04 14:25:51 följande:

Fick nyligen ett samtal. Mina ägg blev inte befruktade så det blir ingen återföring i morgon. Jag får sluta med lutinus. 37 tusen kr och sprutor i magen gav ingenting. Lycka till ni som försöker. Hoppas att det går vägen för er:)

Men nej! Åh! Så tråkigt att höra! Lider verkligen med dig! Skickar hundra kramar och ett ton kanelbullar! <3
  • Tiinuli
    waldesten16 skrev 2017-10-04 21:01:04 följande:

Hade återföring idag och nu på kvällen har jag fått som vattniga flytningar. Blir lite nojig att något är fel och ägget "rinner ut ". Någon som varit med om liknande?

Tar du vaggisar? Jag har jätte vattniga flytningar pga lutinus :( kände precis som du att allt rinner ut ju men dem på kliniken övertygade att det går inte... vet inte om tror på dem xD
  • Tesora
    jamka skrev 2017-10-04 14:25:51 följande:

Fick nyligen ett samtal. Mina ägg blev inte befruktade så det blir ingen återföring i morgon. Jag får sluta med lutinus. 37 tusen kr och sprutor i magen gav ingenting. Lycka till ni som försöker. Hoppas att det går vägen för er:)

Beklagar ????
  • Tesora

Jag fick sänka min dos och imorgon ska jag tillbaka och föra vul hoppas att jag får mitt äp snart

• hanna8911
    Tesora skrev 2017-10-04 21:37:38 följande:

Jag fick sänka min dos och imorgon ska jag tillbaka och föra vul hoppas att jag får mitt äp snart

Lycka till imorgon! Hoppas du har många fina äggblåsor och att plocket blir snart!
  • MollyB
    Tesora skrev 2017-10-04 21:37:38 följande:

Lycka till imorgon på vul!
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017